Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN kort og dets PING-hastigheter!

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det kan være store forskjeller på ping-verdiene

fra isdn-kort til isdn-kort, der de billigste sannsynligvis er de

dårligeste. Derfor spør jeg om det er noen som har peiling på akkurat dette, og hvilke(t) kort anbefales for best mulig ping?

(Med ping menes ikke "overførings-kapasiteten", men den tiden det tar fra senderen har sendt signalet, til mottakeren har mottatt det, målt i millisekunder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at det kan være store forskjeller på ping-verdiene

fra isdn-kort til isdn-kort, der de billigste sannsynligvis er de

dårligeste.

Denne teorien er blitt pratet mye om i de tider da ISDN var greier.

Ingen har igrunn lagt frem noe særlig som kan tilsi at det er forskjeller.

I praksis finnes det vel bare tre produsenter av PCI ISDN-kort, Billion, Asuscom og Eicon. de to førstnevnte selges under et utall navn.

Lenke til kommentar

Har prøvd billion, eicon std og server, todos duo(telefon m innebygget isdn modem).

Av disse er billion merkbart raskest, både i reaksjon og å få fram sidene med.

Eicon var treige. Både standard utgaven og serverutgaven med egen prosessor og cache. Prosessoren på serveren gjorde seg i intel386 tiden da man hadde lite prosessorkraft til rådighet, men nå skuffet den stort. Ellers kan være mange årsaker - drivere,chip. Syntes også som Eicon hadde mange kontrollrutiner innlagt i driverne sine på at det ikke var feil på signalet. Kan være med å sinke en del, og er ikke mulig å slå av.

Todos Duo med serial kabel er iallfall en del treigere enn Billion. Her tipper jeg serialkabelen er den store synderen i forhold til en pci slot.

Kanskje bedre med de nye eksternale usb modem?

For noen år siden hadde Asuscom noen håpløse modeller med pin som du måtte flytte på om du ville surfe med 64 eller 128 fart. Kanskje dette er kanskje endret på nå.

Billion er klart raskest av de jeg har prøvd og enklest å innstallere. Men det må direkte testes mot andre for å tydelig å se forskjellene. Ping er og raskest.

Beste kjøp, om man da ikke er avhengig av call bumping av de jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...