Gå til innhold

Går det an å bygge en boks av aluminum fra et Chieftec case?


Anbefalte innlegg

jeg har et Sort Chieftec stående ubrukt.

 

og jeg har et problem med at jeg ikke får plass til min WaterChill radiator inne i kabinettet mitt, og i og med at jeg kanskje må kjøpe en strømforsyning som jeg ikke heller får plass til inne i kabinettet mitt, tenkte jeg at jeg kanskje kunne bygge en boks jeg kan ha strømforsyningen inne i og radiatoren skrudd fast på toppen av boksen.

 

det materiellet jeg kunne bygd boksen av er aluminumet fra Chieftec kabinettet mitt. tror dere at det går?

 

tror dere jeg kan sage ut vegger og bunn av aluminumsplatene fra kabinettet?

 

her er et bilde på hvordan det ser ut nå: http://213.184.216.249/ANNET/DSCN0792.jpg

som dere sikkert ser er dette upraktisk å ta med seg rundt om kring.

 

noen ideer angående løsningen på dette problemet?

 

takker for all respons! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hele vannkjølingen min inne i kabinettet mitt.. Det er et chiftec miditower..

Har også sett en her på forumet som har plasert 2 strømforsyninger inne i et chieftec miditower.. Han satt de på høykant, ikke liggende som bare en strømforsyning står.

 

det er greit det, men jeg får ikke radiatoren pluss en strømforsyning inn i kabinettet.

 

er det noen som vet noe om den ideen som jeg skrev om over er mulig å gjennomføre? andre kommentarer ang. saken?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke ett chieftec kabbis, men hvorfor ikke gjøre som jeg har gjort her... Jeg limte rett og slett raddisen på utsiden av kassa mi... nå har jeg plassert vifta innenfor, men det er ingenting som sier at du ikke kan montere den på utsiden...

 

jeg heller bruker ikke et Chieftec kabinett. jeg bruker et Lepont kabinett, som jeg vet at de ikke er plass til både en ekstra strømforsyning + WaterChill radiator.

 

er det noen som kan kommentere om det går an å kutte opp kabinettet og sette sammen en boks av platene som jeg kutter opp?

Lenke til kommentar
det går fint å kutte opp chieftec'en din.

 

men planlegg godt og vær nøye med måling og utskjæringen

 

lykke til :)

 

hvordan skal jeg få skrudd platene sammen? tror du det går å bøye kantene opp på platen og sette en skru eller noe lignende gjennom for å sette de forskjellige platene sammen?

 

hva slags verktøy kan jeg bruke for å kutte opp aluminumet?

Lenke til kommentar
Alex, jeg har også et lepont kabinett, helt likt som ditt og med waterchill. Jeg har fint klart å plassere radiatoren i toppen av kabinettet.

 

det kan godt vere, men jeg har bare ikke tenkt å plassere det i toppen inne i kabinettet. på toppen av kabinettet har jeg en EVO 360 radiator, så der er det heller ikke plass.

Lenke til kommentar

om du trenger alu plater, så er det bare å gå til en søppel plass, eller et sted hvor det går ann å levere inn ødelagte kjøleskap.. ettersom kjøleskapene er høye er det også fint til å lage et helt kabinett, eller bare en liten boks til å ha vannkjølingen i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...