Wabby Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Spiller vel ingen rolle hvordan det uttales bare man klarer å gjøre seg forstått ! om man sier chips, påmmfri eller pommfri spelar vel ingen roll.... Da er vi ferdi' med den saken... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jepp. Men så over til noe heeeelt annet. Hvordan uttaler dere pølse? jeg sier pølse. Hva sier du? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 [pøllse] Åssn seier folk her "ketchup" ? /me seier [kætt-kjupp] Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 påmm fri for f.. eller chips med bærnè Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jepp. Men så over til noe heeeelt annet. Hvordan uttaler dere pølse? jeg sier pølse. Hva sier du? Når vi er inne på pølse...., noen som klarer å finne noe som rimer på pølse? :wink: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jepp. Men så over til noe heeeelt annet. Hvordan uttaler dere pølse? jeg sier pølse. Hva sier du? Når vi er inne på pølse...., noen som klarer å finne noe som rimer på pølse? :wink: "Pølser...? Neh.. liker økser.." godkjent? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jepp. Men så over til noe heeeelt annet. Hvordan uttaler dere pølse? jeg sier pølse. Hva sier du? Når vi er inne på pølse...., noen som klarer å finne noe som rimer på pølse? :wink: Det er faktisk ikke et eneste ord i det norske språket som rimer på pølse Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 [påmm fri] [pøllsa / pyllsa] [kettsjupp] Litt sandnesisk gjør vil ingen ting!? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jepp. Men så over til noe heeeelt annet. Hvordan uttaler dere pølse? jeg sier pølse. Hva sier du? Når vi er inne på pølse...., noen som klarer å finne noe som rimer på pølse? :wink: Det er faktisk ikke et eneste ord i det norske språket som rimer på pølse Hvorfor tror du jeg spurte.... Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Foreløpig finnes det, sant nok, ikke et norsk ord som rimer på pølse, men tølse er en god kandidat. Det er faktisk sendt inn som forslag til norsk språkråd! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hvis man er litt fleksibel og vrir og vrenger på det, kan sølvskje komme ganske nærme. Det rimer jo selvfølgelig ikke i ordet rette forstand, men jeg har ikke kommet på noen ordentlige ord som er nærmere..... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 påmm fri for f.. eller chips med bærnè Det uttales bærnés. Og pomm fritt. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hvis man er litt fleksibel og vrir og vrenger på det, kan sølvskje komme ganske nærme. Det rimer jo selvfølgelig ikke i ordet rette forstand, men jeg har ikke kommet på noen ordentlige ord som er nærmere..... En vikar jeg hadde (riktignok tror jeg ikke på han), sa at det var et ord som lød "rølse". Skulle visstnok bety [navn på et dyr. Husker ikke hvilket]tiss. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hvis man er litt fleksibel og vrir og vrenger på det, kan sølvskje komme ganske nærme. Det rimer jo selvfølgelig ikke i ordet rette forstand, men jeg har ikke kommet på noen ordentlige ord som er nærmere..... Pølse og pøse (regn og sånnt) blir vel bokstavrim!? Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 [pæjs] litt vanskelig å skrive når jeg ikke kna lydskrift, men det blir "balle" å si for de som bor på østlandet vil jeg tro.. så når jeg er "sørafår" sier jeg rett å slett pølse for å bli forstått Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Det blir vell heller [pææsj] eller [pøøsj]! Bruker også bare pøls! Pøls me brø! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå