bo1e Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ble litt overrasket her nå, for C-disken var plutselig full. Det har vært 10-15 GB ledig på den tidligere, og jeg har ikke såvidt jeg kan huske verken lagret noe spesielt der, eller installert noe spesielt der som kan forklare hvor plassen har tatt veien. Når jeg viser alle skjulte filer og systemfiler i explorer (win7 64), og merker alt og viser egenskaper, så kommer telleren til 29 GB, altså finnes det filer som tar til sammen 29 GB på disken. Når jeg ser på egenskapene til C-disken så har den en lagringskapasitet på 48,8 GB. Likevel er den full. Hva er forklaringen på dette? Noen gode idèer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Restore points og indeksering. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Restore points og indeksering. Hva betyr det? At iløpet av en ukes tid så har windows spist opp 10+ GB til dette formålet? Noen måte å frigjøre plassen? System protection (restore points) er satt til å bruke maks 320 MB så jeg tror ikke det kan ha så mye å si. Ikke indexeringen heller, såvidt jeg kan se. Jeg kjørte en cleanup, og det lå veldig mye i error logs og debug dumps og veldig mye i temporary files og en del i service pack backup files. Er alt dette ting som ikke dukker opp som vanlige filer man kan se størrelsen på via explorer? Endret 5. oktober 2011 av bo1e Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 TS anbefales å lese tilsvarende tråder i delforumet for Lagringsmedier slik at han forstår hvordan og hvorfor Windows "spiser" opp harddiskeplassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå