CurSe Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg bestilte Monster Miles Davis Tribute- ørepropper på timesalg hos Komplett for noen dager siden. På Monster sine nettsider står det at det er livstidsgaranti på disse proppene, mens på Komplett sine sider står det 12mnd. Jeg sendte et spørsmål til dem angående dette: Meg: Hei! Jeg bestilte Monster Miles Davis Tribute øreproppene dere hadde på timesalg i dag den 29/9, men jeg lurte på en liten ting angående garantien. På produsenten sitt nettsted så står det at det er livstidsgaranti på disse proppene: http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=5716#null Men på nettsiden deres for produktet står det: Produsentens garanti (md.): 12 http://komplett.org/k/ki.aspx?sku=601620#links Varenummer: 601620 Jeg spurte på Facebook-siden deres om det gjaldt livstidsgaranti ved kjøp hos dere også og fikk ja til svar, men ble så usikker når jeg la merke til at det sto 12mnd på nettsiden deres. Så bare for å være helt sikker, leveres disse med livstidsgaranti eller ikke? Og fikk dette til svar fra Komplett: Hei. Det er livstidsgaranti på disse, men det må ikke forveksles med et menneskes levetid. Levetiden til et produkt som dette er betydelig kortere og kan f.eks. være satt til 3 år fra produsentens side. Nøyaktig hvor lenge det er for dette produktet vet jeg ikke,men jeg kan ikke tenke meg at det er snakk om noe utover den reklamasjonsretten som forbrukerkjøpsloven gir deg på 5 år. Med vennlig hilsen, Thomas Salg & Kundeservice Har Thomas rett i dette? Ble ikke like sugen på å beholde proppene hvis han har rett i det han sier Lenke til kommentar
greenman Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Koss har jo også livstidsgaranti, og hos mange butikker trenger man ikke engang kvittering for å bytte de engang. Så i Koss sitt tilfelle tror jeg de mener liv som i et menneskeliv og ikke som produktliv. Jeg har i hvertfall alltid forstått livstidsgaranti som en "evig" garanti. 3 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg fikk disse øreproppene i dag og har bladd litt i " Quick Start Guide and Warranty". Der står det følgende: Product Model | Warranty Period for Product MH MLD IE | Lifetime "Lifetime" means the lifetime of the original individual purchaser of the Product, or for as long as the original individual purchaser owns the Product, whichever is less in time. Så det kan jo høres ut som at disse proppene har garanti så lenge jeg lever eller eier disse proppene? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Men husk at det er stor forskjell mellom livstidsgarantien og reklamsjonsretten. Det nytter ikke å kontakte Komplett om 6 år, om de slutter å virke da. Man må vel ta kontakt med produsenten selv. Og hvem dekker da frakten? Det må man antakelig stå for selv. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Rent praktisk vil nok det løse seg ganske greit om du har en lokal Monster-forhandler i nærheten. Mange forhandlere er ikke særlig kritiske til hvorvidt produktet er kjøpt hos dem eller ei, så lenge man kan fremvise gyldig kjøpsbevis forhandler har en fast reparasjons-/garantirutine opp mot gjeldende produsent produktet ikke viser synlige tegn på ytre påvirkning (skade) e.l. kunden selv tar risikoen dersom verksted/produsent likevel skulle påvise slik skade (som ved stort sett alle garanti-/reklamasjonssaker) Jeg kan ikke gå god for at dette er vanlig praksis hos alle, men der jeg jobber hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta inn et Monster-headset (ettersom vi selv fører Monster) på garanti, gitt at punktene overfor er oppfylt, selv om det var kjøpt et annet sted. Dette er ikke noe lovfestet, men det koster forhandler så lite, ettersom det er produsenten selv som tar regningen i slike garantisaker. I ytterste fall måtte forhandler ha dekket porto - en rimelig pris for god publisitet. Endret 6. oktober 2011 av srbz 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå