Gå til innhold

Wii - opp eller ned i pris?

g6wkFV6yfl_

Anbefalte innlegg

Nå som originale Wii blir erstattet av Wii Family Edition fram mot jul, som er annonsert å være billigere, hva tror dere skjer med prisen på den gamle? Jeg har vurdert å skaffe meg en Wii, men jeg kunne spille gamecube-spill, og lurer på om det er best å kjøpe nå eller vente litt.

Hvis butikkene tenker som meg (at gamecube-støtte gjør den mer verdt), kan vi jo risikere at prisen gå opp. Men så kan de tenke motsatt, at siden det er en gammel modell må den setter ned i pris for å bli solgt. Hva tror dere? Spekuler! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et godt spørsmål... En kan jo tenkes at noen butikker vil fase ut den gamle og bedre modellen til en billigere pris.. men jeg vet ikke sikkert :p

edit: på f. eks elkjøp.no er allerede den gamle wii-modellen billigere da.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
edit: på f. eks elkjøp.no er allerede den gamle wii-modellen billigere da.

hm, visste ikke den var i salg enda. Men, det er jo ikke den gamle som har blitt billiger, men den nye (og billiger) som har blitt dyrere! Den så jeg virkelig ikke komme. Ante ikke de ville være så griske! :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser faktisk ut som at alle selger family edition for 400 kr mer, uten å sette ned prisen på den gamle. :(

Er vi blitt lurt av Nintendo, eller er det bare butikkene som lyger?

Den er fortsatt i en ny utgave, en slim-edition og har da en tynnere design. Vi har satt prisen etter anbefalinger fra vår leverandør.
Vi følger her konkurransen på markedet på pris. Når også nye produkter kommer på markedet pleier de fra forhandlerleddet være noe dyrere i starten, men dette er avhengig av produkt og markedet generelt.
Lenke til kommentar

Lurt og lurt, du trenger jo ikke kjøpe den om du ikke ønsker. Tipper de vil ha den høyere i pris en liten stund til den gamle versjonen er utsolgt, og så sette ned prisen på den nye ned til det nivået som de gamle Wii-ene ligger på. Slik blir de kvitt lageret med gamle konsoller raskest mulig.

Lenke til kommentar

Den ble vel bare annonsert å være billigere å produsere? Utsalgsprisen til butikkene ligger nok på samme nivå som den forrige Wii-en. At den er billigere å produsere gjør imidlertid at Nintendo kan kutte prisen mer i fremtiden. Så dette er et signal om lavere pris - den kommer bare ikke helt enda (og mest sannsynlig ikke før etter jul).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...