Luraguttn Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Usikker om dette er rett plass, men tror det. Prøvde å google dette, men fant dessverre ingen svar.. Jeg har fått kjøpt meg en VPS, hvor jeg vil bruke mitt .no som egne nameservers ala ns1.domene.no og ns2.domene.no. Sendte mail til domeneshop.no om dette, men det viste seg jo at du trenger PHD i dette får å finne ut av det.. Det jeg vil er at ns1.domene.no skal peke til èn ip, og ns2.domene.no skal pene til en annen. Kan noen forklare meg enkelt hvordan jeg gjør dette? Får ikke endra nameserver før disse trer inn i kraft.. - Luraguttn Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Usikker om dette er rett plass, men tror det. Prøvde å google dette, men fant dessverre ingen svar.. Jeg har fått kjøpt meg en VPS, hvor jeg vil bruke mitt .no som egne nameservers ala ns1.domene.no og ns2.domene.no. Sendte mail til domeneshop.no om dette, men det viste seg jo at du trenger PHD i dette får å finne ut av det.. Det jeg vil er at ns1.domene.no skal peke til èn ip, og ns2.domene.no skal pene til en annen. Kan noen forklare meg enkelt hvordan jeg gjør dette? Får ikke endra nameserver før disse trer inn i kraft.. - Luraguttn Forstår ikke helt hva du spør om her? Du har et domene som er registrert via Domeneshop, og ønsker å hoste DNS selv fremfor å la Domeneshop gjøre det? Er det slik at du ønsker å kjøre dine egne navnetjenere? Eller vil du bare opprette alias for ns1.domene.no og ns2.domene.no mot eksisterende navnetjenere du benytter hos domeneshop? Hva ønsker du å gjøre med disse navnetjenerene ift. din nye VPS? Er VPSen hos Domeneshop eller et annet sted - i så fall er du vel bedre tjent med å bruke DNS-tjenere hos VPS-tilbyderen? Hjelper om du forklarer litt mer om hva du ønsker å oppnå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå