Gå til innhold

B&W DM 602 S2 - hvilken forsterker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I den prisklassen ville jeg vurdert Rotel, f.eks RA-01 til ca.3700,- , eventuellt RA-02 som er en drøy tusenlapp dyrere, samme forsterker men med mulighet for bi-amping og sub-utgang.

Jeg har prøvd bl.a. Pioneer, Sony, Yamaha, Kenwood og Thule men ingen var i nærheten av Rotel forsterkeren fra 1981 som jeg ga bort i fjor da jeg endelig fikk råd til en high-end forsterker.

Det som kjennetegnet Rotel-forsterkeren var en litt mørk varm klang, bra bånndrag og et enormt perspektiv både i bredde og dybde, man kunne *se* nøyaktig hvor hvert instrument sto i rommet og lyden kom fra et sted langt bak høyttalerene.[/url]

 

the rotel experience :)

er med deg fult ut, det er en fryd å sette på anlegget å bare nyte musikken slik den ble laget, desverre er cd'er laget for mini anlegg... gleder meg til at den nye hcd kvaliteten blir almenn!

Lenke til kommentar
Ville styrt unna NAD, ingeniørkvaliteten på disse produktene er mildt sagt elendig... Ting løsner / sprekker opp, kontakter brekker osv. Har hatt både CD-spiller og recivere og forsterkere fra NAD, skal aldri ha det igjen...

 

Var jeg deg ville jeg sett på Harman Kardon eller Onkyo.

 

Kan vel være et generelt tips å styre unna Hi-fi klubben, sjekk ih-fi centeret istedet. :) Iallefall i drammen, mye gode folk og produkter på centeret, og mye inkompetanse og "guttunger" samlet på hi-fi klubben. B&W er bra dog.

 

Iallefall mine tanker, med bakgrunn i 7-8 års erfaring med god stereolyd :)

 

Fredrik.

 

???

Er det du prater om?

Beklager, deler absolutt ikke dine meninger om Hi-fi klubben.

Jeg har nå fått ett bilde av, at kjøper du noe på Hi-fi klubben får du kvalitet. Har selv hatt ett dyrt Technics anlegg inne til reperasjon, og det ble gjort kjapt og smertefritt til en god pris.

 

Har et annet anlegg også, noe eldre dog, med Denon og B&W.. Fantastisk kombinasjon... :) CD-spillern er noe mer "ukjent", da... Nakamichi. Men fungerer flott den òg... :)

 

Anbefaler deg uansett å ta en tur ned til Hi-fi klubben og høre på forsterkere. Tror da de har mulighet til å koble opp høyttalerne dine til en forsterker, så du får høre resultatet.

 

Lykke til.

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar

Takker for mange råd og tips.

 

Men nå har det seg sånn at jeg bor litt i utkanten og vil nok ikke komme meg til hifi klubben eller hificenteret om ikke de ligger i bergen.. (?)

 

Har tenkt å kjøpe en forsterker til ca 3-4000 kr på nett.

 

Det jeg sitter igjen med er alså denon og rotel. Jeg fant en Denon AVR-1603 til 3000 kr hos hifiklubben(førpris 4000), er dette noe å satse på?

 

Ellers finner jeg ikke rotel forsterkere..?

 

Setter pris på om noen anbefaler en modell av denon eller rotel som går bra til mine b&w 602s3 høytalere.

Lenke til kommentar

Jeg har lest omtrent hvert eneste lyd & Bilde blad de siste 2 -3 årene, og dersom jeg skulle foreslå en forsterker ville jeg foreslått en fra enten Electrocompaniet, eller fra Rotel. Dette er EKSTREMT gode forsterkere, og har høy kvalitet i alle ledd. Sjekk ut http://www.mamut.com/dynabel for gode tilbud, de har ofte meget gode tilbud, kjøpte en DVD spiller til kr 6000 der, som egentlig kostet kr10000.

 

Du trenger ikke mer en en tokanals dersom du bare vil ha stereo, og jeg ville anbefalt at du kjøper en tokanals forsterker (stereo forsterker) dersom du ikke har planer om bere en 2 høgtalere. Dette fordi at de har bedre lydkvalitet, og 85% av fleranals forsterkerene oppgir ikke riktig antall watt på sine forsterkere.

Lenke til kommentar

Det selges en brukt Denon PMA-1500 for 4000 kr på QXL. Det er en veldig god forsterker. Ellers så synes jeg at å kjøre biamping med Cambridge A-500 og P500 låter ekstremt bra på B&W. Veloppløst og med god dynamikk. Min klare anbefaling! Koster 3900 kr.

Lenke til kommentar
btw, NAD 218 har ikke noe godt å tilføye BW 603 :). Altfor grovkornete.

 

PS. Vet dette gjelder BW 602, men så en som har svart at 603+218 = knall. :)

 

Det var meg. Det er mine ører det er snakk om. Jeg har prøvd en billig denon forsterker, en NAD C340 (litt for liten), en NAD C350 (sånn passe) og nå forforsterker fra rotel og effektforsterker fra NAD (218).

 

Til min musikk/filmsmak trives jeg best med det siste oppsettet, dog har jeg hørt at NAD 218 ikke er en feinschmeckerforsterker.....

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...