Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde god nok hviletid mellom alle øvelsene, så det var ingen hindring for min del.

 

Egnethetstesten/personlighetstesten foregår på data og er noe personlig for enhver, ingen ting du kan gjøre for å "gjøre det bra" på denne. Det er kun en enkel analyse. (i min mening burde denne testen ikke være med på opptaket i det hele tatt. Jeg føler datagenererte tester bare er tull, og denne er inget unntak.)

 

Supert at du gir tilbakemelding til oss andre :) Gratulera så mykje med bestått på den fysiske delen.

Og MASSE LYKKE TIL IMORGON :D

Ver deg sjølv, ver ærlig og prøv å slapp av så godt du kan, så går det nok kjempe bra :)

 

Eg for min del skal i ilden på fredag, er veldig spent! :)

Lenke til kommentar

Til dere som er nervøse for intervju, så er det ingen grunn til det. Gå inn med åpent sinn og svar så godt du kan på spørsmålene. Det er bedre å bruke litt betenkningstid og komme med velformulerte svar enn å svare det første som faller deg inn. Og husk; VÆR ÆRLIG. Jeg f.eks har en sak på meg som ble henlagt. Dette er 2 år siden så saken er relativt ny, jeg sa det rett ut at jeg dreit meg ut angående den episoden selv om saken ble henlagt. Fikk skryt for at jeg var såpass ærlig og ikke prøvde å forsvare og ro meg unna med en dum unnskyldning.

 

Dette er ikke et marinejegeropptak hvor de pisker deg avgårde og skriker deg opp i trynet, målet er å bli kjent med deg gjennom (etter mitt syn) et overraskende hyggelig intervju :)

Husk at et sterkt håndtrykk og blikkontakt alltid gir et bra førsteinntrykk og sier litt om tryggheten din fra starten av! :)

Lenke til kommentar

Til dere som er nervøse for intervju, så er det ingen grunn til det. Gå inn med åpent sinn og svar så godt du kan på spørsmålene. Det er bedre å bruke litt betenkningstid og komme med velformulerte svar enn å svare det første som faller deg inn. Og husk; VÆR ÆRLIG. Jeg f.eks har en sak på meg som ble henlagt. Dette er 2 år siden så saken er relativt ny, jeg sa det rett ut at jeg dreit meg ut angående den episoden selv om saken ble henlagt. Fikk skryt for at jeg var såpass ærlig og ikke prøvde å forsvare og ro meg unna med en dum unnskyldning.

 

Dette er ikke et marinejegeropptak hvor de pisker deg avgårde og skriker deg opp i trynet, målet er å bli kjent med deg gjennom (etter mitt syn) et overraskende hyggelig intervju :)

Husk at et sterkt håndtrykk og blikkontakt alltid gir et bra førsteinntrykk og sier litt om tryggheten din fra starten av! :)

 

Takk for gode råd;D

 

Du nevner "et sterkt håndtrykk"... Jeg har fått inntrykk tidligere at ingen håndhilser nemnda, man skal bare si hei og sette seg ned.. Er dette feil?

Lenke til kommentar

Da var dag 1 over, og bestått. Gruppetest og Intervju som gjenstår nå til fredag klokken 13:00.

Mange fine folk i denne puljen, som jeg er sikker på kommer til å nå langt.

Totalt sett var det vel 4 stk som strøk på de fysiske testene i min pulje, vilja tar deg fryktelig langt! :)

Lenke til kommentar

Jeg var på intervju i dag og hun som intervjuet meg rakk nå i alle fall fram hånda. Det kommer kanskje litt an på hvem som intervjuer.

 

Var du inne i Oslo i dag kl 13:00?

 

 

Syntes intervju var overraskende hyggelig selv, satt bare å snakket om meg selv generelt og noen ting fra personlighetstesten.

 

Gruppeøvelsen var også veldig bra, bare morsomt å utføre den oppgaven :).

 

Edit: Og ja, handhilset på ALLE fra opptaksnemda ved gruppeøvelsen og den ene personen som intervjuet meg ved intervju.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Jeg var på intervju i dag og hun som intervjuet meg rakk nå i alle fall fram hånda. Det kommer kanskje litt an på hvem som intervjuer.

 

Var du inne i Oslo i dag kl 13:00?

 

 

Syntes intervju var overraskende hyggelig selv, satt bare å snakket om meg selv generelt og noen ting fra personlighetstesten.

 

Gruppeøvelsen var også veldig bra, bare morsomt å utføre den oppgaven :).

 

Edit: Og ja, handhilset på ALLE fra opptaksnemda ved gruppeøvelsen og den ene personen som intervjuet meg ved intervju.

 

Kva oppgåve fekk dåke? Er det eit emne/tema som skal diskuterast eller ei oppgåve som skal løysast?

 

Gratulera så mykje med gjennomført opptak :D

Lenke til kommentar

 

Var du inne i Oslo i dag kl 13:00?

Jeg var inne på intervjuer i Oslo klokka ett i går. På 1. nemnd. Jeg kan kort gå gjennom hva dere må tenke på med tanke på dag to:

 

 

Vær deg selv, ta hensyn, tenk deg om to ganger (gjerne tre eller fire også) før du snakker og gi et godt håndtrykk. Lite du kan gjøre for å forberede deg, så det er bare å gjøre sitt beste på matchdag!

 

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar

Kan vel si jeg satt til venstre for deg i gruppeøvelsen. :)

Trivelig da! Da husker jeg hvem du er :)

Vi fiksa gruppeøvelsen fint, og en av de andre (uten å si navn) hadde fått tilbakemelding fra sin sensor om at vi gjorde det bra. Så da får vi håpe at vi sees igjen ved skolestart :)

Lenke til kommentar

Var også inne nå i Bodø med det fysiske på onsdag, og gruppeoppgave samt intervju i dag. Presterte bedre fysisk enn forventet, og føler at det gikk bra på andre del av opptaket også. Så jeg er kjempefornøyd.

 

Overrasket over hvor god form folk er i, kun 4 stk som strøk på det fysiske i min pulje. I tillegg var det mye flotte folk som søkte. Tror det blir mange gode politimenn/kvinner fra kommende kull! :)

 

Håndhilste på sensor(ene), både i gruppeøvelsen og under det individuelle intervjuet. Ingen ting å grue seg til med tanke på det "psykiske". Vær deg selv, og reflektert!

 

 

Ønsker resten av gjengen lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått et par private meldinger etter at jeg skrev om opptaket mitt her. De lurte på det fysiske opptaket og hvordan jeg gjorde det i forhold til hva jeg hadde prestert tidligere.

 

Jeg kan gi et lite hint om at dere bør tenke på kvalitet fremfor kvantitet. Tenk å fullføre hver jævla repetisjon perfekt og få hver til å telle. Kjipt å (sånn som meg) ha åtte repetisjoner i bommen, og ikke få godkjent nummer ni og ti fordi du bare nesten var oppe. Da er det bedre å kjøre fullt ut på nummer ni, og drite i nummer ti.

 

For øvrig kan jeg melde at folk stort sett gjør det bedre på selve testen, ettersom det er nå det faktisk "gjelder". Kjør på, og ikke gi deg før du kjenner det godt i armer, bein og lunger. Du skal svette i en times tid etter at du har dusja. Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var også inne nå i Bodø med det fysiske på onsdag, og gruppeoppgave samt intervju i dag. Presterte bedre fysisk enn forventet, og føler at det gikk bra på andre del av opptaket også. Så jeg er kjempefornøyd.

 

Overrasket over hvor god form folk er i, kun 4 stk som strøk på det fysiske i min pulje. I tillegg var det mye flotte folk som søkte. Tror det blir mange gode politimenn/kvinner fra kommende kull! :)

 

Håndhilste på sensor(ene), både i gruppeøvelsen og under det individuelle intervjuet. Ingen ting å grue seg til med tanke på det "psykiske". Vær deg selv, og reflektert!

 

 

Ønsker resten av gjengen lykke til! :)

 

Må si meg enig, var en flott gjeng som var inne :)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Hadde god nok hviletid mellom alle øvelsene, så det var ingen hindring for min del.

 

Egnethetstesten/personlighetstesten foregår på data og er noe personlig for enhver, ingen ting du kan gjøre for å "gjøre det bra" på denne. Det er kun en enkel analyse. (i min mening burde denne testen ikke være med på opptaket i det hele tatt. Jeg føler datagenererte tester bare er tull, og denne er inget unntak.)

Det kan jo gi et grunnlag for videre diskusjon under intervjuet. Slike tester vil aldri gi et fullgodt bilde av deg som person, men da har de jo gruppeøvelse og intervju i tillegg som sikkert teller vel så mye.

Lenke til kommentar

Da er dag to fullført, og har gått gjennom gruppeøvelsen og intervjuet.

 

gruppeøvelsen var i mine øyne veldig morsom, og du får vist veldig mye av din personlighet og handling i grupper.

 

Intervjuet var absolutt ingenting å grue seg til, du har ganske konkrete spørsmål som du blir stilt og må svare på. Svar utdypende og dra gjerne inn erfaringer du har hatt tidligere som vektlegger hvorfor du tenker/er den du er.

 

Nå må jeg sitte på pinebenken å vente frem til 20. juli før jeg får svar om jeg har kommet inn eller ikke. Til dere andre, lykke til :D

Lenke til kommentar

Syntes enkelte av spørsmålene på intervjuet var MEGET vanskelig å svare på, spesielt når det kom til kvinner.

 

Hehe, ble vel bare spurt et spørsmål som hadde med kvinner å gjøre. Det med at 40% av plassene skulle gå til kvinner, og hva jeg syntes om dette.

 

Veldig enkelt å svare på i grunn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...