Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Studiepoeng har da ingenting å si for PHS, bortsett fra eventuelle ekstrapoeng du kan få for det?

 

Årsstudium som utdannet politi? Man har vel lønn etter stilling (PB1, PB2, osv.). Du får samme lønn som andre som er PB1, PB2, osv., vil jeg anta.

 

Altså det eneste er at det ser bra ut på CVen, selv om ingen bryr seg nevneverdig om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående den svømmeprøven det var prat om.

Er det lov til å bruke svømmebriller og neseklype? Forstår at det skal være en realistisk prøve, men da burde det nesten heller ikke vært lov på opptaket =)

Og nøyaktig hvor lang tid hadde man på dette?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

God kveld godtfolk :!:

Som sagt tidligere sluttet jeg på grunnskolelærer og hoppet over på Samfunnsfag årsstudie. Tinger er den at jeg pga byråkrati ikke får tatt mer enn 30 stp, da overflyttingen fra lærerutdanningen ble stoppet av at man må gå gjennom samordna opptak for å kunne gå årsstudiet i Samfunnsfag.

 

Tror dere det at jeg har 30 stp i Samfunnsfag vil påvirke om jeg kommer inn på PHS i stor grad?

Har det noen stor betydning når jeg skal søke jobb som politi etter endt utdanning å ha 30 stp kontra 60 stp?

Får man bedre lønn av å ha et årsstudium som utdannet politi, eller går lønna kun på ansinitet og politirettet utdanning?

 

Jeg tenker da å jobbe dette halvåret, muligens få meg en vekterjobb hvis det er mulig, eller jobbe innenfor helsesektoren hvor jeg nå har helgejobb allerede.

Har dere forslag på andre jobber som er lette å få, og som er god erfaring? Tenker at å jobbe innenfor psykiatri er en grei erfaring..

 

Flott om noen av dere kunne komme med innspill :thumbup:

Tusen takk, og god kveld!

 

EDIT: Kan også melde om at skuldra som har plaget meg et par uker er mye bedre og jeg har startet å svømme igjen, det går frammover :cool:

 

Jeg føler mange som skal søke PHS gjør seg mye unødvendige tanker om hva som kan være av positiv erfaring for å komme inn. Det som har noe å si er hvordan du fremstår de minuttene du er inne til intervju. Om du har gjort et godt inntrykk spiller det ingen rolle om du har master i juss eller arbeidserfaring fra kassa på Rema 1000. Det er en grunn til at noen kommer inn så å si rett fra skolebenken på videregående, mens enkelte med mange års arbeidserfaring / høyere utdanning ikke kommer inn. Til syvende og sist er det personligheten din og din refleksjon over politirollen som teller. Men det er klart at det å ha årsstudium i samfunnsfag er en fin ting. Da sitter du der hvertfall ikke som et spørsmåltstegn om nemndaen lurer på om du kan forklare hva maktfordelingsprinsippet går ut på. For eksempel

Lenke til kommentar

Angående den svømmeprøven det var prat om.

Er det lov til å bruke svømmebriller og neseklype? Forstår at det skal være en realistisk prøve, men da burde det nesten heller ikke vært lov på opptaket =)

Og nøyaktig hvor lang tid hadde man på dette?

 

Svømmebriller og neseklype er tillatt, men ikke under dykkedelen. Briller og neseklype er tillatt i svømmekonkurranser, så da er det jo naturlig at det er tillatt på en opptaksprøve.

Gutter har 2.30 min til disp, jentene 2.40.

Lenke til kommentar

Angående den svømmeprøven det var prat om.

Er det lov til å bruke svømmebriller og neseklype? Forstår at det skal være en realistisk prøve, men da burde det nesten heller ikke vært lov på opptaket =)

Og nøyaktig hvor lang tid hadde man på dette?

 

Svømmebriller og neseklype er tillatt, men ikke under dykkedelen. Briller og neseklype er tillatt i svømmekonkurranser, så da er det jo naturlig at det er tillatt på en opptaksprøve.

Gutter har 2.30 min til disp, jentene 2.40.

 

Beklager at jeg kanskje var litt uklar, men jeg tenkte på den prøven man skal ha første året, den man hadde 3 forsøk på. 2 første året og 1 siste året.

Hva skjer forresten hvis man ikke klarer den på tredje forsøk?

Lenke til kommentar

Angående den svømmeprøven det var prat om.

Er det lov til å bruke svømmebriller og neseklype? Forstår at det skal være en realistisk prøve, men da burde det nesten heller ikke vært lov på opptaket =)

Og nøyaktig hvor lang tid hadde man på dette?

 

Svømmebriller og neseklype er tillatt, men ikke under dykkedelen. Briller og neseklype er tillatt i svømmekonkurranser, så da er det jo naturlig at det er tillatt på en opptaksprøve.

Gutter har 2.30 min til disp, jentene 2.40.

 

Beklager at jeg kanskje var litt uklar, men jeg tenkte på den prøven man skal ha første året, den man hadde 3 forsøk på. 2 første året og 1 siste året.

Hva skjer forresten hvis man ikke klarer den på tredje forsøk?

 

Da er jeg med. Jeg kan ikke med sikkerhet si hva som skjer om man skulle stryke på også tredje forsøk, men jeg vil tro at du da ikke vil få noe vitnemål fra skolen. Er ingenting å bekymre seg over, man klarer dette med litt trening.

Lenke til kommentar

Jeg mener man har mulighet til å søke om en fjerde mulighet hvis man har strøket på de tre foregående, men er i likhet med p-student litt usikker rundt dette. For øvrig har man fem minutter på denne livredningstesten, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Araketon
Lenke til kommentar

Jeg mener man har mulighet til å søke om en fjerde mulighet hvis man har strøket på de tre foregående, men er i likhet med p-student litt usikker rundt dette. For øvrig har man fem minutter på denne livredningstesten, hvis jeg ikke husker feil.

 

Hva med bruk av neseklype og svømmebriller?

Lenke til kommentar

Jeg mener man har mulighet til å søke om en fjerde mulighet hvis man har strøket på de tre foregående, men er i likhet med p-student litt usikker rundt dette. For øvrig har man fem minutter på denne livredningstesten, hvis jeg ikke husker feil.

 

Hva med bruk av neseklype og svømmebriller?

 

Er usikker i skrivende stund. Skal sjekke det opp med mindre noen andre her inne kan redegjøre for dette. :)

Lenke til kommentar

Ja jeg er kjempe glad;) Har jo hørt litt rundt, og ingen vet om noen som har nedsatt hørsel som går på phs.. men er ikke rart, er ikke akkurat noe å skryte for;)

 

Det er bare det venstre øre som er nedsatt, altså en moderat nedsatt hørsel.

 

Dette stod blant annet på mailen:

 

" Vi ser kun på totalt tap over frekvensene, og at enkelte frekvenser ligger lavt går greit, så lenge det ikke kommer over de summerte verdiene som er grensa."

 

Og følgende verdier er fra 250 tom 8000hertz (Hentet fra audiogram):

 

Høyre øre: 0 db, 0 db, 5 db, 0 db, 5 db, 5 db, 0 db, 0 db

 

Venstre øre: 0 db, 0 db, 30 db, 50 db, 45 db, 45 db, 0 db, 0 db

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...