Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers vil jeg ønske alle som skal på opptak lykke til. De av dere som kommer inn har et fantastisk givende, innholdsrik og ikke minst morsomt år i vente. Du får ikke det miljøet som er på PHS, på noen andre høyskoler eller universiteter i landet. Det kan jeg skrive under på.

 

Dere kommer til å våkne med et smil om munnen hver dag resten av skoleåret. Det er selvfølgelig to unntak: De dagene dere har sosiologi klokka 0800 og selvfølgelig de dagene dere har drukket litt for mye på Blålys dagen før ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har vært på opptak og gjennomført intervju og gruppeøvelse;

 

Ikke vær så dumme at dere legger ut hva som skal gjøres, osv.

 

Hold det som blir gjort på gruppeøvelsen, samt hvordan intervjuet foregikk, for deg selv. Ihvertfall inntil opptaket er ferdig.

 

Det blir jo et nytt opptak til neste år, så hva er poenget med hemmelighold da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers vil jeg ønske alle som skal på opptak lykke til. De av dere som kommer inn har et fantastisk givende, innholdsrik og ikke minst morsomt år i vente. Du får ikke det miljøet som er på PHS, på noen andre høyskoler eller universiteter i landet. Det kan jeg skrive under på.

 

Dere kommer til å våkne med et smil om munnen hver dag resten av skoleåret. Det er selvfølgelig to unntak: De dagene dere har sosiologi klokka 0800 og selvfølgelig de dagene dere har drukket litt for mye på Blålys dagen før ;)

 

Sosiologi er morsomt :D

Lenke til kommentar

Dere som har vært på opptak og gjennomført intervju og gruppeøvelse;

 

Ikke vær så dumme at dere legger ut hva som skal gjøres, osv.

 

Hold det som blir gjort på gruppeøvelsen, samt hvordan intervjuet foregikk, for deg selv. Ihvertfall inntil opptaket er ferdig.

 

Det blir jo et nytt opptak til neste år, så hva er poenget med hemmelighold da?

 

Hva som er poenget? Det er jo for at det skal bli rettferdighet. Og hvorfor får ikke søkerne vite noe annet enn at det er en personlighetstest og intervju? Det er det jo en grunn til. Skjønner at slike ting kan spre seg på folkemunne, men unødvendig å poste slikt på nett.

 

Det var min mening, men om du Pjassop (dersom du har vært eller skal på opptak) så må du gjerne legge ut både det ene og det andre, for min del.

Lenke til kommentar

Dere som har vært på opptak og gjennomført intervju og gruppeøvelse;

 

Ikke vær så dumme at dere legger ut hva som skal gjøres, osv.

 

Hold det som blir gjort på gruppeøvelsen, samt hvordan intervjuet foregikk, for deg selv. Ihvertfall inntil opptaket er ferdig.

 

Det blir jo et nytt opptak til neste år, så hva er poenget med hemmelighold da?

Dere som har vært på opptak og gjennomført intervju og gruppeøvelse;

 

Ikke vær så dumme at dere legger ut hva som skal gjøres, osv.

 

Hold det som blir gjort på gruppeøvelsen, samt hvordan intervjuet foregikk, for deg selv. Ihvertfall inntil opptaket er ferdig.

 

Det blir jo et nytt opptak til neste år, så hva er poenget med hemmelighold da?

 

Hva som er poenget? Det er jo for at det skal bli rettferdighet. Og hvorfor får ikke søkerne vite noe annet enn at det er en personlighetstest og intervju? Det er det jo en grunn til. Skjønner at slike ting kan spre seg på folkemunne, men unødvendig å poste slikt på nett.

 

Det var min mening, men om du Pjassop (dersom du har vært eller skal på opptak) så må du gjerne legge ut både det ene og det andre, for min del.

 

Jeg syns personlig at det er viktig at vi hjelper hverandre under opptaket!

 

Ja det er urettferdig at de som går før oss ikke får vite hva som skjer før de møter opp, men jeg ser ikke poenget å holde det hemmelig for andre hvis man ønsker selv å legge ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at politihøgskolen ikke går ut med mer enn at det er en personlighetstest. Jeg skal opp til prøver om en uke, og føler meg sterkt forberedt selv uten å vite hva denne testen går ut på. Jeg tenker det viktigste her vil være å være seriøs og svare ærlig på det du blir spurt om, samt gi en del av deg selv men allikevel slippe andre til.

 

Summa summarum: Vær deg selv, ta ansvar, slipp andre til. Vis folkeskikk - vær folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri følt meg mer sikker enn det jeg gjør i dag iallefall, vet alle de fysiske kravene er i boks, i tilegg har jeg vært hos en bedriftsrådgiver hvor jeg har snakket mye ut om intervju/personlighetstest og generelt om opptaket. Noe jeg føler har hjulpet meg MYE. Er ikke en liten smule nervøs engang :).

 

Skal inn til tirsdag kl 08:00.

 

Hvilke bakgrunn har dere andre søkere?

 

Jeg har IKKE vært inne til førstegangs tjeneste, kun pga bagatell.

Har jobbet 5 år hos et transport og logistikk firma.

Har jobbet 2 år som støttekontakt.

 

Trent styrke 3-4 ganger i uken de siste 4-5 årene, selvfølgelig stor variasjon i seriøsitenten.

Spiller tennis og badminton minst 1 gang i uken.

Gått et svømmekurs som har gått over 10 uker, 1 time pr uke.

 

3,95 i snitt pluss 8 alderspoeng.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Høres ut som et bra utgangspunkt for opptaket! Lærte du noe i forbindelse med samtalene du hadde med bedriftsrådgiveren, med tanke på personlighetstesten?

 

Selv var jeg i garden i førstegangstjenesten og vært to år på ntnu.

 

Bestemte meg for å søke i fjor når en venn av meg kom inn og fortalte om det.

Selv har jeg trent 3-4 ganger i uka siden jeg var 16 men siden førstegangstjenesten har jeg trappet opp til ca 6 ganger i uka. i det siste har jeg også startet med vektløfting, (meget spennende idrett og noe annet en bare ''pumping'' på et treningssenter til de som er interessert!)

 

Ellers har jeg trent målrettet mot opptaksprøvene, og er rimelig sikker på at de er i boks! Har tatt alle testene og er innafor på alt! riktignok såvidt på løpetesten, men jeg har trappet opp kondisen i det siste.

 

snittet er på 45 konkurransepoeng.

Lenke til kommentar

Det er kjempe lurt å møte opp selv om du er usikker på om du klarer de fysiske testene. Jeg var selv på opptak året før jeg kom inn, og lærte utrolig mye av å ha gjennomført de fysiske testene. Det ga meg et solid grunnlag for å prestere bra året etterpå, siden jeg allerede hadde "kjent på" testene etter hverandre. Eller, hvis du kommer videre; vær deg selv, og ikke vær redd for å stikke deg frem. Vær gjerne på hugget, og vis at du takler utfordringer. Kom gjerne med reflekterte innspill, men tenk over at du skal kunne stå for dem. Vis også at du kan ta ansvar, og være med å "dra lasset" mot et felles mål. Kort oppsummert; stå på, og vis gode holdninger, så kommer du langt:) Lykke til alle sammen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som et bra utgangspunkt for opptaket! Lærte du noe i forbindelse med samtalene du hadde med bedriftsrådgiveren, med tanke på personlighetstesten?

 

Jeg følte jeg fikk veldig mye ut av samtalene iallefall, å bli trygg på meg selv. Det er egentlig kun veldig generelle ting som alle kan, men ofte glemmer. Merket at jeg fort kunne bli satt ut av de enkleste spørsmål som jeg egentlig hadde et godt svar på. Så for min del har det gitt meg mye mer tillit på meg selv og jeg føler jeg vet litt mer om hvem jeg selv er. På en måte så har samtalene vært en utløser for at jeg skal kunne tenke selv.

Lenke til kommentar

Husk også at de fysiske testene egentlig ikke er så veldig ille, det er ikke der folk flest sliter. Du har ikke behov for å trene 3-4 år flere ganger ukentlig for å kunne oppnå minimumsnivået.

 

Men du må være villig til å kunne presse deg utover din egen komforsone. Dere som har tjenestegjort i forsvaret, eventuelt jobbet videre vet godt åssen det er å presse seg til det ytterste.(Med hensyn i at dere har vært i en aktiv adeling selvfølgelig).

 

Jeg anser meg selv som kanskje en gjenomsnittelig trent person, og jeg klarte de fysiske prøvene i TMBN(Mek 4) med topp karakter. Så pust ut, dette her går bra :)

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål. Ene punktet er: Urinprøve tatt samme morgen må tas med til legeundersøkelsen. Søkere som bruker kontaktlinser møter uten disse.

 

Er dette en urinprøve man tar der borte, eller skal man faktisk ta med dette selv(Ser ikke poenget da det er lett å jukse).

 

Siden jeg ikke har opptak før klokken 12:00, så vil dem da ikke ha muligheten til å kunne ta min morgenurin der borte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...