Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor fiber m/TV og egne routere

Anbefalte innlegg

Folkens

Jeg har Telenor Fiber i huset med 25Mb linje. Denne går det også TV signaler over.

Jeg tenkite at jeg skulle sette en trådløs router i stua og siden jeg hadde en DLink DIR 655 liggendes så tenkte jeg - yess - jeg bruker den. Jeg tok derfor ut kabel fra tuneren og plugget den i LAN 1 på dlinken og koblet tuneren på LAN 2 og vips så var bildet på plass. Legg merke til at jeg IKEK koblet inngående kabel i WAN da jeg ikke vil ha ruting i nettet. Bruker med andre ord DLINKen som en switch med trådløs støtte.

Vel og bra...

Så koblet jeg meg på med en laptop for å sette opp trådløst. Som sagt så gjort, med WPA2 kryptering etc.

Men URK!!! Så fort jeg kobler meg på trådløst her så får jeg en hastighet på nettet som er helt uigjenkjennelig. Ligner mest på oppringt 14400 baud (for de som husker dette ;-)

I tillegg så opplever jeg mye lagging på TV bildene når jeg kobler på PC'er på denne routeren.

Noen som har en ide om hva dette kommer av ..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke som på altibox a?

I modemet her så har vi 2x tv utganger og 1x lan utgang.. og disse kan man ikke blande uten å virkelig vite hva man driver med har jeg hørt ;)

Så tv og internett går på 2 separate nett her ihvertfall..

Men har splitta nettverkskablen, så jeg kjører både tv og nett via samme kabel, men på forskjellige par i kabelen.. Funker fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...