Gå til innhold

tastatur likt happy hacking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg lurer å om noen vet om et tastatur likt "happy hacking keyboard" bare med ø æ å siden jeg digger det tastaturet men det har ikke ø æ å noen som jeg bare MÅ ha samme som jeg bare MÅ ha et likt tastatur som happy hacking keyboard

Kan du forklare litt nærmere hva du mener likt "Happy Hacking Keyboard", tenker du på utseende, størrelsen eller hva? Og hvilken model snakker vi om her, professional?

Lenke til kommentar

hei jeg lurer å om noen vet om et tastatur likt "happy hacking keyboard" bare med ø æ å siden jeg digger det tastaturet men det har ikke ø æ å noen som jeg bare MÅ ha samme som jeg bare MÅ ha et likt tastatur som happy hacking keyboard

Kan du forklare litt nærmere hva du mener likt "Happy Hacking Keyboard", tenker du på utseende, størrelsen eller hva? Og hvilken model snakker vi om her, professional?

sorry er ganske ny på forumet :p jeg mener et firkantet hvit retro style lizzm digger det og gjerne med klikke lyder når du trykker :)

Lenke til kommentar

Altså, hva som står skrevet på selve tasten på tastaturet betyr ingenting. Operativsystemet (Windows i ditt tilfelle, tipper jeg) kan oversette tastetrykkene til hvilken bokstav det vil.

Personlig bruker jeg dette, og æøå ligger på de vanlige plassene. Men du kan bruke ett med Amerikansk layout, slik som dette, og fremdeles få æøå på de samme fysiske tastene.

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

Vil du ha noe litt billigere så er kanskje http://deskthority.net/viewtopic.php?f=11&t=1095 et alternativ. Personlig har jeg det i Cherry Red MX-versjon, men det er bare samleobjekt. Jeg kjøpte det i runde 1 på samme forum.

16.jpg

Her snakker vi liksom 300$ For et Retro aktig tastatur, er det noen steder hvor man kan bestille et Happy Hacker Keyboard til norge til en pris av 70$ som jeg har sett?

Det du snakker om er Lite-versjonen, de selges mange plasser, men ikke i de butikkene eller kanelene jeg bruker.

Lenke til kommentar

Altså, hva som står skrevet på selve tasten på tastaturet betyr ingenting. Operativsystemet (Windows i ditt tilfelle, tipper jeg) kan oversette tastetrykkene til hvilken bokstav det vil.

Personlig bruker jeg dette, og æøå ligger på de vanlige plassene. Men du kan bruke ett med Amerikansk layout, slik som dette, og fremdeles få æøå på de samme fysiske tastene.

åssn får du ø æ å på de vanlige plassene ?

Lenke til kommentar

Er den ene Din veldig slitt eller er den sån ? Siden ingen av Symbolene vises.

Du bruker noe som kalles for en Key editor, hvor du kanskje bytter plass på bokstaver eller så og si legger til en Snarvei til dem, Feks (CTRL+a = Å )

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er Noppoo Choc Mini. Jeg har det også som samleobjekt men jeg vet ikke hvor de selges. Du finner dem brukte på f.eks. geekhack.org's markedsplass - eller du kan jo finne det selv på google.

Du bare sier til Windows at "Dette tastaturet har norsk layout". Så har det det. Jeg vet ikke akkurat hvor i Windows dette gjøres da jeg kjører Linux selv, men det kan helt sikkert noen andre hjelpe deg med.

Det som Marcus sa ovenfor trengs ikke for å få vanlig Norsk layout.

Nei, når du kjøper det kan du velge å få det med eller uten symboler. Jeg valgte uten, siden det er renere og jeg vet hvor ting er uansett.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er Noppoo Choc Mini. Jeg har det også som samleobjekt men jeg vet ikke hvor de selges. Du finner dem brukte på f.eks. geekhack.org's markedsplass - eller du kan jo finne det selv på google.

Du bare sier til Windows at "Dette tastaturet har norsk layout". Så har det det. Jeg vet ikke akkurat hvor i Windows dette gjøres da jeg kjører Linux selv, men det kan helt sikkert noen andre hjelpe deg med.

Det som Marcus sa ovenfor trengs ikke for å få vanlig Norsk layout.

Nei, når du kjøper det kan du velge å få det med eller uten symboler. Jeg valgte uten, siden det er renere og jeg vet hvor ting er uansett.

Det tastauret du viser der, er jo dyrer en hva et Happy Hacker Keyboard ville kostet i Plastik Versonen.. Er det ikke noe som er bruk bart til en rimelig pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...