Gå til innhold

EA Origin laster ned 'lovlig' trojaner? (Battlefield)

Anbefalte innlegg

Når man godtar og installerer EAs nye klient Origin, lases det også ned en trojaner som henter ut informasjon fra din PC. Noe man må for å kunne spille fks. BattleField 3 BETA.

Artikkel om saken: http://geek.pikimal....a-legal-trojan/

"EA grants you a personal, limited, non-exclusive license to install and use the Application for your personal, noncommercial use solely as set forth in this License and any accompanying documentation. Your acquired rights are subject to your compliance with this License."

"The Application and an internet connection are required to validate the license… the Application can automatically validate license rights for some or all EA products without separate notice to you… in order to use the Application and certain EA products, you must leave the Application installed on your computer. You acknowledge and agree that the Application may use information regarding your computer, hardware, media, software and your use of the Application to validate your license rights and to update the Application."

"You agree that EA may collect, use, store and transmit technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address), operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware, that may be gathered periodically to facilitate the provision of software updates, dynamically served content, product support and other services to you, including online services. EA may also use this information combined with personal information for marketing purposes and to improve our products and services. We may also share that data with our third party service providers in a form that does not personally identify you. IF YOU DO NOT WANT EA TO COLLECT, USE, STORE, TRANSMIT OR DISPLAY THE DATA DESCRIBED IN THIS SECTION, PLEASE DO NOT INSTALL OR USE THE APPLICATION. This and all other data provided to EA and/or collected by EA in connection with your installation and use of this Application is collected, used, stored and transmitted in accordance with EA's Privacy Policy located at www.ea.com. To the extent that anything in this section conflicts with the terms of EA's Privacy Policy, the terms of the Privacy Policy shall control."

EA updates Origin EULA after criticism

Jeg tviler på jeg er den eneste som ikke har hørt om dette før nå. De har riktig nok endret den, men er det godt nok?

Ønsker innspill og diskusjon rundt dette, da jeg rett og slett ble litt skremt!

Jeg klarte ikke finne noen tidligere poster ang. dette temaet, men mottar evt. link med glede!

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel heller vanlig at spillutviklerne vil vite hva slags spesifikasjoner PCen til beta testere har, slik at de kan kartlegge hvordan betaen kjører på diverse maskiner og om det er problemer koblet til enkelte oppsett.

Har ihvertfall vært borti slikt før selv.

Lenke til kommentar

Er vel heller vanlig at spillutviklerne vil vite hva slags spesifikasjoner PCen til beta testere har, slik at de kan kartlegge hvordan betaen kjører på diverse maskiner og om det er problemer koblet til enkelte oppsett.

Nå er det snakk om EA's spill-klient origin, ikke Battlefied 3 beta. Til sammenligning spør steam ekssplisitt om den kan laste opp info om specs pcen din har.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det snakk om EA's spill-klient origin, ikke Battlefied 3 beta. Til sammenligning spør steam ekssplisitt om den kan laste opp info om specs pcen din har.

Greien er at man må bruke orgin for å spille betaen, noe veldig mange gjorde. At ma laster opp specs er en ting. at man har tilgang til alle filer på PC-en og kan gjøre tilnermet hva man vil med de er en annen sak.

Steam gir deg vel også muligheten til å avstå fra ordningen, om jeg ikke tar feil. EA har ingen info utenom det som står i EULA-en.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Dette er gammelt nytt.

Selv valgte jeg å kansellere min Origin-konto fremfor å gå med på en slik avtale.

Jeg mener at å endre en avtale etter inngåelse på denne måten, samt for meg å fraskrive meg lovgitte rettigheter i en avtale som denne, er ulovlig i henhold til norsk lov, noe jeg også gjorde EA oppmerksomme på. De dreit i det, og da var eneste utvei å kansellere kontoen min.

Det gjør at spill(kod)ene som er koblet til kontoen aldri mer vil fungere, men jeg har jo betalt for spillene, så om jeg finner en crack til dem, som lar meg spille uten kode, kan jeg med ren samvittighet gjøre det. Jeg har alle Dragon Age-spillene, med all DLC, samt Mass Effect 1 og 2, Dead Space, etc, så det er ikke akkurat småpenger jeg dessverre har fôret EA med heller.

Lenke til kommentar

Greien er at man må bruke orgin for å spille betaen, noe veldig mange gjorde. At ma laster opp specs er en ting. at man har tilgang til alle filer på PC-en og kan gjøre tilnermet hva man vil med de er en annen sak.

Steam gir deg vel også muligheten til å avstå fra ordningen, om jeg ikke tar feil. EA har ingen info utenom det som står i EULA-en.

Det var poenget mitt ja. :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...