SnowDOG_ Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvilket port må eg åpne for å få lyd sammen med webcam. Kan se personen og de kan se meg men det er ikke noe lyd. Og hvilket porter skal man åpne for at filoverføringen skal gå fortere? Noen andre porter som må åpnes bortsett fra de eg nevner? Btw har NETOPIA fra NGT Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 det med lyden lurer jeg også på. anyone? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Har samme problem jeg og. Fikk vite at jeg måtte oppgradere firmwaren men netopia ruteren nekter å godta forandringer gjennom weboppdateringen til nextgentel. Har forresten 5.3.8R1 og ønsker og oppdatere til 5.3.9, noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? (dette for netopia 4542 skal løse problemene med msn 6.0). Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Sitter på 10 mbit på en studentby her i Trondheim. Har akkkurat samme problemet med 6.0. Bilde, men null lyd. Fungerte jo greit på gamlere versjoner. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det velges en tilfeldig port under koblingsprosessen! Elendig system. Støtter ikke ruteren det så gjør den ikke det. Vet ikke om d er noe bedre på msn v. 6. Firmware er beste forslag. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Uttaket fra veggen er kobla til en switch der jeg har de to maskinene mine tilkoblet. Er det switchen som lager krøll da ? Vil det i såfall kunne hjelpe med en firmware oppdatering ? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er det switchen som lager krøll da ? Vil det i såfall kunne hjelpe med en firmware oppdatering ? Nei! Det er eventualle firewaller eller innebygd ruter i adsl modemet. Lenke til kommentar
script Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvilket port må eg åpne for å få lyd sammen med webcam. Kan se personen og de kan se meg men det er ikke noe lyd. Og hvilket porter skal man åpne for at filoverføringen skal gå fortere? Noen andre porter som må åpnes bortsett fra de eg nevner? Btw har NETOPIA fra NGT Hvilken Netopia router har du?? Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 dette har dere sikkert gjort, men har dere huska på å konfiguert, lyden på msn da? og webcamet deres? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 skru på upnp i rutern hvis det er mulig! Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er det i hele tatt noen som får det til å fungere med lyd ? Begynner å bli møkk lei av 6.0. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Dere som ikke får lyd. Er dere klar over at dere må aktivere lydsamtale i tillegg? Funker hos meg iallfall når jeg klikker på lyd. Har ngt med Cisco. Har ikke åpnet noen porter. Lenke til kommentar
script Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er det ikke noe med at lyden ikke fungerer når man har nextgentel og netopia router? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Trodde at MSN 6 var såpass dynamisk at den brukte port 80 på alt hvis det måttes, ellers kan du jo sette opp deling på interett tilkoblingen din så vil du få frem en lang liste over porter til diverse programmer. inkl msn. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er det ikke noe med at lyden ikke fungerer når man har nextgentel og netopia router? Min bror har netopia. Det funker nu hos han. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Dere som ikke får lyd. Er dere klar over at dere må aktivere lydsamtale i tillegg? Funker hos meg iallfall når jeg klikker på lyd. Har ngt med Cisco. Har ikke åpnet noen porter. Dette er gjort, men det vil allikevel ikke fungere... Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 prøvd DMZ via ruteren din? Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hva er DMZ ? Har ikke noen router her i leiligheta så vidt jeg kan se. Har et 10 Mbit uttak i veggen bare. NTNU som er ISP. Lenke til kommentar
.Tv.Neo Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Eg hadde problemer m netopia ruteren og msn 6 og.. men du trenger bare gå på http://www.netopia.com og laste ned nyeste firmware, da funker ALT helt fint. (Nyere firmware på netopia sine sider enn ngt sine) Eg har netopia 4542, og alt funker helt fint no Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 DMZ i en ruter står for DeMilitarized Zone.. Om det er en brannmur tilstede i ruteren kan DMZ kjøres på feks en IP adresse bak ruteren for å åpne opp alle portene.. bare i nødsfall. Forsiktig... MSN krever jo en triggerport... før var dette port 1863 med tilhørende portrange, vet ikke om det er den samme i dag som før. Noen som vet? Barkindog: kjører du WinXP.. gjort noe med den medfølgende branmuren der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå