politibetjent Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Altså, det gis ingen karakter i benkpress, hang-ups og 3000m før i B3, så hva som er vitsen med testing i førsteklasse skjønner jeg ikke. Men ja, mulig noen har hatt noen "uoffisielle" tester for å kunne se hvor de ligger i forhold til karakterer. Det eneste vi i Oslo har vært i nærheten av noe test, er en runde i Vigelandsparken med tidtakning. Her var det opp til hver enkelt om de ville se mannen med ljåen, eller bare ta seg en spasertur. Hehe ok Får bare ta det som det kommer! Er det flere øvelser enn disse det gis karakter i i B3 eller? Man får karakter i AT (arrestasjonsteknikk) Ja, men nå er jo AT et eget fag som ikke inngår i fysisk trening. Lenke til kommentar
politibetjent Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 By the way; det er ingen fysiske tester i B1. Den eneste fysiske testingen man gjennomgår førsteåret, er LRF, altså livreddende førstehjelp i vann. Frakting av person, dykk og så videre. Denne kjenner vel de fleste til. Har hørt om flere i Oslo som har tatt disse testene. Det er sikkert mange på PHS som har tatt testene ila året, men det jeg vil frem til er at det ikke er noen offisiell testing. Du får ingen karakter i fysisk i B1, ingen resultater blir ført noe sted eller lignende. Lenke til kommentar
Ferdigutdannet 2015 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Er det noen flere som skal pendle Horten-Stavern? Er jo lov til å håpe:)) P-student: Når begynner man med uniform og hva annet blir utlevert ved skolestart? Lenke til kommentar
Gurkz Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) .- Endret 19. juli 2012 av Gurkz Lenke til kommentar
laikan Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvordan er det med uniform på skolen, når starter man med dette? Når begynner man med uniform og hva annet blir utlevert ved skolestart? PDMT kommer ganske tidlig ut til de forskjellige studiestedene og tar målene dine (og ja, du får prøve noen av klærne allerede da). men uniformspakka får du ikke før nærmere jul. vi på kongsvinger fikk den i slutten av november i fjor. Pga. at endel av studentene fikk feil strl og derfor måtte bytte, tok det litt tid før vi begynte å bruke uniformen. tror det ble innført uniformsplikt tredje skoleuke etter nyttår...om jeg husker korrekt. og enda da var det endel som ikke hadde fått korrekt strl, og derfor måtte gå sivil. ett tips; PDMT er ganske ivrige i å pushe på deg strl de mener er korrekt. joda, de kan sikkert sakene sine, men vær litt kritisk selv også. jeg svømte i mine bukser (både T1 og T2) og måtte bytte disse. 1 Lenke til kommentar
zico_87 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvordan er det med uniform på skolen, når starter man med dette? Dere får uniformer før jul. Dere får en stor pakke med masse utstyr. Dere starter å bruke uniformen rett etter jul. Det er noe av det kuleste synes jeg. Det var veldig spesielt å se de andre i klassen i uniform første gangen. 1 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Veldig så skeptiske alle ble til fysiske tester da? Bakgrunnen for de testene vi tok, var for å få et sammenligningsgrunnlag fra vi startet på skolen, til vi sluttet. Ble som nevnt over og tatt tester i vår, da kunne vi se fremgangen vår. Og faget fysisk er obligatorisk oppmøte, så alle må i prinsippet ta disse, hvis du ikke lyver på deg en vond fot ellerno... :nei2: Lenke til kommentar
hoooy Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Det har forresten kommet en oversikt over eksamensdatoer for de ulike skolene nå: http://www.phs.no/For-studenter/Eksamen-og-innleveringer/Eksamensoversikt/ Lenke til kommentar
Jong-san Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 I Stavern ble der gjennomført fysiske tester mot slutten av andre semester. Lenke til kommentar
heisann1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei Først, gratulere så mye til dere som har fått studieplass på PHS. Det er et supert valg, jeg har stortrivdes på mitt første år i Oslo :-) Men hadde jeg skulle velge studiested i dag, hadde nok valget mitt falt på Kongsvinger. For dere som ikke kom inn, stå på og kom sterkt tilbake neste år. Jeg føler med dere, opplevde det samme selv første gang - jeg røyk på intervjuet. Jeg er selv rimelig godt oppi åra, men det er såvist ingen hindring. Eldste studenten i Oslo i år var 47 :-) Ser det er noen som lurer på det med pendling, timeplan og muligheter for å jobbe ved siden av. Jeg har pendlet (med buss) til Oslo hver dag, noe som tok ca. 3,5 - 4 timer daglig. Jeg har hatt to jobber, to hunder og hus og heim. Jeg lyver om jeg sier at det ikke har vært litt slitsomt til tider, men det har overhodet ikke vært noe problem. Jeg har kommet meg fint igjennom B1, og har fine karakterer. Har noen bøker jeg tenkte å selge hvis noen skulle være interessert. Bor midt i mellom Kongsvinger og Oslo. Lenke til kommentar
ary Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Godt å høre noen som syns det gikk greit å pendle;) Hvorfor ville du valgt Kongsvinger om du kunne valgt om igjen? Jeg er interessert i å kjøpe bøker.. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei. Har tenkt til å søke politihøgskolen neste høst, 2013 og skal nå ta et friår da jeg var for sent ute. I mellomtiden lurer jeg på om det er noen fag jeg kan ta individuelt som er godt å ta med seg videre på phs istedenfor å bare jobbe og drive dask i 1 år. anyone? 1 Lenke til kommentar
heisann1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Godt å høre noen som syns det gikk greit å pendle;) Hvorfor ville du valgt Kongsvinger om du kunne valgt om igjen? Jeg er interessert i å kjøpe bøker.. Jeg syns vel at Oslo ble litt vel upersonlig hvis man kan si det sånn. Veldig mye folk og til tider trangt om plassen. Spesielt i eksamenstider og slikt hvor alle trengte de samme tingene og rommene for lesing og forberedelser. Vi hadde bare et treningsrom fordelt på alle (8-900 stk), nå blir det bedre da det åpner nytt treningsrom + AT sal ganske snart. Jeg var i en super klasse, men fikk ikke så mye kontakt med de andre klassene. Bassenget var overfylt i tiden mot livreddningstesten og litt slike ting. Men jeg har allikevel hatt et supert år, så bare å glede seg Mange veldig dyktige og engasjerte lærere i Oslo. Lenke til kommentar
ary Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Begynner du i praksis nå? Det er vel noe å glede seg til:D Kunne du sendt meg en pm om hvilken bøker du vil selge og hva du skal ha for de? Lenke til kommentar
heisann1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Begynner du i praksis nå? Det er vel noe å glede seg til:D Kunne du sendt meg en pm om hvilken bøker du vil selge og hva du skal ha for de? PM sent Nå er det praksis som venter ja, gleder meg veldig til det Lenke til kommentar
Ferdigutdannet 2015 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei heisann1. Godt å høre at noen klarer pendlingen bra:) Jeg skal pendle fra moss til Stavern så det blir litt tungvint men det skal gå...Håper på praksisår i Østfold et sted.Har 2 barn så da blir jeg forhåpentligvis prioritert mtp tildeling av praksisplass i nærheten. Hva blir kostnaden sånn ca med bøker og semesteravgift? Gleder meg helt vilt til skolestart:))) Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Begynner du i praksis nå? Det er vel noe å glede seg til:D Kunne du sendt meg en pm om hvilken bøker du vil selge og hva du skal ha for de? Begynner du i praksis nå? Det er vel noe å glede seg til:D Kunne du sendt meg en pm om hvilken bøker du vil selge og hva du skal ha for de? PM sent Kunne du sendt en pm her og ? Nå er det praksis som venter ja, gleder meg veldig til det Lenke til kommentar
mfb Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei. Har tenkt til å søke politihøgskolen neste høst, 2013 og skal nå ta et friår da jeg var for sent ute. I mellomtiden lurer jeg på om det er noen fag jeg kan ta individuelt som er godt å ta med seg videre på phs istedenfor å bare jobbe og drive dask i 1 år. anyone? Lenke til kommentar
heisann1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei heisann1. Godt å høre at noen klarer pendlingen bra:) Jeg skal pendle fra moss til Stavern så det blir litt tungvint men det skal gå...Håper på praksisår i Østfold et sted.Har 2 barn så da blir jeg forhåpentligvis prioritert mtp tildeling av praksisplass i nærheten. Hva blir kostnaden sånn ca med bøker og semesteravgift? Gleder meg helt vilt til skolestart:))) Når det gjelder praksisplassen og fordeling av det kan det være litt forskjeller fra år til år. Men de med egne barn ble høyt prioritert hos oss i år. Samboer over 18 mnd og sykdom i famile ble også prioritert. Vi som bare hadde egen bolig ble ikke prioritert og søkte på linje med de andre. Når det gjelder bøker så har jeg akkurat regnet ut at jeg brukte 9500,- på det. Semesteravgiften for begge semester er i år satt til 1100,- pluss at man må betale en ulykkesforsikring samtidig på rundt 300,- Stå på Jogger'n, dette klarer du fint 1 Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) 9500 kr for bøkene??? Kjøpte du nytt eller brukt? Håper du mener for hele bachelor perioden;) Endret 19. juli 2012 av Yamazero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå