Bazze Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Er det noen som er spesielt god erfaring med noen produsenter/typer DV kasetter? Det er mange varianter, så hva skal jeg velge for best kvalitet? Lenke til kommentar
sigurdr Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Slik jeg har forstått det er det viktigste at man finner ett merke, og holder seg til det. Dette fordi miniDV tape inneholder smøremidler som kan variere fra produsent til produsent. Dersom smøremidler fra to ulike fabrikanter blandes, kan dette føre til at lese/skrivehodene må renses. Et sikkerstikk kan vel være å velge kassett fra samme produsent som kameraet, evt. det som blir anbefalt av kameraprodusenten? Lenke til kommentar
viktor81 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 på noen dv kasetter har du mer avleiring enn andre. hvis man snakker med support hos de som lager kameraet, får man beskjed om å bruke samme merke på dv-kasettene. jvc vet jeg blant annet at har mer avleiring enn sony. jeg jobber med videokameraer, og vi selger så å si bare sony kasetter pga vi vet at det er lite avleiring på disse. i svaret over står det at man skal finne seg et merke å holde seg til det. dette kan nok stemme. men summa summarium, er ikke dette noe stort problem. hvis man bare kjøper en rensekasett og bruker den med jevne mellomrom, fikser man dette enkelt. men hvis du vil ha en anbefaling på et spesielt merke, vil jeg si sony Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå