dinosauren Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Har nettopp kjøpt med ny bærbar, og lurer på om det f.eks finnes en innstilling i Catalyst control center som tillater meg å bytte mellom de forskjellige grafikk alternativene. Det eneste jeg finner er hvordan en kan tilegne et av "skjermkortene" til en spesifikk prosess (exe fil). Om jeg setter på et krevende spill vil pcen automatisk gå over til det dedikerte skjermkortet? Forutsetter selvfølgelig at strømkabelen er plugget i. Har forøvrig en HP dv6-6130 med i5-2410 prosessor. Lenke til kommentar
branick Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Har nettopp kjøpt med ny bærbar, og lurer på om det f.eks finnes en innstilling i Catalyst control center som tillater meg å bytte mellom de forskjellige grafikk alternativene. Det eneste jeg finner er hvordan en kan tilegne et av "skjermkortene" til en spesifikk prosess (exe fil). Om jeg setter på et krevende spill vil pcen automatisk gå over til det dedikerte skjermkortet? Forutsetter selvfølgelig at strømkabelen er plugget i. Har forøvrig en HP dv6-6130 med i5-2410 prosessor. Høyreklikk på skrivebordet og du vil se menyvalget for veksling mellom integrert grafikk og dedikert grafikk. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg får ikke opp et slikt menyvalg! Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jøss/ det var merkelig. Har lik maskin fra hp som står på jobben så får ikke sjekket før i morgen. Mener å huske at det var akkurat slik' men da beklager jeg for feil info. edit: På hp 17" maskinen vi har på jobb var det slik jeg skrev tidligere. Høyreklikker bare på skrivebordet og i menyen som dukker opp får jeg valg om å velge meg til neste meny som velger grafikkløsning. Maskinen er ellers ganske likt spesifisert som din, med lik prosessor, dog noe kraftigere grafikkvalg, 6850. Har du noe som heter HP help eller liknende på skrivebordet ditt? Kan jo søke der evt Endret 5. oktober 2011 av branick Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Skjønner ikke helt hva du mener. Legger ved en fil av "høyreklikk menyen min" :-) Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Konfigurer grafikk som kan byttes om er det du skal trykke på da... :-) 1 Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Bytter ikke skjermkort direkte der nei. Der kan jeg kun velge spesifikt hvilke programmer som skal få tillatelse til å bruke det dedikerte kortet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Bytter ikke skjermkort direkte der nei. Der kan jeg kun velge spesifikt hvilke programmer som skal få tillatelse til å bruke det dedikerte kortet. Med tanke på at det er bare spill som har nytte av dedikert grafikkort ser jeg ikke helt problemet her... Med mindre du ønsker å kutte batterilevetiden drastisk altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå