Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke 100 % sikker på hvordan det funker. Men de skal vel ha inn et visst antall studenter.. Og disse blir valgt ut etter opptaksprøver og intervju. De siler vel ut mange der.. Så det gjelder å bestå fysiske tester samt å bli funnet skikket av opptaksnemnda :) Deretter blir man sortert etter konkurransepoeng. Hvis jeg har forstått løpet riktig... :p

 

Det er jo mange registrerte søkere, men det er vel ikke alle som sender inn følgeskjema en gang :)

Lenke til kommentar

Ja, slik eg har forstått det på sambuaren min (som jobbar i politiet) er det slik. Men han gjekk utav skulen i 2008, så det kan ha blitt gjort endringar etter den tid :)

 

Eg for min del, er nøgd bare eg blir kalla inn til opptak med tanke på snittet mitt :p

Til sjuande og sist er det konkurransepoeng som gjelder ja :)

 

Ja, kan tenke meg det er mange som søkjer berre for å ha noko å søke på, sikkert ein del som ikkje tar seg brye ved å sende inn følgeskjema :)

 

Korleis ligg du ann med treninga då?

Lenke til kommentar

Tror de kaller inn alle som har de formelle kravene i orden :) Så hvis legeundersøkelsen gikk greit og du er innenfor syns/hørselskrav osv så blir du nok kalt inn :)

 

Jeg ligger helt greit ann. Kunne vært bedre men trener 5-6 økter i uka.. Inkludert svømming da.. Jeg har trent litt for ensformig tidligere så prøver å variere litt :) Først og fremst prøver jeg å trene spesifikt på de øvelsene vi skal igjennom... Ser ingen vits i å bruke tid på å trene på en øvelse vi ikke blir testet i :p

Lenke til kommentar

Då får eg sjå på det som ein erfaring til neste år :)

 

Høyres jo ut som om du har kontroll :) Har du trent lenge? 5-6 økter er jo mykje :)

Er nok fornuftig å trene spesifikt på dei øvelsane me skal igjennom ja, men eg har trua på at det å styrke kroppen generelt er lurt i tillegg :)

 

Eg må øve meir på svømminga, der sliter eg veldig.. Benken skal eg nok klare maks, trener med 50 kg der til vanlig.

Hangups har eg klart 10 rep, men vil gjerne klare 18 :p

Springetesten har eg ikkje prøvd meg på endo, men har 3 intervalløkter i veka, planen er å legge inn eit par joggeøkter i tillegg :)

 

Kor skal du på opptak då? Blir nok Bergen på meg :)

Lenke til kommentar

Er vant til å trene ja.. Har spilt handball i mange år, men slutta for ei tid tilbake.. Så da ble det full stopp i alt egentlig... Var syykt tungt å begynne igjen... Men det går greit nå :) Svømminga er noe jeg også sliter litt med.. Den og lavbommen :p Men jeg har tro på at det kommer seg :)

 

Jeg har prøvd løpstesten og den var vel like tung som jeg var forberedt på :) Tror det er greit å få testet alt noen ganger før opptaket :)

 

Satser på opptak i Trondheim jeg :)

Lenke til kommentar

Er vant til å trene ja.. Har spilt handball i mange år, men slutta for ei tid tilbake.. Så da ble det full stopp i alt egentlig... Var syykt tungt å begynne igjen... Men det går greit nå :) Svømminga er noe jeg også sliter litt med.. Den og lavbommen :p Men jeg har tro på at det kommer seg :)

 

Jeg har prøvd løpstesten og den var vel like tung som jeg var forberedt på :) Tror det er greit å få testet alt noen ganger før opptaket :)

 

Satser på opptak i Trondheim jeg :)

 

Har jo eit godt utgangspunkt då, dersom du har trent mykje tidligare og :)

Spelt håndball i 10 år sjølv, men slutta når eg var 17, så er lenge siden!

 

Lavbommen er tung,kabelroing er god øvelse med tanke på den. Eller frittståande roing med stang :)

Lenke til kommentar

Er vant til å trene ja.. Har spilt handball i mange år, men slutta for ei tid tilbake.. Så da ble det full stopp i alt egentlig... Var syykt tungt å begynne igjen... Men det går greit nå :) Svømminga er noe jeg også sliter litt med.. Den og lavbommen :p Men jeg har tro på at det kommer seg :)

 

Jeg har prøvd løpstesten og den var vel like tung som jeg var forberedt på :) Tror det er greit å få testet alt noen ganger før opptaket :)

 

Satser på opptak i Trondheim jeg :)

 

Har jo eit godt utgangspunkt då, dersom du har trent mykje tidligare og :)

Spelt håndball i 10 år sjølv, men slutta når eg var 17, så er lenge siden!

 

Lavbommen er tung,kabelroing er god øvelse med tanke på den. Eller frittståande roing med stang :)

Er vant til å trene ja.. Har spilt handball i mange år, men slutta for ei tid tilbake.. Så da ble det full stopp i alt egentlig... Var syykt tungt å begynne igjen... Men det går greit nå :) Svømminga er noe jeg også sliter litt med.. Den og lavbommen :p Men jeg har tro på at det kommer seg :)

 

Jeg har prøvd løpstesten og den var vel like tung som jeg var forberedt på :) Tror det er greit å få testet alt noen ganger før opptaket :)

 

Satser på opptak i Trondheim jeg :)

 

Har jo eit godt utgangspunkt då, dersom du har trent mykje tidligare og :)

Spelt håndball i 10 år sjølv, men slutta når eg var 17, så er lenge siden!

 

Lavbommen er tung,kabelroing er god øvelse med tanke på den. Eller frittståande roing med stang :)

 

Lavbommen syns jeg også er tung, men er bare å trene videre ;)

 

Dette skal vi klare :) Jeg syns dere alle er kjempe flinke!

Lenke til kommentar

Hei, hei!

 

Fyller dere ut noe på praksis på følgeskjema? Ser at det må fylles ut for de som søker på grunnlag av 23/5 regelen men bør vi som bare har jobbet sende inn slik dokumentasjon eller er det uten betydning?

 

Hvis du sender dokumentasjon på arbeidserfaring vil du få konkurransepoeng etter 23/5-regelen dersom dette er til fordel for deg, og det gjelder også selv om du har generell studiekompetanse uten 23/5-regelen.

 

Altså: Hvis du har generell studiekompetanse og dokumenterer arbeidserfaring for 23/5-regelen, vil konkurransepoengene dine være den av disse som er høyest.

 

Den med høyest konkurransepoeng gjelder.

 

 

Veit dåke om det er mulig å ta opp igjen fag dersom ein vert vurdert utifrå 23/5 regelen?Eller er det forseint no?

Føler eg aldri får skikkelig svart på det. Er under reform 94 - så er ikkje bare bare å forbedre karakterar, måtte visst ta ein del ekstra matte, og det er absolutt ikkje mi sterkaste side :p Håpar alle har ein flott lørdagskveld :)

 

Du kan helt fint ta opp de fagene som utgjør grunnlaget for 23/5-regelen, og bare forbedre disse. Dvs. norsk, engelsk, historie, samfunnsfag, matematikk, naturfag:

 

http://www.samordnaopptak.no/info/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/index.html

Lenke til kommentar

Eg har høyrt at dersom ein blir vurdert ut ifrå 23/5-regelen, kan ein ta opp igjen fag UTEN og måtte ta ekstra matte. Er ikkje 100% sikker på at det stemmer, men håpar det ;)

 

Ja, med 23/5-regelen så trenger du bare de grunnleggende fagene, som nevnt over. Du må selvsagt ha matematikken du hadde i første klasse på videregående, men trenger ikke noe ut over det.

Lenke til kommentar

Er det slik at legeerklæringen blir grundig sjekket før man får innkallelse til opptaksprøvene?

 

Hvis personen har astma for eks. og dette står oppgitt på legeerklæringen, vil personen få innkallelse til opptaksprøvene?

 

Legeerklæringen vil bli sjekket nøye. Og de kaller bare inn de som tilfredsstiller kravene de har satt. Personen vil ikke bli kalt inn hvis hans/hennes astma er så alvorlig at h*n må bruke medisiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...