spetter Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 har et problem.. Får ikke bilde på monitoren.. DVS, lyser gult hele tida på skjermen. Vil ikke i det hele tatt gå over på grønt (ikke et sekund engang.. Det jeg har er skjermkort: Sapphire ATI radeon 9700pro AIW og hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A Ram: Geil Dual Channel Ultra pc3200 golden dragon 400MHz DDR 512x2 Får strøm på maskina, viftene suser og maskina durer. Hvorfor får jeg ikke bilde på skjermen.. På en annen pc fungerer alt som det skal med det skjermkortet mitt. DVS, når enn ikke setter inn ekstra strømkontakt fra skjermkortet, så¨ får jeg den vanlige meldingen i oppstart at skjermkortet trenger den ekstra strømkontakten fra skjermkortet.. Og, når den er i, fungerer alt som det skal på en annen maskin.. Hva er det som skjer hos meg, hva er galt ? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei! Jeg har slitt noe veldig med A7N8X / Deluxe Gold og Radeon 9500 PRO / 9700. Mitt hovedkort var nok kanskje defekt for jeg fikk byttet det og da forsvant problemene. Folk her på forumet var veldig hyggelige og hjalp meg en hel del, ta å sjekk litt med søkern så finner du en del info om troubleshooting av dette kortet. Kortet kan være litt kjipt med minneinstillinger. Har du noen gang fått noe skjermbilde? Jeg fikk og så klussa jeg med cas og da gikk det skitt, men når jeg tok ut batteriet og satte reset jumperen, så kom det opp igjen. Du har ikke noe annet skjermkort å prøve med, et gammelt håpløst ett? Om så PCI kort? Hvis du bare fikk det opp med Windows, Linux, BSD eller hva du enn liker, så kunne du jo se om det var noe å ha, eller om kortet er helt sykt slik som mitt var. Kjører ABIT NF7-S nå på hovedmaskinen min og det er også et ok kort. Lykke til! -LK Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Hmmz... Har feilsøkt en del ... Jeg har: Kabinett: chieftec DA01-BLD (bigtower) Strømforsyning: Enermax model EG465AX-VE 431 Watt CPU: XP2500 (barton) med vifte som takler XP2700 Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/Gold hovedkort Socket A Ram: Geil PC3200 Golden Dragon 400MHz DDR Dual channel 2x512 harddisk: Western Digital 120Gbyte Special Edition 8Mbyte DVD rom: Hitachi GD2500 cd brenner: Plextor premium 52x32x52 Diskettstasjon Skjerm Skjermkort: Sapphire Ati Radeon 9700pro AIW Har også prøvd et annet skjermkort i maskina, Nvidia TI4200 128Mbyte, det hjelper ikke, skjermen er like svart, gult lys hele tida, skjermen vil ikke gå over på grønt lys (ikke 1 sekund engang) I tillegg har jeg prøvd begge skjermkorta i en annen maskin. Da funker denne annen maskina greit. Kommer bilde og alltid med begge skjermkorta da. DVS, mest sansynlig ikke noe galt med skjermkorta Har også prøvd Geil minnet i denne andre maskina. Prøvd riktignok bare 1 av disse 2 stk geil para. Da kjører maskina som vanlig. Registrer 512mbyte, osv.. DVS, mest sansynlig ikke noe galt med rammen. Hva jeg enn gjør så vil ikke asus a7n8x deluxe rev 2 hovedkortet få bilde på monitoren via skjermkortet. Strømmen går på, og maskina suser. Men, bilde er like svart. gult lys, liksom hvilkemodus hele tida. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Mangler jeg noe feilsøk enda ? Noe mer jeg kan gjøre / prøve på ? Har igjen da kanskje bare å ta kontakt med komplett.no, der hvor jeg kjøpte hovedkortet. Og, liksom få sendt det inn. Det er nødt til å være noe defekt med hovedkortet. Hadde hatt lyst på dette hovedkortet da. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Har også resetet Cmos. dette har heller ikke hjulpet Lenke til kommentar
BloodRabbit Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det kan jo også være monitoren som er defekt, prøv med en annen. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 ja, har prøvd 2 monitorer. Det har ikke hjulpet Disse jeg har prøvd er en vanlig 15 CRT skjerm og eizo lcd 17" Flexscan L565 .. Ikke hjulpet.. dvs, ikke monitor noe galt med.. Har også koblet disse til til en bærbar pc (en og en), og der fungerer disse knirkefritt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det lukter feil på HK her, siden du ikke får noe bilde uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 cpu er også prøvd i annen maskin.. funker greit (gamle hovedkortet mitt) er nødt til å være noe galt med hovedkort, siden alt annet er i orden, dvs cpu, ram, skjermkort Da er hovedkortet DOA vare.. Håper jeg ikke må krangle butikken, om de er vrange.. Reglene er helt klare når det gjelder DOA vare Lenke til kommentar
Npt Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jaja, er ikke noe problem hvis du har handlet fra en respektabel webshop. Er Hovedkortet ødelagt på en eller annen måte uten at du har gjort noe fysiskflasha det så får du nytt.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Håper det da. har ikke i det hele tatt fått bilde på skjermen med hovedkortet. Har ikke engang fått sett hvordan oppstarten er. Maskina suser / durer bare, viftene går. Hører da inget knittring i det hele tatt.. hovedkortet er prøvd startet opp med og uten ram. inget bilde.. Frustert.. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Kan være prosessoren. Dvs. nøyaktig de samme symptomene oppstod hos en kompis (i går) og vi fant idag ut at prosessoren var ødelagt. Alt fungerte fint med min prosessor. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Vært borti samme problemet. Da var det ram-brikke som satt ørlite for høyt i sloten. Så sjekk at ram-brikkene sitter skikkelig godt nedi. Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det er mange muligheter... Mange forskjellige ting kan gjøre at det blir en slik feil... Du er nok bare nødt til å teste alt, men jeg synes også det lukter HK feil... Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Svidd hovedkort mest sannsyneligt.. Er det ikke dioder som lyser opp på hovedkortet? Viss det er de så kan du slå opp i manualen å finne ut ved hjelp av diodene ka så er gale. Dei lyser opp i spesielle formasjoner for og sette ein diagnose på ka så er gale. Hadde akkuratt samme problem me akkuratt det samme hovedkortet. Skifta det ut me Abit nf7-s.... :wink: Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Vell.. det er kun et grønt lys nederst til venstre på hovedkortet som lyser grønt, når strømmen kommer på og rett under tgil venstre for agp porten er det et rødt lys ser jeg. Det lyser ikke rødt i det hele tatt. DVS, slik jeg forstå det så skal det lyse rødt om grafikk kortet ikke er skikkelig nedi, eller om agp porten får feil volt... altså, det lyser ikke rødt.. Kan ikke ha svidd hovedkortet. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Kan ikke ha svidd hovedkortet, da det ikke skjedde noe med bilde da jeg satte inn alt på normal måte og sørget for at alt var skikkelig i, første gangen. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Vil bare si at erstatning er sendt fra komplett. Hb dette kortet fungerer bedre.. Det tok 7 virkedager før de begynte å teste det ( 9 dager med helgen) 7 dager er dog lenge å vente , da normal køtid er 4-5 dager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå