Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår virkelig ikke hva folk babler om her inne. Først av alt - jeg eier iPhone 4. Jeg mener Galaxy SII er telefonen som andre produsenter må måle seg opp mot, og jeg synes Windows Phone er det mest interessante OS-et framover.

iPhone 4S er ingen lett telefon for produsenter å matche. På alle disse punktene er iPhone 4S topnotch:

- Kamera (8MP, f2.4)

- Skjerm (960x640 IPS)

- Minne (64GB NAND)

- SoC (dobbelkjerne med kraftig grafikkbrikke)

Folk kan disse iPhone 4S så mye de vil, men det er ikke mange telefoner som kommer til å klare å kjempe mot disse spesifikasjonene som kommer i et tett integrert iOS 5.

Og nei, jeg har ingen planer om å fortsette min bruk av iPhone 4 i lang tid fremover. Det blir nok en Nokia på meg neste gang.

Vi får se hvordan kameraet yter.

Med skjermen vil jeg si galaxy s2 allerede har matchet de, og vel så det.

Minne er allerede matchet om man virkelig har behov for 64 GB (sd-kort)

Det blir forøvrig interessant å se hvordan SoCen yter kontra konkurrentene.

For meg virker det som spesifikasjonene allerede er matchet, men det er vanskelig å si før vi får litt mer detaljer. I det minste for forhåpentligvis dette endel apple-fans til å innse at tech-specs faktisk betyr noe. Men jeg er litt skuffet ovver formafaktoren. Galaxy s2 har 50% større skjerm, og 12% større volum.

AtW

Lenke til kommentar

Skjermen er nok matchet i SGS2 og N9 uansett.

Skytjenester gjør minne mindre verdt enn for noen år siden når N97 og N900 rocket 32gb minne, mener jeg da. Men det er mitt bruk.

Kameraet er gøy. Blir moro å se sammenligninger med N8 og N9 der :) . Har en knapp på nokia though.

Lenke til kommentar

Ta en titt på signaturen min, så vet du hvorfor 4s vil selge mer enn Prime og Galaxy S III, selv om den blir knust.

Om den blir knust får fansen på begge sider krangle om. Men selvsagt har markedsføringen mye av æren for Apples salg. Spørsmålet er ikke hvorfor de bruker epleprodukter på film, men hvorfor de ikke bruker andre. Branding er jo grunnleggende markedsføring, ikke rakettforskning.

Kanskje er dette grunnen til at Apple føler at de ikke behøver å lansere iPhone 5 før til neste år. De har ingen akutt konkurranse, markedsmessig sett. Og mobilkjøpere flest teller ikke megahertz eller andre tekniske specs. Den relativt beskjedne kjøpergruppen som gjør det må gjerne synes at andre telefoner er bedre. Jeg tror ikke at det bekymrer Apple så veldig.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt trist. Jeg kjenner litt frustrasjon, merkelig nok, over at folk gir så mye penger til apple uten at apple trenger lage noe fornuftig engang, mens andre utviklere og produsenter gang på gang monger ut bra produkter uten at folk enser det engang.

Nærmeste jeg har vært borti selv som har kommet litt på folkemunne utenom iphone er SGS2 og N9 i det siste.

Sykt :p .

SGS II er nesten for lett. Det er mange ganger jeg må kontrollere at den faktisk ligger i lomma.

Samme her.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Kanskje er dette grunnen til at Apple føler at de ikke behøver å lansere iPhone 5 før til neste år. De har ingen akutt konkurranse, markedsmessig sett. Og mobilkjøpere flest teller ikke megahertz eller andre tekniske specs. Den relativt beskjedne kjøpergruppen som gjør det må gjerne synes at andre telefoner er bedre. Jeg tror ikke at det bekymrer Apple så veldig.

Som tidligere nevnt, så tror jeg apple bør være forsiktig med det. Nå er ikke jeg noen markedsanalytiker eller ekspert, men jeg tror det er farlig å hvile på laubærene akkurat nå, når android vokser ukontrollert og en telefon som galaxy s2 blir en mulig arvtaker for stadig flere. Mange av de som kjøper apple er ikke så blodfans at de må ha apple.

AtW

Lenke til kommentar

Tror grunnen til at de fleste kjøper apple er fordi det er lettvindt. Kjent merke, mange har det. Det er enkelt å velge dem.

Salg 101: gjør det enkelt for kunden å velge ditt produkt.

De trenger ikke sette seg inn i noe nytt os, ingenting er komplisert, du har en knapp som du trykker på for å se programmer dersom du er i et program. Bestefaren til oldemora til Herbjørg Vassmo kunne brukt en iphone.

Men folk som har vært blinde for telefonmodeller før er nå kjent med Samsung Galaxy S2 og Nokia N9. Som iphone, vet de hva det er fornoe. Dette gjør dem enklere valg igjen enn si... huawei u8800 og andre slike telefoner.

Derfor sitter det mange folk som feks søstra mi som ikke kan en dritt om telefoner og rocker SGS2 i stedet for iphone4, samme med ei jeg jobbet med tidligere, og dama til brodern. Ingen av disse har peiling hva en ROM er, eller hva DLNA er, eller hva "skytjeneste" betyr.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt, så tror jeg apple bør være forsiktig med det. Nå er ikke jeg noen markedsanalytiker eller ekspert, men jeg tror det er farlig å hvile på laubærene akkurat nå, når android vokser ukontrollert og en telefon som galaxy s2 blir en mulig arvtaker for stadig flere. Mange av de som kjøper apple er ikke så blodfans at de må ha apple.

Forsåvidt enig. Men nå vet vi jo ikke om de hviler på laurbærene. Kanskje vurderte de at det var bedre med en teknologioppdatering nå, enn et halvgodt paradigmeskifte. De har sikkert tenkt på iPhone 5, og vurdert når den kan lanseres med best kost/nytte-effekt.

Tiden vil vise. Det kan jo hende de feilberegner.

Lenke til kommentar

Derfor sitter det mange folk som feks søstra mi som ikke kan en dritt om telefoner og rocker SGS2 i stedet for iphone4, samme med ei jeg jobbet med tidligere, og dama til brodern. Ingen av disse har peiling hva en ROM er, eller hva DLNA er, eller hva "skytjeneste" betyr.

Ja, det er slikt jeg observerer også, selv om det selvfølgelig er anekdotiske "bevis", og det kan godt hende mine gjetninger er gale, men jeg synes det er en trend mot at folk som ikke har noe spesielt peiling på telefon også velger SGS2 og liknende telefoner.

AtW

Lenke til kommentar

Skal ikke lete lenger en signaturen min for å finne ut at den normale personen lett blir påvirket til å kjøpe iPhone.

Godt du mener at vi iPhone-brukere er normale... ;)

Denne nye 4s, vil sette nye salgsrekorder, selv om den evt. bli banket igjen av samsung.

Den spådommen setter sikkert Apple pris på. Og det bør være et varsko til Samsung om at de mangler noe på menyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...