allymos Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Enkelt spørsmål... funker mobilt bredbånd bra for spilling? Da tenker jeg selfølgelig på ping/latency På forhånd takk Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, så lenge du har god dekning, å turbo 3g e.l. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, så lenge du har god dekning, å turbo 3g e.l. Det er vel strengt tatt mer spørsmål om kapasitet enn dekning (om det ikke er å anse som to sider av samme sak), for mobilt bredbånd har den ulempen at om det er stor mobiltrafikk i området, så går hastigheten ned. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, det er jo sant. Sitter selv på mobilt bredbånd fra netcom. Spiller alt fra SC2 til BF2. Pingen ligger på mellom 50 og 100 i ping. Holder til i Hgsd. Men så bor jeg rett siden av ene mobil masta også Lenke til kommentar
Padbear Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Har brukt mobilnett et par ganger opp igjennom årene, og det har ALDRI vært bra for spilling. For det første, suger kapasiteten (noe som kan være fikset med 4g, men det skal jeg ikke uttale meg om) og for det andre, er "pingen" så dårlig at du oftest sitter med 200-300ms, noe som er forferdelig dårlig hvis man skal spille spill der man må være responsiv. Sitter forresten på mobilnett når jeg skriver dette, og jeg har prøvd flere ganger å få dratt i gang ett par multiplayer spill, noe som alltid ender opp med at jeg blir kicka fra servere pga. høy ping. Så etter min personlige erfaring, så er mobilnett og spill ikke kompatible. Sitter midt i trondheim sentrum mens jeg skriver dette. Har også brukt nettet i min hjemby (som er i nordland) og det funker like jævlig der. Endret 6. oktober 2011 av Padbear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå