Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fps drops i Batman Arkham Asylum


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettop bygd en ny pc, som jeg kjøpte fra komplett.

 

Specs:

 

Minne: 8GB DDR3

GPU: Radeon HD 6950 2GB

CPU: AMD Phenom II X6 1055T

500 gb hardisk og en Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

+ Windows 7 home premium 64 bit.

 

Har egentlig ikke merket noen store problemer på pcen. Når jeg et eldre spill som Counter Strike 1.6 på den locker fps seg på 72, mens et nyere spills som Battlefield 3 beta har fps på 30-60 med alt på og ultra settings. Selv om fps noen ganger dropper til 30 merker jeg det ikke.

 

Problemet oppstår når jeg prøver å spille Batman Arkham Asylum.

 

Video settings for dette spille er som følger:

 

Fullscreen: On

Resolution: 1680x1050 (16:10)

V-sync: On

Multi sample anti-aliasing: off

Detail leve: Very high.

Bloom: yes

Dynamic shadows: yes

Motion blur: Yes

Distortion: Yes

Fog volumes: Yes

Spherical harmonic lightning: Yes

Ambient occlusion: Yes

 

Reccomended system requirements for spillet er som følger:

 

OS: Windows XP/Vista

Processor: Pentium D @ 3 GHz / AMD Athlon64 X2 3800+

Memory: 2 Gb

Hard Drive: 9 Gb free

Video Memory: 512 Mb

Video Card: nVidia GeForce 7900 GT

Sound Card: DirectX Compatible

DirectX: 9.0c or 10

 

Vet ikke om det er viktig å vite hvilken skjerm jeg bruker men jeg oppgir den bare for sikkerhetsskyld:

BenQ 24" LCD G2420HD

1920x1080, 40000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI

 

Skjermen er festet med en vanlig skjermkabel og ikke HDMI kabel...

 

 

Så til problemet! Når jeg spiller Batman Arkham Asylum holder fps seg for det meste på 60. Men enkelte ganger vil den droppe, da til 30+ og i noen få tilfeller helt ned til 20, men det er mer som sjeldent. I motsetning til Battlefield 3 Beta merker jeg noe under fps droppsene, spille stuttrer litt for så å kjøre helt greit igjen. Det er heller ikke noen spesielle steder jeg får disse problemene, det er ikke mer under deler av spillet med mye action. Fps kan droppe hvor som helst.

 

Det er ikke det at selve fps droppene plager meg noe veldig, det er mer det at jeg ikke forstår hvorfor. Jeg møter da system kravene for spillet? Ellers har jeg bare testet Left 4 dead 2 og der er det heller ikke noen problemer.

 

Jeg har oppdatert driverene på skjermkorte til de aller nyeste så det skal ikke være problemet. Noen som kansje kan skape problemet er varme? Jeg har målt cpu til 40 grader og hovedkort til 30 når jeg ikke spiller. Mangler forsåvidt en vifte fremme i kabinettet, finner ikke strømmtilførselen til denne. Kan dette skape problemer? Det er også en del kabelrot i pcen, kabinetet er veldig trangt og jeg er ikke noe god på å gjemme kabler... Men jeg kjenner ikke at noen deler er overoppgetet, så jeg synes det også høres litt rart ut.

 

Hvis noen kan gi meg noen tips og råd når det gjelder dette vil jeg være taknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Video settings for dette spille er som følger:

 

Fullscreen: On

Resolution: 1680x1050 (16:10)

V-sync: On

Multi sample anti-aliasing: off

Detail leve: Very high.

Bloom: yes

Dynamic shadows: yes

Motion blur: Yes

Distortion: Yes

Fog volumes: Yes

Spherical harmonic lightning: Yes

Ambient occlusion: Yes

 

 

Spiller du med de speccsa om jeg forstår deg rett? Og du har en 24" skjerm? Da har du feil oppløsning og det kan være det som skaper problemet. Prøv med 1920x1080 16:9.

Lenke til kommentar

 

Video settings for dette spille er som følger:

 

Fullscreen: On

Resolution: 1680x1050 (16:10)

V-sync: On

Multi sample anti-aliasing: off

Detail leve: Very high.

Bloom: yes

Dynamic shadows: yes

Motion blur: Yes

Distortion: Yes

Fog volumes: Yes

Spherical harmonic lightning: Yes

Ambient occlusion: Yes

 

 

Spiller du med de speccsa om jeg forstår deg rett? Og du har en 24" skjerm? Da har du feil oppløsning og det kan være det som skaper problemet. Prøv med 1920x1080 16:9.

 

Det hjalp litt, men problemed vedvarer. Jeg har også testet left 4 dead 2 og der får jeg også en gang i blant fps nede i 30... Ikke det at det merkes noe særlig der heller, men jeg får litt små stutter...

 

Med den pcen jeg har er det meningen at fps skal være konstant på 60 eller skal den droppe litt i blant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...