Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror kanskje ikke at det gjør meg noe at iPhone 4s forblir uendret. Spør du meg er designet iPhone 4 sin sterkeste side, desidert sterkeste side.

Glass på begge sider er et håpløst konsept, men det er definitivt den iphonen som ser best ut. De har dog mye å hente på tykkelse og vekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs preferansen din. På en måte liker jeg den lille ekstra vekten iPhone 4 har kontra min egen Galaxy S. Jeg liker også den opplevde materialkvaliteten. Samtidig er det noe i meg som blir veldig imponert over tynne telefoner med ekstrem ytelse. For ikke å snakke om at lavere vekt strengt tatt er mest praktisk.

Jeg tenker kanskje litt for mye som fotograf. Som fotograf er et tyngre speilreflekskamera stort sett mer stabilt og gir derfor et bedre utgangspunkt særlig i lite lys. Det er nok litt irrasjonelt å tenke slik om mobiltelefoner.

Tykkelsen er jeg enig i.

Lenke til kommentar

40% heller ca 20-25%.

Eg er glad det ikkje er større skjerm. Etter å ha brukt SGS2 i nokon veker (fantastisk telefon forresten), så savna eg skjermen til iPhonen. Om eg helde den normalt i venstrehanda mens eg går ute, så rekker ikkje tommelen min rundt på heile skjermen. Det er i mine auge eit stort minus.

Lenke til kommentar

Jeg har ofte også lurt på hvorfor vi aldri får telefoner hvor hele overflaten er en skjerm. Men har egentlig litt tro på at årsaken er at det rett og slett ikke er så veldig praktisk som man vil tro. Når man holder en telefon har ofte fingertupper, og andre deler av hånden, en tendens til å berøre det ytterste området av skjermen ufrivillig. Om dette er en interaktiv del av skjermen vil man følgelig aktivere det, med de ulemper det kan medføre.

Lenke til kommentar

40% heller ca 20-25%.

Eg er glad det ikkje er større skjerm. Etter å ha brukt SGS2 i nokon veker (fantastisk telefon forresten), så savna eg skjermen til iPhonen. Om eg helde den normalt i venstrehanda mens eg går ute, så rekker ikkje tommelen min rundt på heile skjermen. Det er i mine auge eit stort minus.

Det er nok en liten ulempe, spesielt om man har litt små hender. Selv om jeg selv har relativt store hender så merker jeg at det kan bli litt vanskelig å nå helt øverst på "motsatt halvdel" av telefonen. På den annen side, hvis jeg bruker iphone etter å ha brukt SGS2, så føles alt så smått og knotete på iphone skjermen og jeg lengter tilbake til SGS2 skjermen igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har ofte også lurt på hvorfor vi aldri får telefoner hvor hele overflaten er en skjerm. Men har egentlig litt tro på at årsaken er at det rett og slett ikke er så veldig praktisk som man vil tro. Når man holder en telefon har ofte fingertupper, og andre deler av hånden, en tendens til å berøre det ytterste området av skjermen ufrivillig. Om dette er en interaktiv del av skjermen vil man følgelig aktivere det, med de ulemper det kan medføre.

Sant nok, men det finnes jo en mellomting. Iphone har relativt mye volum per skjermareal. Går det ann å ikke ha touch i ytterkantene?

AtW

Godt poeng. I tillegg så vil eg tru at f.eks. høgtalarkomponenten tar litt plass, kor skulle den ha vert om heile overflata skulle vert skjerm?

Til poenget mitt ang skjermstørrelse iPhone kontra SGS2:

fourinches.png

Rekkevidden min på SGS2 er omtrent som det er tegnet inn på iphonene her, jeg rekker alt greit, utenom helt oppe i motsatt hjørne som er litt mer upraktisk, men jeg er rleativt heldig med fingrene mine for mobilbruk (lange og tynne),

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo sikkert mulig å unngå slike feilberøringer via software i ytterkantene, slik at man enten har en "no touch" sone der, eller aldri legger OS/program funsjonalitet så langt ut i kanten,men dersom man ikke får utnyttet hele området av skjermen likevel så forsvinner jo også mye av poenget med å utvide den, slik jeg ser. Da får man kun den designmessige fordelen ved at det ser stilig ut når wallpaper dekker hele overflaten.

Lenke til kommentar

40% heller ca 20-25%.

Du er klar over at det er kun 60% av iPhonen som er skjerm av frontarealet? Med bedre utnyttelsegrad og større skjerm, så kunne du fortsatt nådd hele mobilen med tommelen om det hadde vært en 4,3" kant til kant skjerm. Get the point?

Forøvrig det bilde som du har lagt ut er feil. Jeg har relativt små fingrer. Med en hand og kun ved bruk av tommelen, så når jeg akkuratt sånn bilder av iPhone 4 vises.

Want proof?

Det er en grunn til at en 3,5" androidtelefon aldri i livet ville blitt den mest solgte androidtelefonen på markedet.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det er jo sikkert mulig å unngå slike feilberøringer via software i ytterkantene, slik at man enten har en "no touch" sone der, eller aldri legger OS/program funsjonalitet så langt ut i kanten,men dersom man ikke får utnyttet hele området av skjermen likevel så forsvinner jo også mye av poenget med å utvide den, slik jeg ser. Da får man kun den designmessige fordelen ved at det ser stilig ut når wallpaper dekker hele overflaten.

Man bruker jo skjermen til mer enn bare knapper og wallpaper, hadde man bare brukt det til det er jo en touchscreen nesten meningsløst, og man bør ha knappetelfoner igjen. Større skjem er jo fint ti l surfing, spill, media informasjon av symse sort osv osv.

AtW

Lenke til kommentar

Open-Source's store skuffelse selger bra tydeligvis.

Reuters reports that AT&T is seeing "extraordinary demand" for the new iPhone 4S which became available for preorder at around 12:01 am Pacific time on Friday, October 7th. AT&T reveals that they have seen over 200,000 preorders for the iPhone 4S in the first 12 hours of sale.

For reference, last year, Apple announced that they saw a record-breaking 600,000 iPhone 4 pre-orders in the first day across all carriers in US, France, Germany, Japan and the UK. So, 2010's 600,000 number included all of Apple's launch carriers and over the first full day of sales.

This year, AT&T alone saw over 200,000 pre-orders in half the time. Unlike last year, the new iPhone 4S is now also available on Verizon and Sprint in the U.S, which will account for many other U.S. preorders. Despite being split across three carriers, AT&T says that this is "the most successful iPhone launch we’ve ever had".

Similarly, Apple also offered iPhone 4S preorders in several other countries outside the U.S. too (Australia, Canada, France, Germany, Japan and the UK). So, it seems certain that the iPhone 4S will also be Apple's most successful phone launch ever.

Kilde

Utrolig hvor dumme folk er som kjøper disse utdaterte overprisede produktene.

Lenke til kommentar

UrgeLol:

Har ikke jeg alltid sagt at denne vil selge mest uansett om hvor skuffet folk er? Men ja, jeg syns det er rart at så mange kjøper et produkt som er så overpriset. Det må jeg si. Det er nok mange i USA nå som kjøper SGS II og venter på Nexus Prime.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Du er klar over at det er kun 60% av iPhonen som er skjerm av frontarealet? Med bedre utnyttelsegrad og større skjerm, så kunne du fortsatt nådd hele mobilen med tommelen om det hadde vært en 4,3" kant til kant skjerm. Get the point?

Det vil eg gjerne ha ein kilde på. Eg klarar absolutt ikkje å sjå at kun 60% av overflata på iphonen min er skjerm.

Lenke til kommentar

Det vil eg gjerne ha ein kilde på. Eg klarar absolutt ikkje å sjå at kun 60% av overflata på iphonen min er skjerm.

Mål opp, og bruk øynene dine gutt. Du tar total overflate og trekker fra overflate på skjermen. Da sitter du igjen med ca 40% ramme.

Tok du forresten det poenget med at større skjerm, nødvendigvis ikke trenger å bety større mobil? Den totale størrelsen er AVHENGIG av utnyttelsegraden til skjermen kontra rammen.

Ser du forskjellen på utnyttingsgraden på iPhone4 vs SGS II ? Og hvor mange tommer hadde skjermen til iPhone 4 vært, dersom hele fronten hadde bestått av skjerm?

Husker alle syntes HD2 var så enoorm i forhold til 3Gs. Det var bare en optisk illusjon. Når HD2 ble lagt den på siden av 3Gs, så var det nesten identisk mtp. størrelsen. Var mange som fikk seg en ohoy-opplevelse da skal jeg si deg.

Skulle du hatt en 4,3" iPhone med samme utnyttelsegrad som dagens iPhone 4 har, da ville du hatt en stor mobil skal jeg si deg. Det er derfor mange iPhonegutta blir skremt av tanken på en slik stor skjerm.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...