Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i venstre skulder, og når jeg puster dypt inn.


kaffemannen92

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er en gutt på 15 år og jeg har hatt noen plager de siste 2 dagene, det startet veldig akutt, satt i en bil helt rolig.

Jeg fikk veldig vondt i venstre del av brystet, og hver gang jeg pustet høre jeg en slags "knekkelyd".

Trodde først det var voksesmerter, men begynte å lure når det hadde vart 2 dag med slike smerter.

Jeg har ikke så veldig mye vondt i brystet mer, bare vondt når jeg puster dypt inn. Men har vondt i venstre skulderen min.

Hva kan dette være?

 

 

Takk for gode svar.

Endret av Thero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om svaret er godt tør jeg ikke garantere, da jeg ikke er medisinutdannet, men for meg høres det ut som du har strekt en muskel eller at en muskel har "slått knute", det kan skje om du er anspent eller stresset.

Få noen til å massere skuldra di, og om det ikke gir seg etter noen dager, er det lurt å oppsøke lege, de har mest greie på slikt.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Jeg er en gutt på 15 år og jeg har hatt noen plager de siste 2 dagene, det startet veldig akutt, satt i en bil helt rolig.

Jeg fikk veldig vondt i venstre del av brystet, og hver gang jeg pustet høre jeg en slags "knekkelyd".

Trodde først det var voksesmerter, men begynte å lure når det hadde vart 2 dag med slike smerter.

Jeg har ikke så veldig mye vondt i brystet mer, bare vondt når jeg puster dypt inn. Men har vondt i venstre skulderen min.

Hva kan dette være?

 

 

Takk for gode svar.

 

Heisann Thero!

 

Hadde du gjort noe de foregående dagene, da med tanke på økt belastende aktivitet eller lignende? Kanskje jobbet med armene mye over skulderhøyde? Har du hatt noen skulderproblematikk eller skader tidligere? Hvor hører du denne knekkelyden (i skulder?)?

 

Du har altså økte smerter ved dype innpust. Har denne smerten noen utstråling ut i armen eller mot brystet? Opplever du mye stress og mas? Det er ofte nedsatt funksjon og bevegelse i ledd og muskler rundt skulderen som skaper smerte. Det kan være påvirket endel av holdningen din, og at du kanskje har en muskelubalanse (f.eks. svake muskler mellom skulderbladene) eller låsninger i nakke og brystrygg. Alt dette kan være med på å skape et lignende smertebilde som det du beskriver.

 

Hvis smertene fortsetter bør du oppsøke lege eller kiropraktor, en kiropraktor kan behandle de låsningene du eventuelt måtte ha i nakke og brystrygg med kiropraktisk manipulasjon og såkalt triggerpunktsbehandling. Du kan også da få med deg et hjemmeøvelse program rettet mot å styrke de holdningsmusklene som kan være svake.

 

God bedring Thero!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...