BIG1 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei. Oppstår det vesentlig forsinkelse med spilling over trådløst nettverk? BF3, MW3, Fifa 12, etc... med PS3 og PC. Og spilling av musikkfiler (DLNA) fra pc til receiver? Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ikke om det er riktig satt opp. I de spill jeg kan sjekke MS ligger jeg på rundt 15-30 MS, mye lavere enn kamerater gjør med kablet nettverk. Nå bor jeg også mye nærmere sentralen til nettleverandøren enn dem, men tviler på at jeg ville fått noe særlig lavere MS ved bruk av kabel. Andre ting utgjør større forskjell Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Ikke om det er riktig satt opp. I de spill jeg kan sjekke MS ligger jeg på rundt 15-30 MS, mye lavere enn kamerater gjør med kablet nettverk. Nå bor jeg også mye nærmere sentralen til nettleverandøren enn dem, men tviler på at jeg ville fått noe særlig lavere MS ved bruk av kabel. Andre ting utgjør større forskjell Bor i sentrum i Oslo, 10/10 linje. PC og PS3 er ca. 3-4 meter unna den trådløse routeren. Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Burde ikke være noe problem da, har du prøvd å sjekke MSen din da? Om ikke du kan sjekke i spillene så kan du ihvertfall sjekke pingen ved windows tast+r skriv cmd og deretter ping www.uio.no og trykk enter. 100ms i spill er f. eks ikke veldig uvanlig(kommer an på hvor serveren ligger). Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Burde ikke være noe problem da, har du prøvd å sjekke MSen din da? Om ikke du kan sjekke i spillene så kan du ihvertfall sjekke pingen ved windows tast+r skriv cmd og deretter ping www.uio.no og trykk enter. 100ms i spill er f. eks ikke veldig uvanlig(kommer an på hvor serveren ligger). Flott, skal prøve det! Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) du kan måle pingen din i cmd mellom pc og tråløs ruter/modem så fyrer du i en kabel etterpå og ser hva pingen er da i mellom pc og modem... da får du forkjellen på wlan og lan Du kan fks skrive ipconfig/all så ser du ipadressen på Standard gateway og pinger til denne :=) Endret 5. oktober 2011 av Naits_89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå