Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke lengre enn til windows ikonet, 1 cm blåe streker over hele skjermen.

Anbefalte innlegg

Hei

For 10 min siden fyrte jeg opp BF3 betaen for første gang, etter 2 min fikk jeg en bluescreen. Etter at pcen startet på nytt var skjermbildet fylt av 1 cm lange blåe vertikale streker og skjermen blir helt svart når den prøver å laste inn windows.

Noen som vet hva det kan være?

Specs:

Asus P5e-sli

GTX 280

E6600

4gig kingston ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en typisk skjermkort defekt desverre...

Det du kan teste for å sjekke om problemet er hardware relatert som jeg mistenker - eller om det er noe i software eller drivere - er å prøve å boote opp en Ubuntu liveCD. Du slipper å installere noe og bare booter rett opp fra disken. Google for å finne en ISO du kan brenne til en plate (gratis).

SKulle det vise seg at sjermkortet er gåent (altså om du også får problemer når du booter opp Ubuntu) så husk at du har 5 års reklamasjonsrett på det meste av datautstyr i Norge, og det kortet der er vel gjerne innenfor den tidsrammen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Kjøpte det i USA, Var egentlig livstidsgaranti men BFG valgte å ikke bry seg om det.

Så jeg sjekka litt rund og fant ut at jeg skulle prøve å putte det i ovnen. Putta det i ovnen på 200 grader i 10 min, og nå funker det som aldri før! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...