Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at speedo & hette er gull verdt, å komme på opptak med badebukse er idiotisk (iallefall om du vill komme inn under 01:55)

 

Bryst? Eg håper du mener crawl her ja?

 

Er nok bryst ja, crawl teknikken min er ikke helt på topp, har gått svømmekurs ala 1 time i uken over 10 uker, men ble fort rusten på crawlen. Skal sjekke om jeg får friska den opp i morgen kveld.

Lenke til kommentar

Ser det er noen flinke svømmere her!:) Selv er jeg ikke spesielt flink. Prøvde meg i går, dog med befolket svømmebasseng, så måtte svømme litt sikksakk. Kom inn på 2.20 med kun brystsvømming, og da ga jeg ikke absolutt alt jeg hadde. I og med at jeg har 10 sekunder ned til minimumskravene og at forholdene er bedre på opptaket, tror jeg det skal holde.

 

Har aldri vært god på dykking heller men klarte uten fraspark å dykke ned til bunnen og svømme ca 15 M. Satser på dette også holder da kravet var å plukke opp 2 gjenstander med 5 meters avstand.

 

Etter hva jeg har hørt velger jeg å tro at man har en god sjanse for å komme inn bare man holder seg innenfor kravene. Det viktigste er å være bevisst på egne svakheter og ville gjøre noe med dem. Som sagt tidligere er dette ting som med jobbing og vilje kan trenes opp på ikke altfor lang tid. Det er verre om en har en personlighet som ikke egner seg for politirollen.

Lenke til kommentar

Jeg gikk iallefall på en smell ved kondisjonskravet i dag, klarte såvidt å komme meg inn på 18 runder, var MYE tyngre enn hva jeg trodde. Skal øve mer på dette, men jeg merket at det ikke var lurt å løpe så fort da man må bruke mye energi på å legge seg ned og reise seg opp igjen. Pluss at ved høy hastighet brukte jeg mye tid og energi på å bremse.

Lenke til kommentar

Stemmer det at bassenget kun er 12,5m langt? Har trent i et 25 meters jeg, lurer på om jeg vill tjene eller tape på det.

 

Andre forsøk på kondisjonstesten i dag også, 20 runder når jeg ga meg, da hadde jeg 10 sek igjen. :)

 

20 runder? skal sei, umulig for meg hehe. Beste til nå er 18 runder og 29,5 m

 

Masse lykke til alle sammen;D

Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som har opptak i Oslo 30 mai, klokken 12:00. Så kjører jeg fra Porsgrunn med egen bil, slik at om noen trenger kyss(Om du bor mellom porsgrunn-oslo) så bare si ifra på PM! :)

 

Testa svømminga i dag, bare for å se åssen jeg lå ann. Dykkinga er jo super lett, og svømminga lå jeg på 1:36 nå uten å gi absolutt alt.(Med litt ekstra adrenalin så skal den gå i boks).

Lenke til kommentar

Jeg gikk iallefall på en smell ved kondisjonskravet i dag, klarte såvidt å komme meg inn på 18 runder, var MYE tyngre enn hva jeg trodde. Skal øve mer på dette, men jeg merket at det ikke var lurt å løpe så fort da man må bruke mye energi på å legge seg ned og reise seg opp igjen. Pluss at ved høy hastighet brukte jeg mye tid og energi på å bremse.

Hvor mange runder er minstekravet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...