Gå til innhold

Apple har lansert iPhone 4S

Anbefalte innlegg

Enig at det er urelevant. Folk diskuterar ikkje Super Mario i Fifa tråden heller.

Det må være lov å måle opp kongen til Apple vs kongen til Samsung for å se hva som er bra og mindre bra for fremtiden. Det handler jo om iPhone 4s, men vi trekker inn ekempel som vi mener er bedre. Bør ikke ha en vs. tråd bare for det.

Og du har bestemt at skjermutnyttelse og gram per tomme er viktig? Latterlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig at det er urelevant. Folk diskuterar ikkje Super Mario i Fifa tråden heller.

Det må være lov å måle opp kongen til Apple vs kongen til Samsung for å se hva som er bra og mindre bra for fremtiden. Det handler jo om iPhone 4s, men vi trekker inn ekempel som vi mener er bedre. Bør ikke ha en vs. tråd bare for det.

Og du har bestemt at skjermutnyttelse og gram per tomme er viktig? Latterlig.

klart det har noe å si, spesielt utnyttelse av frontareal, samt vekt. Det handler om utvikling.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rekkevidden min på SGS2 er omtrent som det er tegnet inn på iphonene her, jeg rekker alt greit, utenom helt oppe i motsatt hjørne som er litt mer upraktisk, men jeg er rleativt heldig med fingrene mine for mobilbruk (lange og tynne),

AtW

Men så er jo du en ganske stor mannekar, Windsor. ^^

Lenke til kommentar

Samsung galaxy sine skjermmål har lite å gjøre i denne tråden.

Hvis dette hadde vært den generelle pratetråden for iPhone 4S (den lille, koselige kaféen vår) hadde jeg vært helt enig, men dette er en diskusjonstråd for artikkelen om at iPhone 4S har blitt lansert. Hva konkurrentene har å tilby er faktisk relevant. Hva ellers skal vi diskutere her som vi ikke kan ta i kafé-tråden?

Når det er sagt, så fjernes fortsatt useriøse innlegg av typen «den suger fortsatt» og lignende. Det samme gjelder innlegg som åpenbart er postet som et forsøk på å starte krangler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette hadde vært den generelle pratetråden for iPhone 4S (den lille, koselige kaféen vår) hadde jeg vært helt enig, men dette er en diskusjonstråd for artikkelen om at iPhone 4S har blitt lansert. Hva konkurrentene har å tilby er faktisk relevant. Hva ellers skal vi diskutere her som vi ikke kan ta i kafé-tråden?

Når det er sagt, så fjernes fortsatt useriøse innlegg av typen «den suger fortsatt» og lignende. Det samme gjelder innlegg som åpenbart er postet som et forsøk på å starte krangler.

Første gang jeg har opplevd at en melding fjernes uten varsel eller grunn.

Ganske tåpelig i mine øyne, så da sier jeg takk for meg i denne tråden!

Lenke til kommentar

Aksepterer det.

Det Open-source og hans disipler bør innse er jo at ikke alle ser det med deres øyne. Selv om det vanskelig å forstå så er det faktisk brukere som velger iPhone, uansett hvor mange gram per cm skjerm en telefon har, eller hvor stor andel av telefonen som er dekket av skjerm, eller hvor mange utrolig flott widgets alle hjemmeskjermene kan fylles med. Fremdeles virker det som at man enten må være blind fanboy eller lite opplyst for å velge iPhone. Dette synes jeg er respektløst mot de mange brukerene her inne som faktisk har iPhone fordi det er det som passer dem best.

• Liker 2
Lenke til kommentar

UrgeLoL, beklager å måtte informare deg av vi lever i år 2011 og snart i 2012. Klart skjermstørrelse og skjermkvalitet har enormt mye å si. Det er liksom ikke at vi lever i 2008 i dag hvor skjermstørrelse ikke hadde så mye å si på grunn av av mobilene kunne null niks i forhold til hva en topp moderne Android mobil kan gjøre i dag.

> Spilling på en 3.5 tommers skjer?, LOL, come on and give me a freaking break :!: . Oh yeah, man ser jo skikkelig med detaljer på en 3.5 tommers skjerm liksom.

> Surfe på nettet med en skikkelig nettleser med en 3.5 tommers skjerm?, LOL, kos deg med en latterlig liten overflate til å kunne benytte 2 eller flere fingrer til multitouch gestures.

> Se på YouTube filmer eller andre filmer på en 3.5 tommers skjerm. LOL., det blir jo nesten like gøy som å sitte i sofaen å se på filmer med en 20 tommers TV.

> Se på bilder. Ja kos deg med å zoome, zoome, zoome og atter zoome for å kunne se detaljer i bildene. Her nytter høy oppløsning lite når skjermen er så liten at du ikke ser detaljene.

> Bruke GPS. Er en fordel å ha en stor skjerm når du er ute å kjører og skal kunne se hvor du kjører uten å måtte ta telefonen helt inn til nesen din for å kunne se hvor du skal kjøre. For å måtte ta en telefon til deg for å se hvor du skal kjøre mens du kjører er trafikkfarlig deluxe. Man skal kunne se med et lite blikk på en smarttelefon med GPS på hvor man skal kjøre for så å se videre på veien sånn at du ser hvor du kjører. Her failer iPhone 4 / 4S horribelt.

> Ta bilder og filme. Her er det jo også en fordel at du har en så pass stor skjerm at du kan se detaljene mye bedre på hva du filmer eller tar bilder av. Som sagt, så nytter høy oppløsning lite når skjermen er alt for liten til å kunne vise nok detaljer.

> Ellers bruk av multitouch. Du vet hvor klumsete det er å bruke multitouch gestures på en så liten overflate med 3.5 tommer skjerm er sant?

En smartmobil i dag har et uhyre utvalg av forskjellige multitouch gestures som du kan bruke. Nå vet jeg ikke hvor mange fingrer iPhone 4S støtter samtidig på skjermen, men Samsung Galaxy S II støtter opp til 10 fingrer samtidig på skjermen. Hvor gøy tror du det hadde vært å bruke alle disse gode gesturene om man hadde hatt 3.5 tommers skjerm på en Galaxy S II?

Igjen, en smartmobil er et VERKTØY som du skal kunne bruke som et hjelpemiddel til det meste i dag. Og for at man skal kunne bruke et slikt verktøy til det meste og på en GOD måte, så kan man ikke leve med en 3.5 tommers skjerm. Dette er alpha omega.

Dette er noe absolutt alle burde skjønne. Hadde vi vært i 2008 nå, så hadde dette vært noe annet. Men som sagt, vi er snart i år 2012 hvor alt er annerledes enn det var i 2007 og 2008.

På tide å våkne opp og innse hvilken verden vi lever i nå.

EDIT: Hvorfor tror du produsenter som Samsung, HTC og LG osv aldri lager en topp moderne Android smartmobil i dag som har mindre skjerm enn 4.3 tommers skjerm?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjelder faktisk deg og. Gang på gang poster du en lang liste over ting du mener en mobiltelefon må ha for at den skal bli populær. Likevel har vi gang på gang presentert tall som motbeviser deg. Du har vel fått med deg hvor populær iPhone er, både som telefon og underholdningsmaskin? Du er vel klar over hvor mange spill på AppStore som har blitt ekstremt populære, og sørget for millioninntekter til utviklerne?

Alle har ulike behov, spesielt når det kommer til mobiltelefoner. Hvis du verken er villig til å forstå eller akseptere dette kommer du til å få problemer senere i livet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gang på gang poster du en lang liste over ting du mener en mobiltelefon må ha for at den skal bli populær.

Har jeg i noen av mine setninger snakket en eneste gang om at en mobiltelefon må ha disse tingene for å være POPULÆR :roll: ?

Hva søren babbler du om?

Jeg snakker tydlig om hva en mobiltelefon må ha i dag for å kunne brukes på en skikkelig måte som er verktøy som skal kunne hjelpe deg med masse forskjellige ting på en enkel og lett måte.

Dette klarer ikke du å se?

oppløsning > størrelse

Så du mener det er bedre å se en film på en 20 tommers TV med 2560 x 1440 i oppløsning enn å se filmer på en 42 tommers TV med 1920 x 1080 i oppløsning med andre ord :!: ?

Det er jo tydlig at noe er feil her.

Igjen, dere har missforstått totalt hele poenget på hvordan man skal kunne bruke en smartmobil på en bra måte.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

En smartmobil i dag har et uhyre utvalg av forskjellige multitouch gestures som du kan bruke. Nå vet jeg ikke hvor mange fingrer iPhone 4S støtter samtidig på skjermen, men Samsung Galaxy S II støtter opp til 10 fingrer samtidig på skjermen. Hvor gøy tror du det hadde vært å bruke alle disse gode gesturene om man hadde hatt 3.5 tommers skjerm på en Galaxy S II?

Gode gestures med 10 fingre samtidig på skjermen? :ph34r:

EDIT: Hvorfor tror du produsenter som Samsung, HTC og LG osv aldri lager en topp moderne Android smartmobil i dag som har mindre skjerm enn 4.3 tommers skjerm?

Antagelig fordi noen har fortalt dem at de trenger 10 fingre samtidig på skjermen... :innocent:

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gode gestures med 10 fingre samtidig på skjermen? :ph34r:

Antagelig fordi noen har fortalt dem at de trenger 10 fingre samtidig på skjermen... :innocent:

Geir :)

Nå snakker jeg ikke spesifikt at man kan bruke gestures med 10 fingrer på en god måte. Hele poenget er at før man kan utnytte gestures på en mobil som støtter opp til 10 fingrer på en veldig bra måte, så er det en fordel å ha en stor overflate til å kunne bevege fingrene sine på.

La meg spørre deg dette. Hva ville du ha valgt av en sliten og dårlig touchpad på disse latterlige billige netbook'ene som har så liten touchpad at det er en flause, eller bruke en touchpad som MacBook Air har?

Hvor artig tror du det hadde vært å måtte bruke de forskjellige touch gesturene du har i Mac OSX på MacBook Air med en så liten touchpad som de fleste billige 10 tommers netbook'ene har?

Hadde du valgt en slik dårlig touchpad bare fordi oppløsningen på en slik netbook hadde vært høyere enn det MacBook Air'en har?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator: Det er du som misforstår. Du tror at du har fasisten på, sitat: "Jeg snakker tydlig om hva en mobiltelefon må ha i dag for å kunne brukes på en skikkelig måte som er verktøy som skal kunne hjelpe deg med masse forskjellige ting på en enkel og lett måte." Beklager det har du ikke. Ferdig, punktum finale.

Jeg tipper det er en masse folk her inne, med android og ios som bruker mobiltelefonen sin på en enkel og lettmåte uansett om de har 3.5" skjerm eller 5" skjerm.

Lenke til kommentar

Igjen, dere har missforstått totalt hele poenget på hvordan man skal kunne bruke en smartmobil på en bra måte.

Ja! Jeg elsker når andre forteller meg at jeg gjør ting feil! Jeg elsker det!

Fortell meg alt om hvordan jeg kan effektivisere min bruk av telefonen. Fortell meg, fortell meg!

/ironi

Jeg har siklet på en Samsung sin store og flotte skjerm på den lokale Elkjøpen, men alt i alt liker jeg at telefonen min ikke er så stor. Jeg kan gjerne ta en større skjerm, men om det gjør resten av telefonen større så nei takk. Ikke trenger jeg en telefon som er spekket med NFC, LCD, IPS, LTE, HD, LOL, OMG eller BBQ heller. Jeg vil ha en telefon som gjør det jeg trenger at den skal gjøre, på en måte jeg liker, med et utseende jeg liker og thats it.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator: Det er du som misforstår. Du tror at du har fasisten på, sitat: "Jeg snakker tydlig om hva en mobiltelefon må ha i dag for å kunne brukes på en skikkelig måte som er verktøy som skal kunne hjelpe deg med masse forskjellige ting på en enkel og lett måte." Beklager det har du ikke. Ferdig, punktum finale.

Jeg tipper det er en masse folk her inne, med android og ios som bruker mobiltelefonen sin på en enkel og lettmåte uansett om de har 3.5" skjerm eller 5" skjerm.

Hva er enklest av å surfe på nettet med en 3.5 tommers skjerm eller en 5 tommers skjerm?

Du må ikke komme å si at det er like lett, for det er det ikke. Poenget er at jo større skjermen blir jo lettere blir det å surfe på nettet.

Du sier vel helt sikkert også at det er like lett å surfe på nettet med iPhone 4 / 4S som det er å surfe på en iPad 2 også :!: ?

Klart størrelsen har noe å si på hvor lettvindt man får gjort ting på en smartmobil i dag. Du er ganske mye på villspor om du tror noe annet.

Ja! Jeg elsker når andre forteller meg at jeg gjør ting feil! Jeg elsker det!

Fortell meg alt om hvordan jeg kan effektivisere min bruk av telefonen. Fortell meg, fortell meg!

/ironi

Jeg har siklet på en Samsung sin store og flotte skjerm på den lokale Elkjøpen, men alt i alt liker jeg at telefonen min ikke er så stor. Jeg kan gjerne ta en større skjerm, men om det gjør resten av telefonen større så nei takk. Ikke trenger jeg en telefon som er spekket med NFC, LCD, IPS, LTE, HD, LOL, OMG eller BBQ heller. Jeg vil ha en telefon som gjør det jeg trenger at den skal gjøre, på en måte jeg liker, med et utseende jeg liker og thats it.

Hva er best av å ha en mobiltelefon som ser fin ut eller å ha en mobiltelefon som får de tingene en topp moderne smarttelefon kan gjøre i dag på en enkel og lettvindt måte på grunn av at den har en større skjerm?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men hvorfor må alle telefoner ifølge deg på død og liv ha en stor skjerm?

Jeg sier ikke at alle må ha det. Det kommer jo helt ann på hvordan mobilen er.

Men skal man ha en SKIKKELIG smartmobil som skal kunne fungere som er bra verktøy som skal hjelpe deg med en hel masse ting i dag, så er det en fordel at man har en stor og god skjerm sånn at man faktisk har plass til å arbeide med de forskjellige tingene på.

iPhone 4 / 4S er den mobilen den er, og den kan brukes til det den kan, men å kalle den for et GODT verktøy som skal kunne hjelpe deg med forskjellige oppgaver som krever forskjellige multitouch gestures er tull, så kan jeg nok aldri ta en iPhone 4 / 4S for å være et godt verktøy for slike oppgaver så lenge den har den lille 3.5 tommers skjermen.

Dagens smartmobiler kan redigere Word, Excel, og Powerpoint dokumenter bare for å ta ett eksempel. Jeg sier bare good luck med det på en iPhone 4.

Er alltid bra å ha den muligheten til å kunne redigere slike dokumenter på farten. Men tar jeg ikke feil så kommer vel noen med en slapp unskyldning på at ingen trenger dette :roll: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

En mobiltelefon skal være mobil, altså mobiler med store skjermer som de største telefonene idag sensation xl, galaxy note kan man snart ikke ha i en lomme lenger og da mister man fort poenget med en mobil.

Og de fleste jeg kjenner som har en iphone4 klarer å gjøre alle de avanserte tingene som blir listet opp her uten store problemer.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...