Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Jeg er også veldig interessert i gruppeøvelsen, og personlighetstesten som er nytt fra i år. Jeg aner ikke hva jeg går til. Er det noen som har noe informasjon om det? utover det som står på phs sine nettsider altså ;)

 

Mange som skal på opptak i trondheim her? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra PHS på facebook :

 

"I dag var det dykk, svømming, bom, benkpress og til slutt løping. Men det kan variere"

 

Blir det noen gang utgitt hvor mange som ryker på de forskjellige prøvene? Kommer alle inn til intervju eller blir man automatisk ekskludert om man ikke klarer kravene?

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

2 uker til opptak og jeg kjenner jeg begynner å grue meg. Ligger såvidt innenfor minimumskravene for svømming og dykking og har ikke enda fått testet utholdenheten. :/

 

Er jo forsåvidt for sent med målrettet trening nå. Er i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har jo selvfølgelig kun meg selv å skylde på for å ikke ha trent bedre, men har slitt en del med skader og er i en hektisk fulltidsjobb.

 

Sender vel ikke ut de beste signalene om man trekker seg en uke før? Tanken på å ta hele turen fra Stavanger til Bergen for å ikke bestå er ganske tøff.

Lenke til kommentar

2 uker til opptak og jeg kjenner jeg begynner å grue meg. Ligger såvidt innenfor minimumskravene for svømming og dykking og har ikke enda fått testet utholdenheten. :/

 

Er jo forsåvidt for sent med målrettet trening nå. Er i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har jo selvfølgelig kun meg selv å skylde på for å ikke ha trent bedre, men har slitt en del med skader og er i en hektisk fulltidsjobb.

 

Sender vel ikke ut de beste signalene om man trekker seg en uke før? Tanken på å ta hele turen fra Stavanger til Bergen for å ikke bestå er ganske tøff.

 

Hei :)

 

Eg er i akkurat samme situasjon som deg. Har problem med kne og rygg, så har ikkje fått prøvd meg på utholdenheten eg heller.

 

Eg har lurt på å utsette til neste år, men sambuaren min har overtalt meg til å stille å gjer mitt besta.

Er dette første gong du søke?

Eg tenker at om eg ikkje består i år, så er eg meir forberedt til neste år, då veit eg kva eg må forbedre, og er ein erfaring rikare.

Trur nok det er positivt å vise interesse ved å stille i år og evt. ikkje bestå, enn å trekke seg ei veke før :)

 

Forstår sjølvsagt at du er i tvil, men sjå det positive, du veit kva du går til ved neste opptak :)

 

Lykke til iallefall, eg skal på opptak i bergen 1.juni!

Lenke til kommentar

2 uker til opptak og jeg kjenner jeg begynner å grue meg. Ligger såvidt innenfor minimumskravene for svømming og dykking og har ikke enda fått testet utholdenheten. :/

 

Er jo forsåvidt for sent med målrettet trening nå. Er i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har jo selvfølgelig kun meg selv å skylde på for å ikke ha trent bedre, men har slitt en del med skader og er i en hektisk fulltidsjobb.

 

Sender vel ikke ut de beste signalene om man trekker seg en uke før? Tanken på å ta hele turen fra Stavanger til Bergen for å ikke bestå er ganske tøff.

 

Hei :)

 

Eg er i akkurat samme situasjon som deg. Har problem med kne og rygg, så har ikkje fått prøvd meg på utholdenheten eg heller.

 

Eg har lurt på å utsette til neste år, men sambuaren min har overtalt meg til å stille å gjer mitt besta.

Er dette første gong du søke?

Eg tenker at om eg ikkje består i år, så er eg meir forberedt til neste år, då veit eg kva eg må forbedre, og er ein erfaring rikare.

Trur nok det er positivt å vise interesse ved å stille i år og evt. ikkje bestå, enn å trekke seg ei veke før :)

 

Forstår sjølvsagt at du er i tvil, men sjå det positive, du veit kva du går til ved neste opptak :)

 

Lykke til iallefall, eg skal på opptak i bergen 1.juni!

Er første gang jeg søker ja. Er nok smartest å stille. Bedre enn å angre på noen du ikke gjorde. Skal selv i Bergen 1 Juli.Har du tenkt å ta overnattingen på hotell eller er du bosatt i området? Endret av spøkelset
Lenke til kommentar

spøkelset, prøv utholdenhetstesten minst en gang før du skal inn, som nevnt tidligere gikk jeg på en stor smell da jeg prøvde første gang og klarte såvidt minimumskravet. Andre gangen gikk det enda bedre, og tredje går det forhåpentligvis enda bedre. :)

Lenke til kommentar

jeg tror det er lurt å ta en dag, å prøve ut alle fysiske testene. selv tar jeg løpetesten 3 ganger i uka og svømmetesten to ganger i uka. ellers styrke og løping sånn generelt.

første gangen jeg testet ut løpetesten var det såvidt innenfor minstekravet, den var mye tyngre enn jeg trodde. så test den ut, ta den noen ganger i uka og bli kjent med hvordan det føles, slik at man kan ta den og komme innenfor selv på en dårlig dag.

 

Ellers tenker jeg mer på personlighetstesten og gruppeøvelsen. noen som vet noe? =)

Lenke til kommentar

Ingen får info om dette før man møter på dag 2 av opptaket. Dvs de som klarer de fysiske testene og legesjekk.

Så du mener legesjekk og fysiske tester skal ta 8 timer?

 

I mailen fra PHS står det;

"Normalt vil legeundersøkelse, fysiske prøver og personlighetstest avvikles på opptaksprøvens første dag."

 

Om dette tar 8 timer eller ikke kommer vel an på antall håpefulle som møter opp.

 

Beklager feilinformasjonen.

Endret av Rusken4
Lenke til kommentar

2 uker til opptak og jeg kjenner jeg begynner å grue meg. Ligger såvidt innenfor minimumskravene for svømming og dykking og har ikke enda fått testet utholdenheten. :/

 

Er jo forsåvidt for sent med målrettet trening nå. Er i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har jo selvfølgelig kun meg selv å skylde på for å ikke ha trent bedre, men har slitt en del med skader og er i en hektisk fulltidsjobb.

 

Sender vel ikke ut de beste signalene om man trekker seg en uke før? Tanken på å ta hele turen fra Stavanger til Bergen for å ikke bestå er ganske tøff.

 

Hei :)

 

Eg er i akkurat samme situasjon som deg. Har problem med kne og rygg, så har ikkje fått prøvd meg på utholdenheten eg heller.

 

Eg har lurt på å utsette til neste år, men sambuaren min har overtalt meg til å stille å gjer mitt besta.

Er dette første gong du søke?

Eg tenker at om eg ikkje består i år, så er eg meir forberedt til neste år, då veit eg kva eg må forbedre, og er ein erfaring rikare.

Trur nok det er positivt å vise interesse ved å stille i år og evt. ikkje bestå, enn å trekke seg ei veke før :)

 

Forstår sjølvsagt at du er i tvil, men sjå det positive, du veit kva du går til ved neste opptak :)

 

Lykke til iallefall, eg skal på opptak i bergen 1.juni!

Er første gang jeg søker ja. Er nok smartest å stille. Bedre enn å angre på noen du ikke gjorde. Skal selv i Bergen 1 Juli.Har du tenkt å ta overnattingen på hotell eller er du bosatt i området?

 

Det går nok kjempe bra :) Eg bur to timar frå bergen, må ta ferje. Skal jo møte så tidlig, så blir nok hotell eller overnatting hos ei vennina.

Kva er planen din då?Blir vel hotell sidan du reise frå stavanger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...