Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

Da var følgeskjema sendt igjen! Denne gangen det rette :closedeyes:

Var noen stressende minutter i dag da jeg gikk til opptakskontoret jeg sendte det første følgeskjemaet til, og hvor legeerklæringen var sendt! Heldigvis ligger opptakskontoret her i byen og legeerklæringen og alt var der! For alt jeg visste hadde de kastet legeerklæringen eller sendt alt videre i systemet, og det hadde vært vanskelig å oppdrive en ny legeerklæring på et døg, men for en gangs skyld var lykken på min side :green:

 

Det ble til slutt en tykk bunke med papirer som ble sendt rekomandert for sikkerhets skyld!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alt jeg visste hadde de kastet legeerklæringen eller sendt alt videre i systemet, og det hadde vært vanskelig å oppdrive en ny legeerklæring på et døg,

 

Derfor det er greit å sende en kopi med rett stempel på :)

 

Fint at alt ordnet seg. Sendte selv papirene i dag.

Lenke til kommentar

Da var følgeskjema sendt igjen! Denne gangen det rette :closedeyes:

Var noen stressende minutter i dag da jeg gikk til opptakskontoret jeg sendte det første følgeskjemaet til, og hvor legeerklæringen var sendt! Heldigvis ligger opptakskontoret her i byen og legeerklæringen og alt var der! For alt jeg visste hadde de kastet legeerklæringen eller sendt alt videre i systemet, og det hadde vært vanskelig å oppdrive en ny legeerklæring på et døg, men for en gangs skyld var lykken på min side :green:

 

Det ble til slutt en tykk bunke med papirer som ble sendt rekomandert for sikkerhets skyld!

 

Kjempebra OddZen;)

Lenke til kommentar

Hei, hei!

 

Fyller dere ut noe på praksis på følgeskjema? Ser at det må fylles ut for de som søker på grunnlag av 23/5 regelen men bør vi som bare har jobbet sende inn slik dokumentasjon eller er det uten betydning?

 

Hvis du sender dokumentasjon på arbeidserfaring vil du få konkurransepoeng etter 23/5-regelen dersom dette er til fordel for deg, og det gjelder også selv om du har generell studiekompetanse uten 23/5-regelen.

 

Altså: Hvis du har generell studiekompetanse og dokumenterer arbeidserfaring for 23/5-regelen, vil konkurransepoengene dine være den av disse som er høyest.

 

Den med høyest konkurransepoeng gjelder.

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, hei!

 

Fyller dere ut noe på praksis på følgeskjema? Ser at det må fylles ut for de som søker på grunnlag av 23/5 regelen men bør vi som bare har jobbet sende inn slik dokumentasjon eller er det uten betydning?

 

Hvis du sender dokumentasjon på arbeidserfaring vil du få konkurransepoeng etter 23/5-regelen dersom dette er til fordel for deg, og det gjelder også selv om du har generell studiekompetanse uten 23/5-regelen.

 

Altså: Hvis du har generell studiekompetanse og dokumenterer arbeidserfaring for 23/5-regelen, vil konkurransepoengene dine være den av disse som er høyest.

 

Den med høyest konkurransepoeng gjelder.

 

 

Veit dåke om det er mulig å ta opp igjen fag dersom ein vert vurdert utifrå 23/5 regelen?Eller er det forseint no?

Føler eg aldri får skikkelig svart på det. Er under reform 94 - så er ikkje bare bare å forbedre karakterar, måtte visst ta ein del ekstra matte, og det er absolutt ikkje mi sterkaste side :p Håpar alle har ein flott lørdagskveld :)

Lenke til kommentar

Kjempefint å se at det er flere her som har søkt :w00t:

Tror vi skal bli en god gjeng fra diskusjon.no hvis alle her kommer inn :closedeyes:

Hadde vært kjekt å hørt litt om hvor du vil inn, gammel du er etc, selv om du muligens er en kvinnelig 87 modell etter nicket ditt å dømme.

 

Kjekt å bli ihvertfall litt kjent med folk :)

 

Ang forbedring av karakterer.

I følgeskjema brevet på samordna opptak står det om å ettersende forbedrede karakterer og slikt, husker ikke datoen men tror det er ganske langt fram mot sommeren du kan ettersende slikt. Bare bruk ettersendingsslippen i brevet.

 

Hvis du fortsatt er usikker spør på facebook siden til Politihøgskolen.

 

Jeg bodde på Stord forrige halvår, men har desverre flyttet til Haugesund dette halvåret, hadde gjerne trent ilag og pratet om forventinger og slikt. Hvis du vil kan du ta turen til Haugesund, men er gjerne litt lang men bare å ta kontakt!

 

Ha en fortsatt fin kveld du også, og lykke til!

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

God morgon! :)

 

Eg er 24 år :) Har søkt Kongsvinger, Stavern, Oslo og Bodø. Men slik eg har forstått det, så er det Bodø som har lavast snitt for å komme inn, så eg kjem nok inn der.

 

Har mest sannsynlig altfor lavt snitt, valgte heilt feilt på vidaregåande, og etter år 2010 var det ikkje berre til å forbedre karakterane lenger. Må som tidligare nevnt ta ein del matte først, rart synest eg!

 

Tar gjerne turen til Haugesund :)

 

Korleis ligg dåke ann med treninga?

Trenar styrke 4-5 gonga i veka, springe 4*4 intervall 3 gonga, skal begynne å jogge litt ute og no tenkte eg :)

Trur eg har kontroll på styrke delen, trur eg skal klara springetesten og, bør vel prøve den :)

Var i bassenget for første gong for 2 veke sidan, litt sløvt av meg.

Er me motivert nok, så klare me det, iallefall det fysiske ;)

 

Lykke til alle sammen!:):)

Lenke til kommentar

God morgon! :)

 

Eg er 24 år :) Har søkt Kongsvinger, Stavern, Oslo og Bodø. Men slik eg har forstått det, så er det Bodø som har lavast snitt for å komme inn, så eg kjem nok inn der.

 

Har mest sannsynlig altfor lavt snitt, valgte heilt feilt på vidaregåande, og etter år 2010 var det ikkje berre til å forbedre karakterane lenger. Må som tidligare nevnt ta ein del matte først, rart synest eg!

 

Tar gjerne turen til Haugesund :)

 

Korleis ligg dåke ann med treninga?

Trenar styrke 4-5 gonga i veka, springe 4*4 intervall 3 gonga, skal begynne å jogge litt ute og no tenkte eg :)

Trur eg har kontroll på styrke delen, trur eg skal klara springetesten og, bør vel prøve den :)

Var i bassenget for første gong for 2 veke sidan, litt sløvt av meg.

Er me motivert nok, så klare me det, iallefall det fysiske ;)

 

Lykke til alle sammen! :):)

 

 

Hei :)

 

Moro med flere jenter her, om jeg antar rett etter nicket å bedømme..

Selv har jeg søkt kongsvinger og Oslo. Treninga går så som så, da jeg har sliti med beinhinne betennelse og betennelse i en arm. Prøver å få trent fire ganger i uka, men blir for det meste bare tre ganger.

 

Tror det bare er å hive seg i det, så prøve seg på løpetesten. Jeg testa meg i feb, og det gikk over all forventning. Kjempe hardt, men klarte det :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg bor på østlandet.

 

Jeg har hatt det til og fra i ett år :hm: Har blitt henvist til fysio for sjokkbølgebehandling. Skal visst være effektivt. Har fra før prøvd en del andre ting, uten at det har hjulpet.

Det er første gang jeg søker.

Lenke til kommentar

Uff så kjedelig :-/ Da må du kanskje ta opp noen fag? Men det går kanskje ikke ann uten at man må ta ekstra matte? Jeg gikk studiespesialiserende linje og den enkleste matten der var hvertfall ganske grei :) Det går hvis man er instilt på det og får litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Uff så kjedelig :-/ Da må du kanskje ta opp noen fag? Men det går kanskje ikke ann uten at man må ta ekstra matte? Jeg gikk studiespesialiserende linje og den enkleste matten der var hvertfall ganske grei :) Det går hvis man er instilt på det og får litt hjelp :)

 

Ja, utrulig kjedelig, valgte heilt feil to første åra på VGS. Etter det har eg berre jobba...

Eg har høyrt at dersom ein blir vurdert ut ifrå 23/5-regelen, kan ein ta opp igjen fag UTEN og måtte ta ekstra matte. Er ikkje 100% sikker på at det stemmer, men håpar det ;)

 

Dette fann eg sjølvsagt ut etter at fristen for oppmelding til eksamen gjekk ut, utrulig surt!! Tenkte å ringe litt rundtom imorgon å høyre om det er heilt umulig å få ta eksamen til våren, lov å prøve seg ;)

 

Dersom det ikkje lar seg gjere, så får eg bruke neste skuleår på forbedring og årsstudium :)

 

Er dette første gang du søker? kor gammal er du?

Lenke til kommentar

Ikke enkelt å vite hva som er riktig å velge som 16-åring.. Litt scary at det har så stor betydning for hva du kan oppnå på senere tidspunkt egentlig...

Jeg ville ringt å sjekka litt rundt :) Det skader ikke! Har selv søkt årsstudium i tilfelle jeg ikke kommer inn i år :)

 

Jeg er 21, og det er første gang jeg søker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...