Gå til innhold

Hvem betaler for utdrikningslaget?

Hvis en blir syk skal vedkomne betale for utdrikkningslaget hun ikke fikk bli med på?  

18 stemmer

1. 1. Hvis en blir syk og ikke kan bli med på et utdrikningslag , hvem betaler for tilstelningene?

• Alle som har sagt de vil komme
      9
    • De som deltar.
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha gjort det slik at betalingen var fikset på forhånd. Da ser jeg det ikke som naturlig å refundere f.eks. utgifter til stripper i ettertid fordi vedkommende ikke kunne komme likevel.

Kunne vært en idé, men det er litt for seint denne gangen.

Lenke til kommentar

Det vil nok være litt avhengig av omstendigheitane. Vanligvis så er det naturlig at det er dei som deltar som betaler, men dersom det er store utgifter som har blitt bestillt på forhånd og der kanskje forutsettninga var at mange deltok for at det ikkje skulle bli for dyrt så vil situasjonen endre seg litt.

Men dersom "Kari" faktisk var sjuk og derfor ikkje kunne være med så synest eg at det er ein akseptabel grunn til å ikkje være med å betale for festligheitene (men det vil være naturlig at ho er med å betaler for eventuelle gåver og det som eventuellt er opplevelser for brura). Dersom dere f.eks hadde arrangert at brura kunne få hoppe i fallskjerm så vil det være naturlig at alle er med å betale då dette er ei gåve frå dere til brura og ikkje ein del av sjølve festligheitene.

Der er også greit å tenke som slik at dere ville sikkert ikkje hatt det like artig på utdrikkningslaget dersom "Kari" hadde vært med på trass til tross for spysjuke berre fordi ho likevell hadde måtte betale. Det ville sannsynligvis ha øydelagt festen for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...