Gå til innhold

Windows Phone - norske applikasjoner


2new

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Samtlige apps/spill i signaturen min :p Er ikke på norsk, men laget av meg :p Kan anbefale Jumper Ball da, det er det mest populære (og gratis, alle er gratis!)

 

Hva er din erfaring med å lansere apps til Windows phone? Er etterspørselen der?

 

Vi vurderte å gi ut barnebøkene våre på Windows Marketplace, men kom frem til at det var for tidlig å satse på dette, med tanke på kostnadene.

 

Er veldig spent på å følge med på utviklingen i dette markedet. Tror Microsofts massive satsning kommer til å bære frukter.

Lenke til kommentar

Det er egentlig et spørsmål om når dere vil ta kostnadene med WP-apper, for nødvendig blir det nok på sikt.

 

Man kan like gjerne være med fra begynnelsen, istedenfor å sitte på gjerdet og vente.

 

Tja, vi var først ute på Android Market med norske barnebokapper. Det har ikke vært på langt nær like lønnsomt som App Store.

 

Vi sitter dog igjen med god statistikk, som kommer til å hjelpe oss når vi skal gjøre vårt neste fremstøt på Android-plattformen. (I løpet av våren 2013.) Denne statistikken kunne vi selvsagt ikke fått dersom vi ikke hadde satset, og tatt sjansen.

 

Hver krone vi bruker på WP eller Android, er én krone mindre brukt på Apples plattform, der vi vet godt hva vi får igjen for pengene. :)

Lenke til kommentar

Vil tro Android også er mindre tiltalende enn Iphone/WP for noen som trenger barnebok-apper. Jeg tror folk ser på Android som veldig "komplisert".

 

Iphone ses på som lett og normalt, og WP er jo i same leia som Iphone; vanskelig å gjøre feil, enkelt for selv for morfar å bruke, og Modern UI blir voksende på PC/nettbrett, samt de billige WP8-mobilene kommer snart, vil det vel ikke være a long stretch of the imagination å se på det som noe mer likt Iphone-markedet enn Android-markedet?

 

PS: Dette er vill gjetning uten noen form for research eller engang fornuft. Bare en disclaimer.

Lenke til kommentar

Hver krone vi bruker på WP eller Android, er én krone mindre brukt på Apples plattform, der vi vet godt hva vi får igjen for pengene. :)

Hvis dette stemmer er det jo egentlig ganske tragisk. Men jeg vet ikke hva det sier mest om, "fornuften" til Android brukere, eller hvor løst pengene sitter i iOS-verdenen. Personlig tror jeg at Windows Phone vil ligge et sted i mellom, men det er det for tidlig å si noe sikkert om.

 

Men jeg synes det er merkelig at app-produsenter snakker som om de må starte fra begynnelsen for hver app. "Nå har vi lansert en app for for iOS, så må vi lære oss å programmere på nytt, og så ser vi hva vi får til for Android. Windows Phone er foreløpig altfor vanskelig, så det må vi se på om et års tid eller noe slikt... " ;)

Lenke til kommentar

@Slai: Ja, folk ser nok på Android som litt vanskeligere å håndtere enn iOS. Og det stemmer kanskje også. Men jeg tror Google jobber veldig hardt for å få dette til å endre seg. Så jeg tror faktisk at Android kommer til å bli en god del enklere. WP vet jeg ikke helt med. Det spørs litt hvilket segment denne telefonen slår an i. Dersom businessfolk begynner å bruke WP-telefoner, så tror jeg appmarkedet der kan blir veldig interessant!

 

@Moskus: Det at man har mindre penger å bruke på én plattform, dersom man bruker mer penger på en annen plattform, er kanskje tragisk. Men det ikke mindre reelt av den grunn.

 

Men ja, dersom man er teknisk kompetent nok, så kan man programmere appene slik at de lett lar seg overføre mellom plattformer. Dette jobber vi med i disse dager, og ute på nyåret vil vår neste plattform være ute. Den vil gjøre at vi lett kan få appene på alle enheter.

 

@Slai: Helt korrekt! Det har vi faktisk opplevd, at suksessen fra App Store har smittet litt over på Android.

Lenke til kommentar

Den lokale banken jeg bruker den siste uken prøve å fått et svar fra Terra som har ansvaret for app-utviklingen til de forskjellige Terra-sparebankene.

 

Etter fem virkedager har fortsatt Terra ikke gitt noen tilbakemelding i det hele tatt til banken min. Denne lunkne holdningen er litt synd. Det er slike ting som dette som gjør det tungt å gå over til en WP8 selv om lysten er til stede.

Lenke til kommentar

Men ja, dersom man er teknisk kompetent nok, så kan man programmere appene slik at de lett lar seg overføre mellom plattformer. Dette jobber vi med i disse dager, og ute på nyåret vil vår neste plattform være ute. Den vil gjøre at vi lett kan få appene på alle enheter.

Det er i mine øyne det riktige svaret om man har lyst å konkurrere. ;)

 

Akkurat er det iPhone som gjelder, men det er nødvendigvis ikke sannheten alltid. Skal man selge apps, vil jeg tro det er en fordel å være tilgjengelig "overalt".

Lenke til kommentar

Enig med propell om at det blir spennende å se hvor (if at all) wp8 slår an. Skulle tro at prislappen er en god grunn til at wp kan spres ganske fort, mpt enheter som Lumia 620 som blir absurd billig, men fremdeles er "gode trygge Windows" i manges øyne, samt estetisk fint og ryddig.

 

Men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Det er i mine øyne det riktige svaret om man har lyst å konkurrere. ;)

 

Akkurat er det iPhone som gjelder, men det er nødvendigvis ikke sannheten alltid. Skal man selge apps, vil jeg tro det er en fordel å være tilgjengelig "overalt".

 

Jepp, optimalt sett så burde ikke plattform ha noe å si i det hele tatt. I fremtiden blir det nok en selvfølge for alle kunder. At alle tjenester de bruker er tilgjengelig overalt, uansett device/operativsystem. Særlig ettersom HTML5 utvikler seg og gjør dette enklere.

 

@Kontrabass Er det ett område jeg tipper Windows 8 kommer til å ha mange gode applikasjoner, så er det innenfor økonomi/business. Tenk på alle de store konsernene som bruker Windows, og som deler ut telefoner og pc til forbrukerne sine.

 

Bankene bør også være de mest offensive til å utvikle til nye plattformer, ettersom det er så hard konkurranse om kundene. Som bankkunde bør man KREVE at de har apper på alle plattformer. :)

 

@Slai Bruker du W8? Syns du grensesnittet fungerer bra? Syns de har vært dristige. Det ser innovativt ut, men har ikke fått satt med inn i operativsystemet skikkelig. Enkelte jeg har snakket med mener imidlertid at det er bedre enn iOS.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Lumia 920 i tre uker ca, og kommer fra SGS3. Har hatt en WP7.5 mobil tidligere uten at jeg syntes det var noe spesielt bra. For lite info på skjermen, alt for mye scrolling rundt på app-menyen.

 

WP8 er totalt annerledes. Jeg får så mye info på hjemmeskjermen at jeg bruker ikke app-listen lengre. Alt jeg bruker flere ganger for uken, evt kan ha bruk for (navigasjon feks) går på hjemmeskjermen.

 

I tillegg kan du så enkelt gjøre den personlig, uten at det blir overkomplisert som på Android.

 

Min:

 

 

6tfqk9.png

 

 

 

Jeg syntes det er den absolutt beste UI-opplevelsen jeg har hatt på en telefon, inkludert Maemo5 og Meego.

 

Det er så enkelt at en femåring kan bruke det.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Enkelte jeg har snakket med mener imidlertid at det er bedre enn iOS.

Det skal jo heller ikke så mye til. iOS har jo vært utdatert siden versjon 2. Jeg mener Apple har gått i "XP-fella", de har laget noe som har fått så stor suksess at de ikke egentlig kan endre noe.

 

 

Jeg har hatt en Lumia 920 i tre uker ca, og kommer fra SGS3. Har hatt en WP7.5 mobil tidligere uten at jeg syntes det var noe spesielt bra. For lite info på skjermen, alt for mye scrolling rundt på app-menyen.

 

WP8 er totalt annerledes. Jeg får så mye info på hjemmeskjermen at jeg bruker ikke app-listen lengre. Alt jeg bruker flere ganger for uken, evt kan ha bruk for (navigasjon feks) går på hjemmeskjermen.

 

Dette stusser jeg litt på. Jeg har brukt WP7.5 et år nå, og har fått fiklet en del med en WP8-telefon. stor er jo ikke forskellen? Iallfall ikke om man ser på mer enn startskjermen?

 

Jeg bruker f.eks. vesentlig kortere tid på å sveipe nedover lista på WP7.5 for å få en "full oppdatering" enn jeg gjør på Android eller iOS. Men på den annen side synes jeg det er en vesentlig fordel å få inn små ikoner i tillegg til de store. De store Tile'ne gir f.eks. ikke så mye informasjon for epost, etc. :)

Lenke til kommentar

Hm mulig skjermstørrelsen og oppløsningen på 920 har farget opplevelsen min, men jeg syntes at WP8 er enormt forskjellig siden jeg nå kan ha feks en Me-tile, to kontakter, en gruppe med familie, telefon, sms, epost, contacts, nettleser og et par bookmarks på en og samme skjerm uten å scrolle.

 

På WP7.5 ville det tatt 11 middels store tiles, som tilsvarer hva... du får 4 hele og 2 halve tiles på en skjerm, MAO 2 skjermers plass? Og det ser så ræv ut med den størrelsen tiles på småting som sms, telefon, osv.

 

Mellom WP7.5-opplevelsen og WP8 mener jeg Android faller inn. Der kan du ha masse informasjon/shortcuts på skjermen, mer enn WP7.5. Derfor foretrekker jeg Android sin løsning over WP7.5, men WP8 over Android.

 

MS traff virkelig rett med UIet på WP8 for meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...