Gå til innhold

høye antec kuhler 920 temperaturer?

emiven

Anbefalte innlegg

hei! jeg har en i7 2600k på stock klokk, og jeg lurte på om temperaturene mine er for høye for en antec kuhler 920 som jeg bruker.

når jeg kjører prime95 har jeg temperaturer fra 49 til 55c med viftene på fult, da jeg har lest på andre forum at folk som har klokket cpuen sin til 4,5ghz har fått lik eller lavere. jeg smurte nettop på artic silver 5, vil det være merkbar forskjell etter 200 timer som de sier?

og er temperaturene som de skal?

EDIT: idle ligger på 28-31

Endret av emiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke i faresonen før du er oppe i 90grader. Regner med du bruker stock kjølere? De fleste som overklokker har tredjeparts kjølere, noe som vil gi dem lavere temperaturer.

beklager vist jeg var utydelig, jeg bruker en antec kuhler 920, og jeg lurte på om temperaturene var for høy for en 920 å være :)

Lenke til kommentar

Beklager, forbinder Antec med kabinett.

Uansett, så lenge du ikke nermer deg 80-90grader så er du trygg. Du burde uansett ikke forvente allverden av kjøleren selv om den har vann i seg. Mange av de yter omtren likt med en god luftkjøler.

Lenke til kommentar

hei! jeg har en i7 2600k på stock klokk, og jeg lurte på om temperaturene mine er for høye for en antec kuhler 920 som jeg bruker.

når jeg kjører prime95 har jeg temperaturer fra 49 til 55c med viftene på fult, da jeg har lest på andre forum at folk som har klokket cpuen sin til 4,5ghz har fått lik eller lavere. jeg smurte nettop på artic silver 5, vil det være merkbar forskjell etter 200 timer som de sier?

og er temperaturene som de skal?

EDIT: idle ligger på 28-31

du har fine tempraturer med en slikt ferdig oppsett av vannkjøling, selv med min phenom II x6 så ligger jeg på stabilt 30 grader idle og etter 1 times bruk 43 grader under prime 95 test med full guffe med viftene mine, så ingen fare :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...