Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S

Anbefalte innlegg

UrgeLol:

Har ikke jeg alltid sagt at denne vil selge mest uansett om hvor skuffet folk er? Men ja, jeg syns det er rart at så mange kjøper et produkt som er så overpriset. Det må jeg si. Det er nok mange i USA nå som kjøper SGS II og venter på Nexus Prime.

Tror ikke folk er så veldig skuffet. Tror endel ble skuffet over at det ikke kom noen redesignet iPhone 5, men så gikk skuffelsen over og de så at 4S var en ganske så grei hw oppgradering. Selv med de massive negative mediaoppslagene om hvor skuffende det var at det ikke kom en iPhone 5 så selger den som aldri før. Apple gjør tydeligvis ting rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at det er kun 60% av iPhonen som er skjerm av frontarealet? Med bedre utnyttelsegrad og større skjerm, så kunne du fortsatt nådd hele mobilen med tommelen om det hadde vært en 4,3" kant til kant skjerm. Get the point?

Det vil eg gjerne ha ein kilde på. Eg klarar absolutt ikkje å sjå at kun 60% av overflata på iphonen min er skjerm.

Burde være ganske lett å regne på, skjermen er 89mm diagnoal (3,5 tommer), og har en aspect ratio på 1: 1,5, det gir 74mm, ganger 49,5 mm Mao ca 3660 kvadratmillimeter, ifølge specsa er den 6757 millimeter i areal (58,6 * 115,2), isåfall er om jeg har regnet rett 54% av overflaten skjerm.

AtW

UrgeLol:

Har ikke jeg alltid sagt at denne vil selge mest uansett om hvor skuffet folk er? Men ja, jeg syns det er rart at så mange kjøper et produkt som er så overpriset. Det må jeg si. Det er nok mange i USA nå som kjøper SGS II og venter på Nexus Prime.

Tror ikke folk er så veldig skuffet. Tror endel ble skuffet over at det ikke kom noen redesignet iPhone 5, men så gikk skuffelsen over og de så at 4S var en ganske så grei hw oppgradering. Selv med de massive negative mediaoppslagene om hvor skuffende det var at det ikke kom en iPhone 5 så selger den som aldri før. Apple gjør tydeligvis ting rett.

Det kan godt hende du har rett. Jeg tror dog det apple bør bekymre seg for ikke er det blodharde fansa, men mere casual mobilkjøpere. Det er der jeg tror de kan få seg en smell, og jeg er usikker på hovrvidt forhåndsbetillingstall sier så mye om disse.

AtW

Lenke til kommentar

UrgeLol:

Det som er så merkelig er at ingen av mine bekjente vil oppgradere sin iPhone 4. De har sagt at de ikke orker å bruke så mye penger som skal til for å gå litt raskere prosessor og kamera. Det var nok for de å bare kjøre iOS 5 frem til neste generasjon iPhone kom ut. Og dette er folk som startet med 3G og kjøpte 3Gs og deretter iPhone 4.

De hadde alle peppret meg med meldinger om at nå fikk de også rundt 4" skjerm, tynnere mobil en dagens osv. Men hva skjedde? Det kom en mobil som er identisk med forgjengengeren (skjerm, tykkelse og vekt). Innmaten var ikke nok til å imponere de. Jeg forstår de godt jeg, spesielt nå som det kommer 4,65" HD Super Amoled som rett og slett vil gjøre skam på 4s head mot head.

Burde være ganske lett å regne på, skjermen er 89mm diagnoal (3,5 tommer), og har en aspect ratio på 1: 1,5, det gir 74mm, ganger 49,5 mm Mao ca 3660 kvadratmillimeter, ifølge specsa er den 6757 millimeter i areal (58,6 * 115,2), isåfall er om jeg har regnet rett 54% av overflaten skjerm.

AtW

Er hjørnene tatt med i betraktning?

Lenke til kommentar

Er hjørnene tatt med i betraktning?

Nei, har regnet telefon og skjerm som kvadratisk, er antakelig nærmere 60% med avrundede hjørner.

AtW

Tar du SGS II også?=) Og differansen mellom utnyttingsgraden mellom de 2 hehe.

Tilsvarende beregning på SGS2 (antatt kvadratiske hjørner), gir 63%.

AtW

Finn dere en annen tråd til disse målingene deres som betyr null og niks.

Selvfølgelig har utnyttingsgraden av en telefons front noe å bety?

AtW

Lenke til kommentar

Samsung galaxy sine skjermmål har lite å gjøre i denne tråden.

Selvfølgelig er konkurrentene relevant for for iphone for de aller fleste, blodfans bryr seg kanskje ikke om hva konkurrentene har å levere, men for de fleste er ett produkts kvalitet sterkt avhengig av hva konkurrentene har å by på.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt både 3,7 og 4 tommers android, men ser ikke hvorfor målene til andre telefoner har noe her inne å gjøre. Lag dere en iPhone 4S vs Samsung galaxy s2 tråd.

Jeg har forklart deg relevansen, hvor bra en telefon er avhenger også av hva du får kjøpt av konkurrenter. En S2 vs iphone-tråd har ikke samme tema, temaet er ihpone som produkt (vs andre telefoner) Ikke ihpone vs en helt konkret annen telefon.

AtW

Lenke til kommentar

Enig at det er urelevant. Folk diskuterar ikkje Super Mario i Fifa tråden heller.

Det må være lov å måle opp kongen til Apple vs kongen til Samsung for å se hva som er bra og mindre bra for fremtiden. Det handler jo om iPhone 4s, men vi trekker inn ekempel som vi mener er bedre. Bør ikke ha en vs. tråd bare for det.

Lenke til kommentar

iPhone 4s: 40gram pr. tomme skjerm

Galaxy S II: 26gram pr. tomme skjerm

Det kaller jeg tung enhet pr tomme skjerm. Det er 54% differanse(26 * 1.54 = 40.4)

Snakk om unødvendig dødvekt

Oj så interresant. Ja noe må man vel ha å si for at man skal føle seg vel.

Lenke til kommentar

iPhone 4s: 40gram pr. tomme skjerm

Galaxy S II: 26gram pr. tomme skjerm

Det kaller jeg tung enhet pr tomme skjerm. Det er 54% differanse(26 * 1.54 = 40.4)

Snakk om unødvendig dødvekt

Oj så interresant. Ja noe må man vel ha å si for at man skal føle seg vel.

Jeg mener det handler om utvikling. Denne dødvekten har jo ingenting for seg annet en at det føles mer robust ut, men alle vet at når uhellet først kommer, så teller plutselig den kvalitets følelsen lite.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...