Stingah Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da jeg var på opptak for et år siden svømte jeg 50m crawl, svalgte noe vann så måtte ta 25m bryst, og siste rygg. Kom inn på 1.38 beste den dagen, om man skal skryte litt Lenke til kommentar
Begu Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hvordan klarer dere å svømme så raskt? :o Jeg har ikke sjangs Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Du kan jo gjøre som meg; bli 196 høy og få hender og føtter i størrelse elefant! Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Trening og teknikk. Har ikke håp om å oppnå en slik tid engang. Fornøyd bare jeg klarer å komme meg under 2.30. Lenke til kommentar
Begu Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Hehe Jeg tror nok jeg har vokst mitt. Får nok ikke mer enn 170 cm Samme her Rusken.. Skjønner at det er trening som skal til, men har trent veldig mye i basseng nå og er ikke i nærheten av det der Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Begu; Ikke tenk på det! Bare gjør din beste og vær innenfor bestått! Det tar mange år før man blir god i svømming Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Husk at speedo & hette er gull verdt, å komme på opptak med badebukse er idiotisk (iallefall om du vill komme inn under 01:55) Bryst? Eg håper du mener crawl her ja? Er nok bryst ja, crawl teknikken min er ikke helt på topp, har gått svømmekurs ala 1 time i uken over 10 uker, men ble fort rusten på crawlen. Skal sjekke om jeg får friska den opp i morgen kveld. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Så du klarer 1.35 med bryst og rygg??? Det var jo det sykeste jeg har hørt hehe Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Kom nettop hjem fra hallen. 01.30 . Har ikke fått prøvd meg på løpetesten enda, men skal få det til i løpet av helgen. Noen som har prøvd? Evt hvor mange runder klarte du? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Ser det er noen flinke svømmere her! Selv er jeg ikke spesielt flink. Prøvde meg i går, dog med befolket svømmebasseng, så måtte svømme litt sikksakk. Kom inn på 2.20 med kun brystsvømming, og da ga jeg ikke absolutt alt jeg hadde. I og med at jeg har 10 sekunder ned til minimumskravene og at forholdene er bedre på opptaket, tror jeg det skal holde. Har aldri vært god på dykking heller men klarte uten fraspark å dykke ned til bunnen og svømme ca 15 M. Satser på dette også holder da kravet var å plukke opp 2 gjenstander med 5 meters avstand. Etter hva jeg har hørt velger jeg å tro at man har en god sjanse for å komme inn bare man holder seg innenfor kravene. Det viktigste er å være bevisst på egne svakheter og ville gjøre noe med dem. Som sagt tidligere er dette ting som med jobbing og vilje kan trenes opp på ikke altfor lang tid. Det er verre om en har en personlighet som ikke egner seg for politirollen. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg gikk iallefall på en smell ved kondisjonskravet i dag, klarte såvidt å komme meg inn på 18 runder, var MYE tyngre enn hva jeg trodde. Skal øve mer på dette, men jeg merket at det ikke var lurt å løpe så fort da man må bruke mye energi på å legge seg ned og reise seg opp igjen. Pluss at ved høy hastighet brukte jeg mye tid og energi på å bremse. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Da er du vel under minstekravet? Kan lønne seg å trene på det å kaste seg ned og bruke bevegelsesenergien du da har til å komme deg opp igjen Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Stemmer det at bassenget kun er 12,5m langt? Har trent i et 25 meters jeg, lurer på om jeg vill tjene eller tape på det. Andre forsøk på kondisjonstesten i dag også, 20 runder når jeg ga meg, da hadde jeg 10 sek igjen. Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Det stemmer ikke. Svømmetesten utføres i et 25m basseng. På Mandag begynner opptaksprøvene i Oslo, Tromsø og Bergen. Vil ønske alle sammen lykke til. Lenke til kommentar
Begu Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Lykke til dere som er først ut Krysser fingrene! Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Stemmer det at bassenget kun er 12,5m langt? Har trent i et 25 meters jeg, lurer på om jeg vill tjene eller tape på det. Andre forsøk på kondisjonstesten i dag også, 20 runder når jeg ga meg, da hadde jeg 10 sek igjen. 20 runder? skal sei, umulig for meg hehe. Beste til nå er 18 runder og 29,5 m Masse lykke til alle sammen;D Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hvis det er noen her som har opptak i Oslo 30 mai, klokken 12:00. Så kjører jeg fra Porsgrunn med egen bil, slik at om noen trenger kyss(Om du bor mellom porsgrunn-oslo) så bare si ifra på PM! Testa svømminga i dag, bare for å se åssen jeg lå ann. Dykkinga er jo super lett, og svømminga lå jeg på 1:36 nå uten å gi absolutt alt.(Med litt ekstra adrenalin så skal den gå i boks). Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg gikk iallefall på en smell ved kondisjonskravet i dag, klarte såvidt å komme meg inn på 18 runder, var MYE tyngre enn hva jeg trodde. Skal øve mer på dette, men jeg merket at det ikke var lurt å løpe så fort da man må bruke mye energi på å legge seg ned og reise seg opp igjen. Pluss at ved høy hastighet brukte jeg mye tid og energi på å bremse. Hvor mange runder er minstekravet da? Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 For gutter: 782/44 = Ca. 18 runder. For jenter: 690/44 = Ca. 16 runder. Det er litt i underkant både for gutter og jenter, men jeg rundet av opp da det kan være greit med noen meter å gå på. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Noen som har vært inne i dag? Hadde vært betryggende med litt informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå