Gå til innhold

SSD og HDMI til Macbook Pro?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en helt ny Macbook Pro nå i høst, og grunnet spontankjøp fikk jeg ikke installert SSD.

Hvis jeg gjør dette selv, ryker garantien da?

Hvilke disker fungerer?

Forskjell på 2.0 og 3.0 Sata tilkobling? Har sett noen har problem med 17" MBP.

Er dette vist å gjøre? Driver en del med Photoshop, Illustrator og InDesign.

Maskinvaren er 2.2 i7 og 8GB ram, OS X (Har ikke oppgradert, grunnet endringer jeg ikke liker)

Og ser at der er muligheter til å få HDMI med lyd- adapter til Mac. Fungerer disse? Hvilke fungerer? Har sett at mange får problemere etter kort tids bruk.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. forskjellen mellom SATA2 og SATA3:

SATA2 har en båndbredde på 3GBit og SATA3 har en båndbredde på 6Gbit. Noe forsvinner i overhead og controllbits så i realiteten får man ca 275-280 megabyte per sekund med SATA2. Fysisk er tilkoblingene like. SATA3 er også bakoverkompatibelt. Det betyr at om du bruker en SATA3-disk på en SATA2-tilkobling funker det fint, men med redusert fart bare.

Lenke til kommentar

Du kan fint sette inn en SSD selv uten at det går utover garantien. Apple har egne videoguider som viser hvordan.

Forskjellen på sata 2.0 og 3.0 er at 2.0 støtter 3 Gbit/s og 3.0 støtter 6 Gbit/s.

Tror at de aller fleste HDMI adapterene skal virke. Kjøpte min på Clas Olson for 200 spenn eller noe.

Kan annbefale Crucial M4 som SSD. Så å si ingen problemer med den, og hvis du oppdaterer firmwaren blir den mye raskere =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...