Gnurk! Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 hey holder på å lage et lite program til skolen, må lage slik at bruker kan taste "j" eller "n" for visse funksjoner (altså inn i en if test) men får ikke til å koble opp .next(); til dette er litt dårli å forklare, limer inn den delen av mitt program som er relevant til spørsmålet hvordan kobler jeg If (JaNei=="J") oppmot dette? bruker jeg ikke ""? må jeg bruke noe annet enn string? String JaNei=gjett.next(); if (JaNei=="J") restart=true; else if(JaNei=="N") restart=false; else restart=false; } } Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 med å flytte på alt gjorde jeg d bare med int :\ så ingen fare uansett, beklager for å lage unødig tråd, men komer til å lage en mer vikti tråd nå uansett :\ Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hvis du skal teste om to strenger har samme verdi bruk String.equals(), ikke == if("ja".equals(JaNei)){ //... } (full forklaring: http://www.zparacha.com/java-string-comparison/) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå