Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Dette går så bra folkens! Ikke stress med om bom er lettere eller ikke, om det er 25 m eller 50 m.

 

Dere kommer til å gjøre det bra, avhengig om dere har trent målrettet selvfølgelig;)

 

Husk å vær sosial med resten av gruppen, og støtt hver enkelte! Du blir vurdert det sekundet du kommer inn døra under opptaket.

 

Du har helt rett, er vel ikke stang/bom, 25/50 meter som det står og faller på uansett... Men når man har jobba hardt, er veldig fokusert, og ønsker mest av alt i verden og komme inn, så henger man seg opp i småting... :) Spesielt når opptak nærmer seg med stormskritt!

 

Tusen takk for tips, vet at stemningen og støtten fra de andre er helt rå! Hjelper sikkert masse på både nerver og innsats! :)

 

Gratulerer til deg med kjempegode resultater på det fysiske, og lykke til i mårra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde svømmetesten i Pirbadet idag. Og det var bane på 25 m. Bom, benk og løping ble gjort på Politistasjonen.

 

Deretter hadde vi personlighetstest og legesjekk. Vi var en pulje på 15 stk, hvor det var 1 som strøk på svømminga.

 

 

Så lenge det er streik kjøres testen i pirbadet og på stasjonen. Dette får dere SMS om fra PHS dagen før :-)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dette går så bra folkens! Ikke stress med om bom er lettere eller ikke, om det er 25 m eller 50 m.

 

Dere kommer til å gjøre det bra, avhengig om dere har trent målrettet selvfølgelig;)

 

Husk å vær sosial med resten av gruppen, og støtt hver enkelte! Du blir vurdert det sekundet du kommer inn døra under opptaket.

 

Du har helt rett, er vel ikke stang/bom, 25/50 meter som det står og faller på uansett... Men når man har jobba hardt, er veldig fokusert, og ønsker mest av alt i verden og komme inn, så henger man seg opp i småting... :) Spesielt når opptak nærmer seg med stormskritt!

 

Tusen takk for tips, vet at stemningen og støtten fra de andre er helt rå! Hjelper sikkert masse på både nerver og innsats! :)

 

Gratulerer til deg med kjempegode resultater på det fysiske, og lykke til i mårra!

 

Hehe du er ikke alene, jeg var slik for noen dager/uker... Sånn er det bare, er sunt med nerver også.. gjør deg skjerpet;)

 

True;D Viktig å ikke tenke bare på seg selv, men også andre.

 

Tusen takk;) Masse lykke til på torsdag!

 

Hadde svømmetesten i Pirbadet idag. Og det var bane på 25 m. Bom, benk og løping ble gjort på Politistasjonen.

 

Deretter hadde vi personlighetstest og legesjekk. Vi var en pulje på 15 stk, hvor det var 1 som strøk på svømminga.

 

 

Så lenge det er streik kjøres testen i pirbadet og på stasjonen. Dette får dere SMS om fra PHS dagen før :-)

 

Lykke til.

 

Gratulerer;D Hvordan gjorde du på det fysiske?;D

Lenke til kommentar

Satser på Oslo fra høsten av jeg og, det som står på 1. ønsket ihvertfall! :) Får bare håpe nemda er enig med oss! ;) Ingenting å si på viljestyrken, tipper vi alle kommer til å være så skjerpet på opptak, at vi yter mer enn vi noensinne har gjort!

 

Hey hey! Da sees vi forhåpentligvis til høsten! :D Krysser alle fingre for det!

 

Det hadde vært helt topp!! :-D Krysser fingre her også, så satser vi på at vi står der like spente og forventningsfulle på Majorstua den 13. august, - klar for første skoledag! ;)

 

Æææ, jeg blir så gira av den tanken! Syykt spennende! Er så dritt at vi må vente til slutten av juli for svar!

Lenke til kommentar

Dette går så bra folkens! Ikke stress med om bom er lettere eller ikke, om det er 25 m eller 50 m.

 

Dere kommer til å gjøre det bra, avhengig om dere har trent målrettet selvfølgelig;)

 

Husk å vær sosial med resten av gruppen, og støtt hver enkelte! Du blir vurdert det sekundet du kommer inn døra under opptaket.

 

Er klar jeg ass! Har trent skikkelig målretta OG gått igjennom testene ett par ganger!

 

Har en god følelse for i år, er bare så kjipt å bli skuffa!

 

Klar for morgendagen? :)

Lenke til kommentar

Hadde svømmetesten i Pirbadet idag. Og det var bane på 25 m. Bom, benk og løping ble gjort på Politistasjonen.

 

Deretter hadde vi personlighetstest og legesjekk. Vi var en pulje på 15 stk, hvor det var 1 som strøk på svømminga.

 

 

Så lenge det er streik kjøres testen i pirbadet og på stasjonen. Dette får dere SMS om fra PHS dagen før :-)

 

Lykke til.

 

Tusen takk for info!! :) Kjekt at du stiller opp og svarer oss som ikke klarer å vente på SMS`en (som da antageligvis kommer i mårra) ;)

 

Var det stang eller bom, i hangups/lav bom?

 

Tusen takk, lykke til på psykiske tester i mårra du også! :)

Lenke til kommentar

Dette går så bra folkens! Ikke stress med om bom er lettere eller ikke, om det er 25 m eller 50 m.

 

Dere kommer til å gjøre det bra, avhengig om dere har trent målrettet selvfølgelig;)

 

Husk å vær sosial med resten av gruppen, og støtt hver enkelte! Du blir vurdert det sekundet du kommer inn døra under opptaket.

 

Er klar jeg ass! Har trent skikkelig målretta OG gått igjennom testene ett par ganger!

 

Har en god følelse for i år, er bare så kjipt å bli skuffa!

 

Klar for morgendagen? :)

 

Ikke ha for store forventninger;D Kommer du ikke inn, så har du vært på opptaket og lært;D Da kommer du sterkere neste år;)

 

Aldri klar jeg;D Tar som det kommer, men den innstilling at jeg er kommet inn så går det greit haha;D

Lenke til kommentar

Satser på Oslo fra høsten av jeg og, det som står på 1. ønsket ihvertfall! :) Får bare håpe nemda er enig med oss! ;) Ingenting å si på viljestyrken, tipper vi alle kommer til å være så skjerpet på opptak, at vi yter mer enn vi noensinne har gjort!

 

Hey hey! Da sees vi forhåpentligvis til høsten! :D Krysser alle fingre for det!

 

Det hadde vært helt topp!! :-D Krysser fingre her også, så satser vi på at vi står der like spente og forventningsfulle på Majorstua den 13. august, - klar for første skoledag! ;)

 

Æææ, jeg blir så gira av den tanken! Syykt spennende! Er så dritt at vi må vente til slutten av juli for svar!

 

Ja, det er nesten så ille at det liksom er greit om sommeren går fort i år... :p Men jeg er overbevist om at vi sitter igjen med en magefølelse etter intervju, forhåpentligvis en god en! ;)

Lenke til kommentar

Dette går så bra folkens! Ikke stress med om bom er lettere eller ikke, om det er 25 m eller 50 m.

 

Dere kommer til å gjøre det bra, avhengig om dere har trent målrettet selvfølgelig;)

 

Husk å vær sosial med resten av gruppen, og støtt hver enkelte! Du blir vurdert det sekundet du kommer inn døra under opptaket.

 

Er klar jeg ass! Har trent skikkelig målretta OG gått igjennom testene ett par ganger!

 

Har en god følelse for i år, er bare så kjipt å bli skuffa!

 

Klar for morgendagen? :)

 

Ikke ha for store forventninger;D Kommer du ikke inn, så har du vært på opptaket og lært;D Da kommer du sterkere neste år;)

 

Aldri klar jeg;D Tar som det kommer, men den innstilling at jeg er kommet inn så går det greit haha;D

 

Forventningene er nok der uansett :p Satser på det beste!

 

Lykke til i morra da! Går nok bra, bare vær deg sjøl! :)

 

Satser på Oslo fra høsten av jeg og, det som står på 1. ønsket ihvertfall! :) Får bare håpe nemda er enig med oss! ;) Ingenting å si på viljestyrken, tipper vi alle kommer til å være så skjerpet på opptak, at vi yter mer enn vi noensinne har gjort!

 

Hey hey! Da sees vi forhåpentligvis til høsten! :D Krysser alle fingre for det!

 

Det hadde vært helt topp!! :-D Krysser fingre her også, så satser vi på at vi står der like spente og forventningsfulle på Majorstua den 13. august, - klar for første skoledag! ;)

 

Æææ, jeg blir så gira av den tanken! Syykt spennende! Er så dritt at vi må vente til slutten av juli for svar!

 

Ja, det er nesten så ille at det liksom er greit om sommeren går fort i år... :p Men jeg er overbevist om at vi sitter igjen med en magefølelse etter intervju, forhåpentligvis en god en! ;)

 

Hehe, yes!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Har lært mye av postane)) takk for hjelpen!!!

 

Skal inn på torsdag 14.06 i Kr.sand, e det noen andre som skal inn då? Er bare usikker på kor Gimlehallen ligger henne, er fra Rogaland)

 

Hei Igobog;D

 

Kult å se flere siddiser;D

 

Var på opptak i kr.sand i dag. Gimlehallen ligger ved universitet.

Lenke til kommentar

Satser på Oslo fra høsten av jeg og, det som står på 1. ønsket ihvertfall! :) Får bare håpe nemda er enig med oss! ;) Ingenting å si på viljestyrken, tipper vi alle kommer til å være så skjerpet på opptak, at vi yter mer enn vi noensinne har gjort!

 

Hey hey! Da sees vi forhåpentligvis til høsten! :D Krysser alle fingre for det!

 

Det hadde vært helt topp!! :-D Krysser fingre her også, så satser vi på at vi står der like spente og forventningsfulle på Majorstua den 13. august, - klar for første skoledag! ;)

 

Æææ, jeg blir så gira av den tanken! Syykt spennende! Er så dritt at vi må vente til slutten av juli for svar!

 

Ja, det er nesten så ille at det liksom er greit om sommeren går fort i år... :p Men jeg er overbevist om at vi sitter igjen med en magefølelse etter intervju, forhåpentligvis en god en! ;)

Satser på Oslo fra høsten av jeg og, det som står på 1. ønsket ihvertfall! :) Får bare håpe nemda er enig med oss! ;) Ingenting å si på viljestyrken, tipper vi alle kommer til å være så skjerpet på opptak, at vi yter mer enn vi noensinne har gjort!

 

Hey hey! Da sees vi forhåpentligvis til høsten! :D Krysser alle fingre for det!

 

Det hadde vært helt topp!! :-D Krysser fingre her også, så satser vi på at vi står der like spente og forventningsfulle på Majorstua den 13. august, - klar for første skoledag! ;)

 

 

 

Æææ, jeg blir så gira av den tanken! Syykt spennende! Er så dritt at vi må vente til slutten av juli for svar!

 

Snakket med min sensor under intervjuet som var ferdig kl 15:00 ca, han sa han viste om jeg var egnet eller ikke kl 16:00 ca. Hadde vært ok å fått vite om man var med i konkurransen eller ikke, sykt kjedelig å gi opp mye for å komme inn på PHS uten å komme inn til slutt.

 

Hadde en god følelse under og etter intervju, men utover dagen etter intervjuet tenkte jeg at alt gikk til helvete, at jeg hadde så utrolig mye bedre svar enn det jeg egentlig svarte der inne. Utrolig mange tanker som flyr rundt i hodet om dagen, det er til å bli gal av.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar
Snakket med min sensor under intervjuet som var ferdig kl 15:00 ca, han sa han viste om jeg var egnet eller ikke kl 16:00 ca. Hadde vært ok å fått vite om man var med i konkurransen eller ikke, sykt kjedelig å gi opp mye for å komme inn på PHS uten å komme inn til slutt. Hadde en god følelse under og etter intervju, men utover dagen etter intervjuet tenkte jeg at alt gikk til helvete, at jeg hadde så utrolig mye bedre svar enn det jeg egentlig svarte der inne. Utrolig mange tanker som flyr rundt i hodet om dagen, det er til å bli gal av.

 

Såpass ja.

 

Jeg syns de burde ta en prat sammen etter alle intervjuene, og finne ut hvem som er egnet eller ikke..

 

Er det slik at det er bare sensoren som avgjør? Hvis det er tilfelle er det helt på trynet synes jeg da.

Lenke til kommentar

Han sa han skulle snakke med de andre, så ble de enige i fellesskap. Syntes egentlig de burde gjort det mens vi som har hatt intervjuer ventet, slik at vi fikk informasjon om hvorfor eller hvorfor IKKE vi var egnet, slik at vi kunne forbedret oss til neste år. Gruppeøvelsen følte jeg gikk veldig bra, så den scoret jeg sikkert litt på, men ANER ikke hva han kan ha tenkt på intervjuet. Hadde vært greit å fått et pekepinn..

 

Uansett :

 

 

PRI KODE KRAV STED STUDIUM

--- ------ ------ ---- ----------------------------

1. 233682 POLITI PHS Politiutdanning, Bodø

2. 233681 POLITI PHS Politiutdanning, Oslo

3. 233683 POLITI PHS Politiutdanning, Kongsvinger

4. 233679 POLITI PHS Politiutdanning, Stavern

 

Hva er deres?

Lenke til kommentar

De vet jo ganske fort hvem som er egnet til å komme inn da! Syns nesten det burde blitt oppgitt ja, eller ihvertfall at man hadde sluppet å vente helt til slutten av juli! Man går jo gjennom ganske mye mer enn de andre som søker på skoler!

Tipper det går bra jeg bmw1502! Man tenker alltid etterpå man har vært inne på intervjuer om alt man kunne gjort bedre osv, men det går jo som regel bra! :)

 

Jeg har Oslo på første, så Stavern, Kongsvinger og Bodø.

 

Satser virkelig på å komme inn i Oslo, men jeg vil jo inn så spiller forsåvidt ikke så stor rolle...

Lenke til kommentar

Viste om du var egnet eller ikke en time etter intervjuet? Skulle jo tro h*n hadde gjort seg opp en mening i løpet av intervjuet, men de møtes vel og snakker sammen alle sensorene da, og diskuterer din "oppførsel" under gruppeøvelsen... Så da har sikkert gruppeøvelsen også ganske mye å si for det endelige resultatet. Blir jo bare spekulasjoner dette da... Men. Ble du også intervjuet av bare en sensor? Så det var noen andre her som hadde skrevet det.

 

Skjønner at du tenker mye, men jeg tror nok aldri du hadde hatt en god følelse under og etter intervju om du ikke hadde en grunn til det! :)

 

Edit:

 

1. Oslo

2. Stavern

3. Kongsvinger

4. Bodø

 

Men, - spiller INGEN rolle, kommer jeg inn drar jeg dit jeg må! :)

Endret av trønder87
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Har lært mye av postane)) takk for hjelpen!!!

Skal inn på torsdag 14.06 i Kr.sand, e det noen andre som skal inn då? Er bare usikker på kor Gimlehallen ligger henne, er fra Rogaland)

Hei Igobog;D

Kult å se flere siddiser;D

Var på opptak i kr.sand i dag. Gimlehallen ligger ved universitet.

 

Takker. Skal overnatte på yess hotell. ikke så langt ifra))

Endret av igobog
Lenke til kommentar

At det er en person og ikke fire-fem (som det var før) som sitter i intervjuet deres, kan dere prøve å tenke som en fordel så vel som en ulempe. Tidligere var det nemlig også bare en som førte/ledet samtalen med deg - og 4 som bare satt og stirret på deg, og kanskje skjøt et spørsmål ut av intet mot slutten. Det kjennes jo mer naturlig ut med en samtale med én person?

 

Diskusjonen om det var lurt å gjøre PHS til en høgskole fremfor den gamle "politiskolen", vil sikkert alltid gå sin gang. Men for dere som søker, og som vel og merke har gode nok karakterer til å komme inn på en av de 4 skolene, så er dette bare gode nyheter.

 

Høgskolesystemet baserer seg på at den eneste måten studentene konkurrerer mot hverandre på, er via karakterer. Dere har sikkert trålet de siste årenes snitt bedre enn meg, så med forbehold, så mener jeg jo å huske at laveste snitt for å komme inn ikke har svingt noe så voldsomt (hvilke skoler som er mest populære kan endre seg).

 

Du har ikke mindre sjans til å komme inn på skolen fordi sidemannen din på venteværelse gjorde et godt intervju, slik det var før da nemda faktisk satt og mer eller mindre huket av plasser i kullet på intervjuene. Var "nivået" på intervjuene høyt i søkermassen, så var det vanskeligere å komme inn osv. Nå følger de et mønster med petimetere for å være sikker på at det ikke er noe som gjør at du er uegnet, og bare det.

 

Og akkurat det er mindre komplisert enn det kan høres ut når prosessen er så voldsom, for om du er egnet/uegnet vil i de aller fleste tilfeller ut vise seg greit ut ifra malen. Men så er det tvilstilfeller da, og de tar man på kammerset med de andre! Men dere skal alle gjøre så godt inntrykk at dere har et feit rødt stempel med "egnet" på søknadene deres, right? :)

 

...og det er v i r k e l i g ikke en bønsj med übermensch på disse skolene!!!!! HELT vanlige tøysebukker :dribble:

 

 

LYKKE TIL!

Endret av mezzanine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...