Ådalen_88 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) (jeg tror nok det er få av dem), Feil...! Da jeg var på åpen dag i mars, sa en lærer på phs at de prøvde å få politimenn til å ta de fysiske testene en gang hvert år, for at folk skal holde seg i fysisk form. Syns dette hørtes ut som en god ide jeg, men det hadde visst blitt nedstemt år etter år Jeg er helt klart for dette.. Selvfølgelig kun for de som jobber operativt. Ingen vits at kripos-gutta f.eks skal være i toppform.. Hehe, jaja! De som jobber operativt! Jeg er enig med dere at fysisk god form er viktig, og at jo bedre styrke og utholdenhet du har jo bedre er det. At du trener regelmessig, både fram til opptaket og etter, mener jeg viser at du har tæl, motivasjon, vilje til å gjennomføre og opptatt av helse. Samtidig er det som dere sier, man er ikke ute etter supermann. I faget arrestasjonsteknikk lærer man metoder hvor fysisk små personer kan legge folk som er 30 kg tyngre i bakken ved teknikker som er trent inn. Legg merke til "trent inn". Det vil si trening og drilling, ikke bare når man har det på skolen, men også på fritiden. Her mener jeg mentaliteten "tæl, motivasjon, vilje til å gjennomføre og lærevilje" er vesentlig. Hvis det er slik som noen påstår at folk slutter med trening etter opptaket, mener jeg dette viser svakhet. Kan det hende personen da viser en viss "giddaløshet"? Hva når det da stilles krav til mye øving av grep på fritiden, samtidig som en hektisk skolehverdag? Min mening er i alle fall at regelmessig trening speiler en vilje til å bli bedre i noe. Jeg ser for meg at de som vil trene for å bli i god form også vil ha den samme mentaliteten når det gjelder andre ting. Enig dette med en viss svakhet. Det er som jeg har skrevet tidligere litt merkverdig at folk bare dropper helt å trene når de har mulighet til å trene masse. Treningsrom på skolen + at de får masse avslag på treningssenter. Uansett så vil det alltid være noen som kun trener det de absolut må. Endret 14. juni 2012 av Ådalen_88 Lenke til kommentar
Karlgal Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Politiet er i dårlig form... http://www.an.no/jobb/article6105747.ece Endret 14. juni 2012 av Karlgal Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Helt enig med Johannessen i den saken. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det å trene før opptaket for deretter slutte er iallefall ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Om jeg har fått inn en god treningsrutine, noe jeg vanligvis bygger opp i slutten av august, trener jeg fra august - juli, det har jeg gjort de siste årene. De gangene jeg ikke har fått muligheten til å trene får jeg ekstremt dårlig samvittighet og gjør det meste for å få tatt igjen den tapte treningsøkten. Man må syntes at det er gøy å trene for å få noe ut av det. Fremgang og psykisk styrke er mine motivatorer. Men smak og behag er det vel, men skjønner ikke hvordan folk i et så aktivt yrke kan la seg forfalle. 1 Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Folkens, fordi det er endringer i år, betyr det at nemnda ikke vektlegger norsk skriftlig lenger? Før brukte de jo egenerklæringen som en slags kvalitetsikring da. Lenke til kommentar
Begu Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 De ser vel kun på gjennomsnittskarakteren da.. Som skal være minst 3... Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg har under det, men det kompenseres med 60s tp fra høyere utdanning. Jeg håper de ikke ser dårlig på det da. Karakteren er jo fra 2003. Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Da er opptaket 2012 over for min del. 5 lange uker i uvisshet. Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Gruppeøvelsen var kjempegrei. Intervjuet gikk vel som intervjuer flest. Man er litt nervøs og glemmer selvfølgelig et punkt eller to man har forberedt, men alt i alt så gikk det bra (håper jeg). Hun som intervjuet meg var veldig hyggelig. Smilte og vi kunne fleipe litt, så stemningen var god. Fikk tilbakemelding på at jeg var over gjennomsnittet moden, så det må da telle positivt . Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Så bra, gratulerer med vel overstått opptak;) Dette blir lange lange dager frem til ca 20 juli;) Hvor gammel er du forresten, if I may? ;D Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Takk, i like måte. Fyller 27 på sensommeren. Skulle kanskje bare mangle at man har modnet litt Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Dette lover bra;) Jeg har en følelse at alle som har vært innom opptaket har fått beskjed etter intervju at de har gjort det bra etc..Slik var det ikke før med den gamle ordning. Ingen tilbakemld etter intervju Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Sitat fra artikkelen i VG om PHS 012. Den seleksjon som ligger i de nye opptakskriteriene vil også gjøre det enklere å kaste ut dem som ikke er egnet til å være politi. Kort sagt vil det bli vanskeligere å komme inn på Politihøgskolen og enklere å bli kastet ut. – Kan en person som i den ungdommelige dumhet har gjort noe straffbart bli politi? – Nei, det stilles krav til plettfri vandel, norsk statsborgerskap, god helse og fysikk og personlig egnethet. Innenfor dette kan det dog være rom for at en person som for eksempel har fått et forenklet forelegg likevel kan bli opptatt som elev. Kommer jeg inn i år vil jeg være MEGET stolt av meg selv. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Link? Fant det;D http://www.phs.no/Om...te-av-de-beste/ Er du egnet så er du egnet, punktum;) Som sagt tidligere er det konkurransepoengene som avgjør;D Men ja nå er jeg i tvil etter å ha lest artikkelen Endret 15. juni 2012 av Yamazero Lenke til kommentar
Fowler9 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei, ser det er endel som har fått tilbakemelding etter intervjuet, gjerne positivt. Jeg spurte min "sensor" i Oslo direkte om hun kunne si noe om hvordan jeg gjorde det, men det var ikke aktuelt. Føler selv det gikk bra/greit, men er det noen andre her som IKKE fikk tilbakemelding på intervjuet? Det var en ung dame med minoritetsbakgrunn som intervjuet meg. Lenke til kommentar
bolli7 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei, ser det er endel som har fått tilbakemelding etter intervjuet, gjerne positivt. Jeg spurte min "sensor" i Oslo direkte om hun kunne si noe om hvordan jeg gjorde det, men det var ikke aktuelt. Føler selv det gikk bra/greit, men er det noen andre her som IKKE fikk tilbakemelding på intervjuet? Det var en ung dame med minoritetsbakgrunn som intervjuet meg. Hei! Eg og følte det gikk bra på intervjuet, men fikk ikke noen spesiell tebakemelding. Blei litt redd ette eg har lest at andre har fått det. Nå går eg å tenke på om det va noe eg sa gale ellens... Komme te å bli noen fem lange veker.. Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Dette ville jeg ikke hengt meg alt for mye opp i. Det kommer nok mer an på sensoren som intervjuer deg enn hva du har svart. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Fikk ikke et ord om hvordan jeg gjorde det, men tenk selv. Hva slags person er du, hva gjør du på fritiden og hvilke tanker surrer i hodet ditt når du omgås med andre mennesker. Du vet nok innerst inne selv om du er egnet eller ikke. Det å få formidlet det til sensoren er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå