benohopilus Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Jeg har nå en bachelor med sterk C i snitt økonomi og administrasjon og vil begynne på master. Å ta opp fag blir UAKTUELT. Hvordan vet jeg hvilke skoler som tar meg inn? Jeg vil gjerne ta master i USA, er dette mulig med C i snitt fra bachelor?? Hvordan vet jeg hvilke skoler som er noe vits i å søke på? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Samordna opptak gir deg svaret: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/11/poenggrenser_vara_hoved.html Legg merke til at mange av masterstudiane er merka med "alle" i stadan for eit poengtall. Dette betyr at alle som søkte og som var kvalifisert (bestått bachelor) fekk studieplass. På generell basis så krever det høgast snitt for å komme inn på dei beste studieplassane, eventuellt dei studieplassane som ligg mest sentralt. Dersom du er villig til å flytte på deg så finnes det mange studieplassar rundt om kring i landet. For studier i USA blir det nok ganske likt utan at eg har leita etter dokumentasjon på dette. Det er også nærliggande å tru at det nesten er enklare å komme inn på eit universitet i USA sidan kostnaden ved studiane gjer at det nok er mange som er kvalifiserte til studieplass som ikkje tar seg råd til å ta Maser. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) The Avatar, det du viser er fra opptaket til femårige masterstudier som starter rett etter videregående. Jeg antar at trådstarter tenkte med på toårige masterstudier som starter etter du har fått Bachelor-graden. Du må da søke direkte til skolen, og ikke gjennom SO. Trådstarter, legg merke til at opptak til studier i USA er en svært krevende og komplisert prosess sammenlikna med blant annet Norge eller Storbritannia. Endret 5. oktober 2011 av stifa Lenke til kommentar
benohopilus Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Takker for svar. Ja, blir ikke å søke på samordna. har tatt 3 år og ønsker nå å ta de to siste. Noen som vet? er lite med info om dette synes jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå