Gå til innhold

betalte mye for lite :P hjelp!

ancalagon

Anbefalte innlegg

jeg er cs veteran, og vet alt om kommandoer og slikt... det er ikke max fps og slikt.... jeg har 100 fps NOEN steder på de banene... men for det meste ligger fps på 60-80 når jeg løper rundt i grupper, men når jeg skyter faller det nedi 40.... og dette er med 800x600 oppløsning :p

CPU: pentium 3 900 mhz

RAM: 256 mb SDram

kjenner til det problemet ja, mange kamerater inkuldert jeg har hatt det,

pleier som regel å ordne seg vis du setter hertzen på det høyeste.

Men nå er det ikke akuratt den råeste pc'n du har da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis ikke krava til CS har gått opp siden sist jeg spilte det så tviler jeg på at cpu/ram er problemet.. ihvertfall ikke med det gfx kortet, og ikke i 800x600

Hvær ny versjon krever litt mer enn det forrige.. hadde en celeron 633 med vodoo 5 5500, det gikk helt fint i 1 og 1.1, samme maskina bare med Gf2 ti gikk det fint med i 1.3 så begynte den å slite big time!

Lenke til kommentar
Ikke le nå, for jeg har faktisk sett folk som har brukt d3d i stedet for Open Glide!

Du skal ikke le så mye selv. Open Glide er det ingenting som heter. Glide var den gamle 3d standarden til 3dfx. Det du tenker på, heter Open GL.

Argh! Har en stygg tendens til å blande de to. Skjønner ikke hvorfor :-? Når det er sagt så tror jeg egentlig ikke at noen bryr seg så mye som du gjør, for vi skjønner alle hva jeg mener når det er snakk om Half-Life. Der er det bare d3d og Open GL.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du har Via chipset på hovedkortet er det veldig viktig og instalere 4in1 driveren. da dette gjør at agp fungerer skikkelig. jeg får 4x mindre score i 3dmark med denne uinstallert. Og installer nyeste nvidia driver.

Jeg kjører med konstant 100 fps i cs med vsync.

Også med min gamle pc på 800Mhz AMD 128SD GeForce 2 GTS

i cs er cmd fps_max "100"

Har du en bra skjerm kan du laste ned refreshlock. Som låser skjermen i valgt Hz. Jeg spiller med 800x600 @ 160 Hz

Og siden du har nvidia kort burde du kjøre spillet i Displaymode - Open GL

Lenke til kommentar
jeg er cs veteran, og vet alt om kommandoer og slikt... det er ikke max fps og slikt.... jeg har 100 fps NOEN steder på de banene... men for det meste ligger fps på 60-80 når jeg løper rundt i grupper, men når jeg skyter faller det nedi 40.... og dette er med 800x600 oppløsning :p  

CPU: pentium 3 900 mhz

RAM: 256 mb SDram

Kanskje ikke så rart når du tar en titt på systemet ditt...

Installer DX9.0b og kjør OpenGL.

Før når jeg satt med Duron 950Mhz og GF2Ultra, så gikk FPS ned i 40, men det var i 1024x768.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...