Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddiskene bytter bokstav? (D: blir til E: og omvendt)

Anbefalte innlegg

Har et snålt problem her. Etter at jeg gikk til anskaffelse av en HyperX 120 GB SSD som arvtager til min Corsair Force 3 120 gb og jeg satte i en ekstra 500 gb disk har bokstavene på de to lagringsdiskene, D: som i hovedsak skulle brukes til programmer (programfiler) og E: som skulle brukes til lagring av opptak av feks bf3 gameplay etc.

Etter noen restarts så virker de som de bytter bokstav tilfeldig, noe som resulterer i at programmene ikke virker og jeg får de jævla irriterende hvite stygge ikonene over alt.

Specs:

Asus Crosshair IV Formula

AMD Phenom X4 965

8 gb Corsair Dominator

120 gb Kingston HyperX SSD

2xWestern Digital 500 gb (en Green og en annen vanlig, 2 år kanskje)

Legger ved et bilde for å illustrere problemet

hvv6sx.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å fjerne stasjonsbokstaven på begge to og deretter satt fast bokstav på de?

Takk for forslaget :)

Jeg gikk inn i diskbehandling, høyreklikka og trykket endre stasjonsbokstav og fikk opp en ENORM feilmelding med masse piss som er skrevet så avansert at jeg ikke skjønte meningen med det. Jeg formaterte disken - fortsatt ingenting. Tenkte jeg skulle ta bilde av problemet og legge det ut her, og jeg bestemte meg for å deaktivere disken/merke den som frakoblet. Etter at jeg gjorde det og valgte tilkoblet igjen, ble den "aktiv" :p

Vet ikke om problemene gir seg, men det virker lovende. To restarts og fortsatt ikke bytta bokstav :)

mhslyr.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...