Komby Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Folk prøver sikkert å tenke på andre ting for å få tiden til å gå fortere. Er ihvertfall det jeg prøver på, men tankene går stort sett på skolesvarene som er rett rundt hjørnet uansett. Kjenner jeg begynner å telle ned timer snart. Natt til mandag kommer til å bli en vansklig dag å sove på. Lenke til kommentar
usk_14 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 http://www.politiforum.no/id/4730 Noen komentarer til dette:) Hva synes dere om dette, 360 millioner kroner ekstra i året fordelt på 9000 mann. Studenter som går ut skolen må vente nesten et helt år før de får jobb. Hva er viktigst for dere? I det spørsmålet der ligger det mye vi kan diskutere. Jeg syns det er vanskelig å kommentere en avtale jeg bare kjenner til fra det begrensa materialet som ligger tilgjengelig for allmenheten. Men det er klart, skal politifolk være untatt bestemmelsene i Arbeidsmiljøloven, må det kompanseres. Så det blir utrolig spennende å følge med på forhandlingene til høsten. Det blir neppe enkle forhandlinger, og da er det jo greit at en av de som satt på PODs side av bordet i tidligere forhandlinger nå har skifta side og sitter på "riktig side." Alltid greit å ha med noen som kjenner motstanderen godt Når det gjelder det du sier om at nyutdanna politistudenter må gå nesten et år før de får seg jobb, er vel det en smule unyansert. Det POD har sagt, er at 95% av studentene er i jobb et år etter at de gikk ut. Det hadde kanskje vært interessant å sett hvor mange som hadde fått seg jobb 3 og 6 måneder etter endt utdanning og hvor mange som har vikariater og fast jobb, men veit ikke om statistikk på det finnes. Jeg forventer ikke at det venter en drømmejobb på meg den dagen er er ferdig utdanna, hvis jeg kommer inn. For de aller fleste andre studenter gjør det jo ikke det. Hvorfor skal det være annerledes for politistudenter? Fordi man er så mye viktigere enn alle andre? Sånn må vi ikke tenke. Man må være villig til å flytte på seg, ta noen måneder her og noen måneder der, og etterhvert som du bygger deg opp erfaring vil du få deg fast jobb. Jeg vil våge å påstå at sykepleierstudentene går en mye mer usikker fremtid i møte enn det politistudentene gjør. Skulle gjerne hatt noen kilder som underbygger påstanden min, men det har jeg ikke akkurat nå. Kan helt sikkert skaffes. Men det er jo en kjent sak at ufrivillig deltidsarbeid er et stort problem i det offentlige helsevesenet. Jeg veit om nyutdanna sykepleiere som i årevis har forsøkt å få seg fast 100% stilling på sykehus, men til slutt gitt opp og gått tilbake til skolebenken. 1 Lenke til kommentar
Begu Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Muligens bare to dager igjen til svar ;o Weeee! Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Huff, er utrolig spent på "dommen" jeg også nå. Også spent på om jeg får boplass hvis jeg kommer inn. Er det noen som har tatt sjansen og skaffet seg leilighet før de får svar? Har også arbeidet som en tulling i det siste for å spare opp litt midler til jeg blir student igjen. Må si jeg gruer meg til å bli fattig student, selv om studenttilværelsen er digg! Lenke til kommentar
Ådalen_88 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Flere enn meg som sjekker samordna hver dag? Hvis vi ikke får svar i morra dævver jeg ass! Helt totalt innstilt på det! Ikkje bra! Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Du er ikke alene. Skal stå opp 5 minutter tidligere i morgen å sjekke før jobb 1 Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Stingah skrev her i fjor klokka 02:xx den 16. Lenke til kommentar
Ådalen_88 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Guri! Ikke gjør dette mer spennende enn det allerede er!! Skikkelig nedtelling! Vet ikke om det er bra eller dårlig at jeg jobber hele natta! Nervene er konstant i spenn! Lenke til kommentar
Ådalen_88 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Stingah fikk svar 01.48! Wææææ!! Håper virkelig ikke at de drøyer så mye lenger i år! Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Dette blir spennende, skal sjekke SO etter midtnatt;) Lenke til kommentar
hoooy Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Tror dere det er sannsynlig å få svarene så tidlig? Herregud, det her er forferdelig. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Det skjedde i fjor, så alt er mulig;) Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 19 minutter til klokken er 12. Tviler sterkt på at det blir mye søvn i natt nå. Lenke til kommentar
Fowler9 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Spennende timer foran oss nå. Lykke til! Lenke til kommentar
Veegaard Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Tror dere svaret kommer 00.01? Lenke til kommentar
Begu Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Kjenner jeg blir super frustrert om ikke svaret kommer nå! ;/ Lenke til kommentar
bolli7 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Samma her! Måte på å pina oss:p Endret 15. juli 2012 av bolli7 Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Da er svaret ute!.... Tulla;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå