Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.

OddZen

Anbefalte innlegg

Litt off topic, men noen som har planer om hvordan man skal finne seg et sted å bo før studiene? Har jo kun 4 uker på seg fra fra svar til skolestart. Har kun sjekket finn.no på leiligheter til leie i Bodø, og det var jammen ikke mye å ta i der iallefall.

Har stillt meg selv det samme sp.målet, men ikke blitt noe klokere. :hrm:

Er fortiden liten tilgang med hybler i Bodø men stiger sikkert utover sommeren. Har også hørt rykter om at det er enkelte som leier ut kun til PHS-studenter, så kansje skolen har en liten oversikt med mulige hybler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phs-studentene er ettertraktet når det gjelder leie av bolig;)

I mitt tilfelle, søkte jeg studentbolig i Oslo i november, og har fått tildelt bolig. Hvis jeg ikke kommer inn ved phs, sletter de bare kontrakten og jeg betaler kun for 2 uker (Kontrakten er for 16.07 tom 31.07).

Lenke til kommentar

Jeg skal også til Bodø, men det blir uansett om jeg kommer inn på PHS eller ikke :) Er veldig lite som ligger ut på nett og boliggarantien gjelder heller ikke lenger ;/ Man må bare følge med.. Regner med at det kommer mer og mer nå framover.. :)

Lenke til kommentar

Jeg flytter til Oslo uansett om jeg kommer inn eller ikke. Har leilighet der borte, 3 roms, 63 kvadrat, 2008 modell... 5 min ifra Oslo S.

Hvis noen er interessert så er det bare te å si ifra, folk flytter ut derifra 15 august så eg ska flytte inn samme dag))

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Yess... Då er det ikkje lenge til eg skal på opptak (torsdag).

Tok testene i går og ligger godt ann med kondisjonstesten og svømminga. Dykk er null problem.

Problemet mitt er hang ups og benk no. Låg innenfor krava, men har pådratt meg ein betennelse i albuen så sliter virkelig med dei. Har opplevd tilbakegang dei siste to vekene.

Prøvde i går. Hadde då falt til 6 på benkpress og neeeeesten 5 på hang upsen. Må innrømme at eg er utrulig spent på torsdagen.... Håper at det å ta hang ups fra bom skal hjelpe meg litt på opptaksdagen, og at eg klarer meir enn prestert på treninga i går....!

Lenke til kommentar

Nå blir jeg vel upopulær her men:

Har vært på opptak et par ganger nå (den ene da jeg kom inn, og har vært tilskuer og sett litt). Jeg har og vært i gjennom det opptaket dere går i gjennom nå, men for noen måneder siden. Dette var for at nemnda skulle "øve" seg.

Anyways, til den upopulære biten:

Jeg ser flere her inne er fornøyd med opptakene sine, og de har bestått greit nok.. Men i benk har man f.eks 13 rep..? Og jeg ser du Stian sliter litt med en betennelse, og at du er nede i 6 rep i benk. Hva klarte du før?

Altså; å trene seg opp til å klare 18 rep med 60 kg er noe ALLE klarer i løpet av 6 måneder med et greit program (anbefaler dette: http://www.iform.no/pub/art.php?id=40).

At man stiller til opptak og er akkurat "innafor" tar seg ikke godt ut, og trekker godt ned i den totale vurderinga. Å få toppkarakter i benk er enkelt folkens, og det er billige poeng. Å trene opp hangups er en million ganger verre. Er ikke alle som er bygd for å klare toppkarakter her en gang..

Det jeg skriver her er og 100% i samsvar med lederen for nemnda i Trondheim som jeg hadde en lengre prat med for et års tid siden.

EDIT: err, glemte å si masse lykke til Stian. Var ikke meninga å henge deg ut eller noe, var mer tenkt som et eksempel.

Du klarer nok mer på opptaksdagen.. Er helt vanlig det :)

Endret av Stingah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Singah: Takk for at du deler dette med oss;D

Min mening:

Poengsummen isolert sett har ingenting å si. Det er jo en grunn at de har gått nå til 1-3 poeng fra 1-6 på hver øvelse, pga det store spriket.

De har jo tross alt sagt at "dette er kravet for å komme inn".

Dersom man klarer kravet, så har man klart det de ba om. Hvorfor skulle en da ikke være god nok? Da må de jo heller øke kravet?

Ting kan skje i løpet av året man trene seg opp mot opptaket; sykdom, skade, livsituasjon ol. Folk er også forskjellige, har ulike forutsetninger. Dette SYNS jeg nemnda SKAL ta hensyn til. Vi er ikke maskiner!

Hvis man ikke består en øvelse eller flere, da er det en annen sak. Da er du ikke motivert nok dessvere.

my 2 cent

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Var i Kristiansand forrige uke.

Dykking - svømming - Bom/benk ( blir delt opp i 2 grupper) - Løpetesten - personlighetstesten - legesjekk

Tror alle møttet opp, 2 stk røk på bom

Lykke til;)

Dei som rauk på bommen - var det så vidt eller med god margin?

Må vere utrulig surt å ryke pga cm, men sjølvsagt - alt er opp til ein sjølv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Uff då. Den er lei! men seff. Vi veit jo kva som kunne gjort til at kravet vart klara.

Sa dei noke om dei hadde klart kravet før testen då?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Nei har ikke fått det med meg.

Men noe jeg syns var litt merkelig er at de fikk mulighet til å ta benken etter det.

Men like før løpetesten fikk de beskjed at de ikke gikk videre.

Dei fekk no kjenne på benkpressen då, og det er jo greit mtp neste års opptak :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...