Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme i dialog med en jente?

Anbefalte innlegg

Hei. Går dette semesteret i klasse med en jente som jeg er ganske interessert i. Jeg har ikke snakket så mye med henne. Bare den vanlige hei på begynnelsen av dagen + litt skolerelatert. Det største problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme i gang med en samtale og holde den gående. Har dette problemet ellers og, ikke bare med jenter. Prøver å komme på noe som virkes naturlig ut, uten at det skriker “Jeg prøver desperat å bli kjent med deg”. Jeg lurte på om jeg skulle legge til hun på facebook eller skype for å si hei. Problemet er at jeg har ingen grunn til å søke opp/ vite hva hun heter på skype/facebook(noe som jeg faktisk vet) og plutselig ville legge hun til. Facebook bruker jeg egentlig ikke til vanlig, og tenker kanskje det gir feil inntrykk når jeg bare har 80 venner lagt til. Er redd for at hun blir skremt, og jeg sitter igjen med katta i sekken. Har ikke lyst til å tulle det til for meg nå som jeg har funnet noen som virkes seriøs.

Lurer også på om hun er interessert i meg, eller om dette bare er noe jeg innbiller meg ting. En av de første dagene spurte hun meg om hva jeg het. Neste gang jeg så hun måtte hun kontrollere at hun hadde husket riktig navn. Det virkes også ut som kun sier hei til meg om morgningen. Det er mulig jeg gjør dette veldig vanskelig for meg selv. :p Jeg er 19 hvis noe skulle lure.

Postet av anonym: ab80e01e634196c406991e1b63a19ef6

Postet av anonym: ab80e01e634196c406991e1b63a19ef6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tilhører jeg ikke Facebook-generasjonen, så det er vanskelig å si noe om skikker for den slags. Men det kan kanskje være en idé å finne et påskudd til å legge henne til. Noe som skjer i klassen/timen/etc som gir deg en anledning til å snakke med henne om noe som tydelig interesserer henne, og som gjør at du kan planlegge et lite etterspill et par dager senere: "Hei, jeg fant en morsom side/video/... om <emnet dere snakket om>. Er du på Facebook så kan jeg sende deg en link." Gitt at du finner en brukbar side selvsagt. Det funker nok best om du tør å snakke med henne neste gang dere treffes: "Hva synes du om linken? Teit eller morsom?"

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...