Gå til innhold

Valgkampen 2011 - startet som en eksamensoppgave - utviklet seg til en gigantisk debatt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kommer fra Høgskolen i Hedmark, og trenger litt hjelp fra Norges største forum.

Vi ble bedt om å lage en journalistisk radio sak om valgkampen i år. Jeg må innrømme at hverken jeg eller mine venner er politisk engasjerte... Eller jeg kan si at vi aldri var politisk engasjerte, men det forandret seg med denne saken. Men det er bare et problem vi har støtt på. Vi har hørt noen valgforskere si etter den grusomme Utøya episoden at vi ville nå ny rekord med antall stemmer i årets valgkamp, men vi finner ikke noe som leder oss til å tro dette. Det vi mangler mest er bare en statistisk side, der vi kan finne tall på hvor mange som stemte i år kontra forrige valg etc. Uten noen til å hjelpe oss finne fram, gikk vi oss fort bort.

En annen ting som gnager oss og som jeg tror saken vil omhandle en del er hvor mange eksperter og rikssynsere som sier hvor mye valget i år vil bli anerledes. Kyrre Nakkim, Marie Simonsen, Arne Strang etc... Men vi finner ingen uttalelser der de går i detalj på denne saken.

Jeg forstår at her er det innlegg med debatt verdi som blir verdsatt mest, men deres bidrag til å hjelpe med å hente info rundt valgforskerene sine uttalelser og info om valgkampen vil hjelpe oss her med å få mer innsikt til valgkampen.

Kom gjerne med innspill om hva dere mener. Føler dere at valgforskerene gjetter litt for mye, eller føler dere at det ekspertene kommer med stemmer så å si hver gang?

Takk for at du leste og vennligst svar med det du kan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...