Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Say what? Er dette nytt? Man har alltid hatt mulighet før å få en begrunnelse hvis man ikke kommer inn..

 

Yes!

 

Vær deg selv, bruk tiden frem til intervju å reflektere om mangfold (minoriter, kvinner) etc...

Så blir dette bra;D Absolutt ingenting å beskymret seg for, er bare en koselig prat med en av sensorene;)

Lenke til kommentar

Nei? Det har vel alltid vært sånn? Nei, nå ble jeg usikker! Var veldig sikker på at man kun vet hva man går ut på hvis man ryker på det fysiske, men du er jo rimelig sikker på det motsatte... Hmm, jeje... Spiller ingen rolle - vi skal inn! ;)

 

Ook, satser på at det går i orden!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Har lært mye av postane)) takk for hjelpen!!!

 

Skal inn på torsdag 14.06 i Kr.sand, e det noen andre som skal inn då? Er bare usikker på kor Gimlehallen ligger henne, er fra Rogaland)

 

Hei!

Ville og si at eg har lært masse av postane og takk for hjelpå!

Eg og ska inn på torsdag 14.06 i Kristiansand. E kjempe nervøs. Noen andre så ska på opptak da? Koss ligge dåkken an?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Har lært mye av postane)) takk for hjelpen!!!

 

Skal inn på torsdag 14.06 i Kr.sand, e det noen andre som skal inn då? Er bare usikker på kor Gimlehallen ligger henne, er fra Rogaland)

 

Hei!

Ville og si at eg har lært masse av postane og takk for hjelpå!

Eg og ska inn på torsdag 14.06 i Kristiansand. E kjempe nervøs. Noen andre så ska på opptak da? Koss ligge dåkken an?

 

Det går helt sikkert kjempe bra! Hvis du ikke allerede har gått gjennom testene hadde jeg gjort det før torsdag! Hvis du klarer det når du tester deg selv, klarer du det på opptak også! :)

Lenke til kommentar

Nei, hvis man ryker på intervju får man ikke vite hvorfor :p Så det er kjipt...

 

Satser på at vi begge kom inn!

 

Noe spes jeg bør tenke på under intervju? :)

 

Hvis man ikke kommer inn så kan man ved forespørsel til PHS få begrunnelse på vedtaket, jeg fikk det første gangen jeg søkte og ikke kom inn.

 

Nå er jeg akkurat ferdig med 1. året, og det har vært et supert år med mye læring :w00t:

Lenke til kommentar

Nei? Det har vel alltid vært sånn? Nei, nå ble jeg usikker! Var veldig sikker på at man kun vet hva man går ut på hvis man ryker på det fysiske, men du er jo rimelig sikker på det motsatte... Hmm, jeje... Spiller ingen rolle - vi skal inn! ;)

 

Ook, satser på at det går i orden!

 

Jeg pratet med psykologen etter intervjuet, der jeg spurte konkret om vi fikk vite begrunnelsen om vi ikke kommer inn, slik at det er mulighet til å jobbe med seg selv frem til neste opptak.

 

Hu svarte at vi skal få detaljert informasjon om det var saken. Så bare å glede(grue) seg til 20 juli gutter og jenter :)

Lenke til kommentar

I morgen skal jeg på første del av opptaket, kjenner jeg gleder meg litt! bagen er pakket og tatt noen dagers pause fra trening for å være helt klar! Dette blir bra, noen andre som skal på opptak i Trondheim i morgen?

Endret av ytterboe
Lenke til kommentar

Men folkens... nå har jeg tenkt på dette lenge, og det irritere meg haha;D Så vil gjerne høre hva dere mener.

 

Jeg forstår det slik at alle samtlige blir vurdert individuelt om egnehet til politiet.

 

Si at du har en gruppe på 8stk, som har gjort et bra inntrykk. Altså i utgangspunktet er de alle sammen egne som politiet.... men er det slik at opptaksnemnda velger de beste ut av dem? Eller spiller dette ingen rolle, siden alle gjorde det bra, og er dermed egne? (Altså de er kvalifisert og nå konkurrerer med konkurransepoeng).

 

Mezzazine (phs student) skrev tidligere her:

 

Du har ikke mindre sjans til å komme inn på skolen fordi sidemannen din på venteværelse gjorde et godt intervju, slik det var før da nemda faktisk satt og mer eller mindre huket av plasser i kullet på intervjuene. Var "nivået" på intervjuene høyt i søkermassen, så var det vanskeligere å komme inn osv. Nå følger de et mønster med petimetere for å være sikker på at det ikke er noe som gjør at du er uegnet, og bare det.

Endret av Yamazero
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det sånn at dersom nemda finner deg egnet havner du i JA bunken. Etter det er det kun konkurransepoeng som teller, mao alle stiller likt etter de har havnet i JA bunken.

Synes det er utrolig irriterende å ikke få beskjed om man er "godkjent" eller ikke. Si at man har havnet i NEI bunken, da kunne man jo kommet videre her i livet med søk av jobber osv og ikke vente nesten 2 mnd på svar. Det er jo ikke lett å komme på et jobbintervju nå og si at du kanskje skal begynne på skolen til høsten. Her håper jeg de endrer reglene og gir søkerene JA eller Nei fra nemda ganske raskt.

Lenke til kommentar

Det var akkurat slik jeg tenkte! Før konkurrerte du mot de andre på en måte, de valgte de beste i gruppen.

 

I år er det mer at de vurderer deg individuelt uavhengig av hvordan de andre har gjort ift deg. Og for meg gir dette mening, og jeg syns det er veldig bra. Det kommer alltid til å være noen som har gjort bedre enn deg, men det betyr ikke at man ikke blir egne av den grunn.

 

I mitt tilfelle har jeg gjort det bra på det fysiske, og jeg syns intervju gikk bra. Ift gruppeøvelsen kom jeg på med 2-3 ting å si, noe jeg syns kanskje er lite. Jeg burde ha pushe meg mer på dette da mener jeg.

Mens det var flere som kom med langt flere ting å si enn meg. Men igjen, det betyr ikke at jeg er ikke egnet . Har jo bra med jobbattester, og har en ekstra kompetanse pga min minoritet bakgrunn.

 

Jeg tror fremdeles at flere blir vurdert egnet enn før.

 

 

Og ja, de burde ha sagt om man er godkjent eller ikke etter intervjuene.

Lenke til kommentar

Nei, hvis man ryker på intervju får man ikke vite hvorfor :p Så det er kjipt...

 

Satser på at vi begge kom inn!

 

Noe spes jeg bør tenke på under intervju? :)

 

Hvis man ikke kommer inn så kan man ved forespørsel til PHS få begrunnelse på vedtaket, jeg fikk det første gangen jeg søkte og ikke kom inn.

 

Nå er jeg akkurat ferdig med 1. året, og det har vært et supert år med mye læring :w00t:

 

Ok, det var jo bra da! :) Godt at du kom inn på 2. forsøket! Hva røk du på da du søkte første gang? Om det er lov å spørre..?

 

Trodde at det var konkurransepoeng som telte uansett, altså ikke at dette var nytt for i år? Man ble vel regnet som egnet eller ikke, selv om en annen person gjorde det bedre enn deg? Syns det hørtes merkelig ut, men men... Orker ikke spekulere noe mer ass, blir gal av det... Tar nå først intervju også får jeg bare vente helt til 20. juli! ;)

Endret av Ådalen_88
Lenke til kommentar

Nei, hvis man ryker på intervju får man ikke vite hvorfor :p Så det er kjipt...

 

Satser på at vi begge kom inn!

 

Noe spes jeg bør tenke på under intervju? :)

 

Hvis man ikke kommer inn så kan man ved forespørsel til PHS få begrunnelse på vedtaket, jeg fikk det første gangen jeg søkte og ikke kom inn.

 

Nå er jeg akkurat ferdig med 1. året, og det har vært et supert år med mye læring :w00t:

 

Ok, det var jo bra da! :) Godt at du kom inn på 2. forsøket! Hva røk du på da du søkte første gang? Om det er lov å spørre..?

 

Trodde at det var konkurransepoeng som telte uansett, altså ikke at dette var nytt for i år? Man ble vel regnet som egnet eller ikke, selv om en annen person gjorde det bedre enn deg? Syns det hørtes merkelig ut, men men... Orker ikke spekulere noe mer ass, blir gal av det... Tar nå først intervju også får jeg bare vente helt til 20. juli! ;)

 

Hva høres merkelig ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...