Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filmhakking på 1080P, hvorfor? PROBLEM LØST


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med å se filmer, 1080 p, de hakker til tider, bildet fryser, samt det er smearing i bildet.

 

Jeg kjører et Radeon 6970 2 gb kort, Intel Core I5 2500k uklokket cpu. Har 8gb kjapp ram, samt Ocz ssd disker.

 

Jeg har aldri hatt problemer med spill, bortsett fra at Crysis2 har fryst 1 gang, og jeg måtte restarte.

Jeg kjører alt det nyeste av drivere på skjermkort og hovedkort, samt oppdatert Windows 7 Home 64bits op.system.

Noen forslag på hva dette kan være, jeg bør da ha nok datapower til å se 1080p uten problemer?

Bruker både vlc player og mplayer.

Setter pris på all hjelp, og dette dreier seg KUN om problemer med 1080p oppløsning filmer

Endret av Crusis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er selve filmen du ser på så det er noe galt med. Har du den på Blueray/Stream/Buffering/Nedlastet?

 

Streaming går helt fint fra feks Apple trailers, Blueray bruker jeg ps3, buffering og nedlastet ( nesten litt redd for å si det), hakker og smearer. Rart at buffering hakker, da jeg har 30 opp og ned på nett. Er det noe galt med skjermkortet?

Lenke til kommentar

Prøv å reinstallere VLC.

Evt. last ned ny codec x264,H264 osv (google it)

 

Ellers kan det jo være noe galt med SSD/HHD du har filmene på..

Prøvd på en annen disk?

 

Har testet alle diskene, ingen feil på dem. Codec x264 er den windows7 bruker standard, men kan prøve avinstallere og reinstalle både vlc og nye codecs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...