Gå til innhold

Codecs kaos

Anbefalte innlegg

Skulle se på en film, og ble lettere irritert da jeg fant ut at lyden var død... Jeg søkte litt her og spurte litt der.. Etterhvert lasta jeg ned "GordianKnot.CodecPack.1.4"

Det skulle jeg IKKE ha gjort.. for etter at jeg installerte det klikka ALT... alle video-progsene mine klikker.. slik windows xp-klikk... Jeg fjerna alt (tydeligvis ikke) men det klikka fortsatt... kjørte regclean.. fortsatt klikk.. la inn dritet på nytt, like ille..

Kan jo bare sette tilbake windows til et et gjennoprettings-punkt, om noen ikke har bedre forslag, men i så fall, er det noen som vet om noen BRA audio-codecs som faktisk funker og ikke klikker maskina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg codecs klarer meg lenge med:

XviD, DivX, AC3filer, og en spiller som støtter SVCD.

ffdshow har jeg også brukt litt. Muligens noen til som jeg har glemt at jeg har lagt inn...

Av spiller bruker jeg:

Windows Media Player 6.4 (aka Mplayer2)

Media Player Classic

BSPlayer (Når jeg skal se film på TV'n)

QuickTime (av og til, stort sett skole)

Realplayer (av og til)

Personlig synes jeg det er litt rart at så mange her bruker codec-pakker. Det virker i mine øyne som en nødløsnig for de som overhodet ikke har noen datakunnskaper. Et universalverktøy som legger inne alt mulig rart, i tilfelle du skulle komme over noe som bruker et codec som sist ble brukt under krigen (en liten overdrivelse der kanskje :) ). Det henger liksom ikke sammen med at man ellers skal ha de aller siste driverne til skjermkort og lignende. Men, men folk får gjøre som de vil. Jeg liker å vite hva jeg legger inn, for da slipper jeg å skylde på Microsoft hver gang noe ikke fungerer.

Lenke til kommentar

gjenoppretting er nice :)

Har også god erfaring med K-Lite pakken, gå for den du.

OBServer: Hva du trenger av codecs er forskjellig avhengig av hva du bruker pc'n til. Vi som ser på litt tvilsomme filmer rippet i en bakgate taiwan trenger noen ganger disse codecene som var laget av Zulu-land under andre verdenskrig :) codec-packs er enkle...

Lenke til kommentar

Jeg betegner meg selv som noenlunde erfaren i pc-verdenen, men har ikke peil på codecs, så en pakke er tingen for meg.. skulle legge inn klite pakka, men 3ivx.dll er klikk.. dette kan da unulig være bra??

fila 3ivx.dll under system32, noen som kan regne ut sannsynligheten for at alt klikker om jeg ignorerer advarselen??

Lenke til kommentar

der er en drøss med codec pakker der ute, noen er bra men mange er dårlige og kan gi resultater som OgnOmm fant ut.

jeg selv betegner megselv som godt erfaren med data men codec's er noe herk etter min mening. slet selv med Nimo codec pakken og andre mindre funksjonelle pakker, mange crash, mediaplayer låste seg, manglende lyd og/eller bilde, 'classfactory cannot produce selected class', dobbel grønn bilde og mye annet tull men ting har nå bedret seg betraktelig.

bruker nå Ace Mega Codec Pack (hyper versionen) og alt jeg slenger på av video funker flott.

en pluss med ace at ved installasjon så kan man velge å kjøre en total destruktiv avinstallering av alt som måtte eksistere av codec'er på maskinen, absolutt alt av tidligere codecer blir fjernet før ace legger inn sitt oppsett,..

Lenke til kommentar
der er en drøss med codec pakker der ute, noen er bra men mange er dårlige og kan gi resultater som OgnOmm fant ut.

jeg selv betegner megselv som godt erfaren med data men codec's er noe herk etter min mening. slet selv med Nimo codec pakken og andre mindre funksjonelle pakker, mange crash, mediaplayer låste seg, manglende lyd og/eller bilde, 'classfactory cannot produce selected class', dobbel grønn bilde og mye annet tull men ting har nå bedret seg betraktelig.

bruker nå Ace Mega Codec Pack (hyper versionen) og alt jeg slenger på av video funker flott.

en pluss med ace at ved installasjon så kan man velge å kjøre en total destruktiv avinstallering av alt som måtte eksistere av codec'er på maskinen, absolutt alt av tidligere codecer blir fjernet før ace legger inn sitt oppsett,..

Total destruktiv avinstallering.. humm.. må nok laste ned ace så jeg har den funksjonen i alle fall... Det er nyttig. Men nå funka alt mye bedre, gjennoppretta maskina og lasta ned 3ivx, og la inn klite codec pack.

Lenke til kommentar

3ivx er tullball (ikke det samma som divx, nei..) - ffdshow filter inneholder: divx 3,4 og 5, xvid og andre (video)codec'er hvis du vil, gå for det. angående lydfiltre kan det lønne seg å prøve audiofilters.zip fra www.doom9.org - da det inneholder ac3 lyd etc. hvis ikke, kjør inn en og en codec (radium mp3 og ac3filter 0.69b (doom9.org)). sleng også gjerne inn i263 fra intel (audio+video, gammel codec fra intel som ikke brukes nesten, men forekommer)

håper det hjelper litt

Lenke til kommentar
at det er en god del folk som har måttet formatere fordi den gjorde alle filmene deres grønne

Nimo gjorde ikke mine filmer grønne, men det er fordi jeg ikke kryssa av på alt der... Men nimo er ikke noe bra..

Og til deg som anbefalte doom9.org sine codecs.. det var den nyeste pakka dems som maks-tilta ALLE video programmene mine...

Og til slutt.. Det funker nå. Det funka etter at jeg la inn klite codec-pakka, og la inn 3ivx.

Lenke til kommentar

jepp greit med en liten gjenoppretting ja, men mappene vil forstatt ligge der, å det vil vel ligge noe mer bugs også tror jeg. har opplevd det selv MAAAAANGE ganger. både på laptoppen og hovedpc`en min, ender som regel opp med at jeg formaterer maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...