Gå til innhold

Ugle som husdyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ugler er farlige dyr som man ikke burde ha som klassens kjæledyr da mange barn ofte er hardhendte og overivrige rundt fuglen, dette kan føre til at fuglen stresser og dør av påkjenningene, eller at ett barn blir alvorlig skadet.

Drit i om det er lovlig eller ei, men er det moralsk forsvarlig å ha en ugle som klassens kjæledyr? Husk at det er ett rovdyr, og det er en grunn til hvorfor han karen her har solide handsker når han håndterer fuglen:

http://www.ta.no/nyheter/article5517116.ece

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes definitiv IKKE dere skal ha en ugle som kjæledyr i klasserommet. Ærlig talt. Det finnes antageligvis lover som regulerer dette, men jeg orker ikke hoste opp noen konkrete paragrafer. Å ha en ugle i et klasserom er uansett totalt uakseptabelt.

Hvis dette er drømmen deres, så er nok bytte av skole eneste utvei. Galtvort skole for hekseri og trolldom skal visstnok være et godt alternativ. Der er det vanlig at hver elev har sin egen ugle.

Langdon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ugler er fredet, og skal derfor få være i fred.

Klarer ikke å lete frem troverdige kilder, men ett sted stod det at alle uglearter i Norge unntatt hubro er fredet.

Uglen er totalt uegnet som kjæledyr, og vil vantrives veldig uten frihet.

Hvis du synes de er tøffe, bør du heller skaffe en ugle som er lovlig utstoppet. (ikke en som er tatt av krypskyttere)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Dyr i en klasse syns jeg egentlig er en uting. Dyr er ikke leketøy. Kult ja, men særlig dyrevennlig, nei. Dere kan sikkert få tak i dere noe utstoppet som ikke krever samme hensyn og jobb som det ofte er ingen som vil gjøre. Jevnt over blir det for mye stress for et dyr å forholde seg til en hel klasse, som igjen tiltrekker seg ennå flere. Det kan også ende med en anmeldelse i verste fall

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ugler er fredet, og skal derfor få være i fred.

Klarer ikke å lete frem troverdige kilder, men ett sted stod det at alle uglearter i Norge unntatt hubro er fredet.

På nettet finner jeg at hubroen ble fredet i 1971 (www.fylkesmannen.no/Handlingsplan_for_hubro_JfkZL.pdf.file)

Lenke til kommentar

I nabolaget mitt blir man uglesett om man ikke er med på dugnad. Jeg har ikke funnet ut hvem som eier denne ugla enda, men jeg kan oppdatere her så snart jeg finner ut av det. Kanskje TS kan ta kontakt med vedkommende angående uglehold.

Fint om TS samtidig forteller vedkommende med ugla at jeg ikke setter pris på å bli overvåket, enten det er kamera eller ugler som ser meg for så å rapportere videre.

Lenke til kommentar

Ugle er alt for vannlig, en struts på den andre siden er mye kulere, dere kan ri på den, den legger egg som er store nok til å få hele klassen. Funker også bra som vakt bikje.

Og går ting virklig til helvete skal trutseburgere være godt.

Støtter denne! Ser for meg elevene ri på en struts.. Rimelig interresant!

Ellers så hadde jo en flodhest vært tøft... Hadde vell drept hele klassen?

(Ser for meg at det står i VG: "Skoleklasse drept av Flode")

Lenke til kommentar

Ugle er alt for vannlig, en struts på den andre siden er mye kulere, dere kan ri på den, den legger egg som er store nok til å få hele klassen. Funker også bra som vakt bikje.

Og går ting virklig til helvete skal trutseburgere være godt.

Støtter denne! Ser for meg elevene ri på en struts.. Rimelig interresant!

Ellers så hadde jo en flodhest vært tøft... Hadde vell drept hele klassen?

(Ser for meg at det står i VG: "Skoleklasse drept av Flode")

Vel en floodhest er veldig stor og vil ta opp mye plass i klassromet, en struts tar relativt liten plass siden den går på 2 bein, den spiser også veldig skjeldent barn.

Så klart viss de bruker en pygme flodhest går vise problemer vekk. Den er ikke stor nok til å svelge en 7 åring hel, men samtidig får du masse flodhest goodness.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...